کد خبر: ۵۱۳۱۵۳
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷

سلامت روانی مردم اندازه‌گیری شود/ تبریز شهر خیران نمونه است

رئیس مجمع سلامت آذربایجان‌شرقی گفت: سلامت روانی مردم باید اندازه‌گیری شود، افسردگی و اختلالات روانی به‌صورت خشونت در رفتار و گفتار آشکار می‌شود و کسی که خود آرامش ندارد، نمی‌تواند به دیگران آرامش دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
«مجید خدابخش» در نخستین مجمع سلامت و شورای اداری آذربایجان‌شرقی با بیان این مطلب اظهار کرد: دستورات خداوند در قرآن کریم برای آرامش بشر و تأمین سلامت روانی مردم آمده است. گفتار، قلم و قدم کسی که سلامت معنوی نداشته باشد نیز شیطانی می‌شود.

وی افزود: برای آگاهی از سلامت روان افراد، امروزه هوش هیجانی یا EQ و میزان صبر و تحمل افراد را می‌سنجند و حتی مدیران موفق نیز دارای بیشترین هوش هیجانی هستند. خوردگی در روابط انسانی جبران‌ناپذیر است، از این‌رو بهتر است نواندیشی، خیرخواهی و بشردوستی را ترویج دهیم.

وی با اشاره به سهم ۲۵ درصدی وزارت بهداشت در تأمین سلامت مردم گفت: تغییر سبک زندگی، آپارتمان‌نشینی و صنعتی شدن، میزان تحرک مردم را پائین آورده است، از این‌رو باید روش‌های جدیدی را برای تأمین سلامت مردم تعریف کنیم و تنها متولی آن وزارت بهداشت نیست. حذف سبوس گندم و استفاده از مواد افزودنی، به ضرر سلامت مردم است. بیش از نیمی از مردم بدون توجه به تاریخ انقضای مواد غذایی و محصولات مختلف را مصرف می‌کنند. حتی خودرو هم تاریخ انقضا دارد و توجه همه جانبه به این موارد و آگاهی بخشی راه را برای تأمین سلامت هموار می‌کند.

خدابخش در بخش دیگری از بیاناتش، تبریز را شهر خیران خواند و گفت: به همت خیران نمونه در این شهر، بیمارستان ۲۵۰ تختوابی برای بیماران مبتلا به سرطان و بیمارستان 1000 تختخوابی ساخته می‌شود. در بازار کفش تبریز، کفاشی داریم که  در هر عید سالی، چند صد جفت کفش به نیازمندان عیدی می‌دهد. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از مسیری که شهدا و امام(ره) برای ما ترسیم کردند، خارج نشویم. همه دستگاه‌هایی که به طور مستقیم و غیر مستقیم در سلامت و رفاه مردم نقش دارند، با هم‌افزایی در این راستا اقدام کنند.

وی یادآور شد: اگر در راستای تأمین سلامت خودمان اقدام نکنیم، نمی‌توانیم برای سلامتی مردم کاری کنیم. مجمع سلامت برای ما بسیار ارزشمند است و آماده‌ایم تا در راستای راه‌اندازی کانون‌های سلامت محلات و شهرستان‌ها اقدام کنیم.

نخستین مجمع سلامت و شورای اداری استان در تالار دانشکده داروسازی تبریز برگزار و در پایان از سند پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر رونمایی شد.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین