کد خبر: ۵۱۳۲۴۴
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۲

سفیرانی که سالمندان دارای آلزایمر را شناسایی می‌کنند

معاون اداری و مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: استقرار سفیران پیشگیری از بیماری آلزایمر در استان‌ها، شناسایی سالمندان دچار بیماری آلزایمر را برای انجمن آلزایمر ایران تسهیل کرده که این امر منجر به ارتقای کیفیت زندگی آنان خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا ترابی، در گردهمایی سفیران پیشگیری از بیماری آلزایمر در سطح کشور که در تهران برگزار شد، افزود: پیشگیری از بیماری آلزایمر علاوه بر صرفه‌جویی اقتصادی، از نظر بهداشت اجتماعی و روانی نیز برای خانواده های ایرانی کارکرد مثبتی دارد، از این رو باید دانش جامعه نسبت به این بیماری افزایش یابد تا شاهد کاهش ابتلا به آن در آینده باشیم.

وی ادامه داد: آگاهی بخشی هرچه بیشتر به بازنشستگان در زمینه بیماری آلزایمر و استفاده از تجارب جهانی در این زمینه منجر به ارتقای کیفیت زندگی بازنشستگان کشوری می شود.

معصومه صالحی، مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران نیز در این نشست گفت: روابط بین الملل انجمن آلزایمر ایران در سال ۱۳۸۱ از طریق ارتباط یکی از داوطلبین این انجمن با انجمن آلزایمر کانادا، اولین فعالیت خود را در خارج از کشور آغاز کرد. 

وی ادامه داد: هدف از ایجاد این ارتباط، تعامل دو طرفه، استفاده از دانش و تجارب ۳۰ ساله کانادا در رویارویی با دمانس و از طرفی نیز ترجمه مقالات و گزارش های علمی جهت استفاده ایرانیان مقیم کانادا بود که این همکاری همچنان تا امروز ادامه دارد.

رئیس هیات مدیره انجمن آلزایمر ایران نیز در این نشست، گفت: پیشگیری از آلزایمر و دمانس منجر به بهبود وضعیت بهداشت کشور می شود؛ از این رو آموزش و آگاهی بخشی به سالمندان و خانواده هایشان یک ضرورت است.

غلامرضا حاجتی بابیان اینکه اکثر مردم از بیماری آلزایمر و دمانس اطلاع کافی ندارند، افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دیگر نهادهای دولتی مرتبط باید ورود جدی تری به این موضوع داشته باشند؛ چراکه آلزایمر بسیار آرام و بی صدا شروع شده و پیشرفت می کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، وی ادامه داد: «حافظه» از جمله عوامل شناختی است که در بیماری آلزایمر تحت تاثیر قرار می گیرد و به حدی شدت می یابد که فرد بیمار مراقبت از خودش را نیز فراموش می کند. 

حاجتی اظهار داشت: طرح غربالگری آلزایمر به زودی در کشور آغاز می شود تا آمار دقیقی از مبتلایان آلزایمر برای انجام تحقیقات پژوهشگران و برنامه ریزی های دولتی فراهم شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین