کد خبر: ۵۱۳۲۷۱
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷
شهردار تهران بخاطر حاشیه‌های جشن روز زن احضار و برای وی پرونده قضایی تشکیل شد

واكنش سريع و تند رسانه‎های دلواپس به جشن روز زن/شهردار تهران: من با آگاهی از تبعات مبارزه با فساد آمده‌ام/انتشار مطالب مملو از دروغ و تهمت مرا وادار به عقب‌نشينی نخواهد كرد

زنان شاغل در شهرداري تهران كه براي بزرگداشت روز زن در جشن برج ميلاد شركت كرده بودند خيلي زود خنده روي لب‌هاي‌شان خشك شد. رفته بودند براي شادي و تكريم تولد حضرت زهرا(س) اما هم آنها گرفتار شدند و هم شهردار تهران. هنوز ساعتي از برگزاري جشن نگذشته بود كه سايت‌هاي خبري منتسب به جريان اصولگرا پرونده جديدي را براي حمله به شهردار تهران گشودند.
آفتاب‌‌نیوز :
 اجراي برنامه هنري چند دختر بچه اين‌بار موضوعي بود كه بر اساس آن پرونده حمله رسانه‌اي به شهردار تهران تكميل شود. 

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از روزنامه اعتماد؛ آنها برگزار‌كنندگان اين برنامه را به ابتذال و زمينه‌سازي براي «رقص دختران» متهم كرده‌اند. حالا محمد علي نجفي بايد با احضار دادستان تهران بابت اتهامي به دستگاه قضايي پاسخ بدهد كه شايد در بدبينانه‌ترين حالت زندگي‌اش چنين روزي را متصور نبود.

واكنش تند و سريع رسانه‎های دلواپس به رقص کودکان/شهردار تهران: من با آگاهی از تبعات مبارزه با فساد آمده‌ام

واكنش تند به جشن روز زن

به گفته «فاطمه راكعي»، سرپرست اداره كل بانوان شهرداري تهران، در اين مراسم يك گروه موسيقي برنامه اجرا كرده بود و چند دختر بچه كمتر از ٩ سال هم «گل‌افشاني» كرده‌اند. اما رسانه‌ها و چهره‌هاي اصولگرا به جاي استفاده از عنوان «برنامه هنري» يا «گل‌افشاني دختربچه‌ها» با استفاده از عنوان «رقص دختران» از همان ابتدا پرونده جديدي را عليه شهردار تهران گشودند. فعالان اصولگرا در شبكه‌هاي اجتماعي مانند توييتر و اينستاگرام از رويكرد همفكران شان استقبال كردند و به سرعت برق و باد عليه شهردار تهران نوشتند و او را مسوول مستقيم اين اتفاق معرفي كردند. «حميد رسايي» از جمله اين چهره‌ها بود كه به گزارش تسنيم درباره جشن روز زن نوشت: «در اين مراسم دختركاني مي‌رقصند و نوازندگاني مي‌نوازند و بانواني هم مي‌خوانند! اما از اين‌كه بگذريم بايد به تهراني‌هاي عزيز يادآور شد كه از دل چنين تفكر عياش‌صفت و شكم‌سيري، هرگز راهكاري براي حل مشكلات و معضلات تهران مثل آلودگي هوا، ترافيك، بافت‌هاي فرسوده، رسميت داشتن رشوه در شهرداري و... در نمي‌آيد.» چنان كه روشن است رسايي تعارف را كنار گذاشت و اين برنامه را دستاويزي قرار داد براي آنكه به مردم تهران تلقين كند در انتخابات شوراها اشتباه كرده‌اند و مديريت شهري را ناكارآمد جلوه دهد: «شك نكنيد، مديراني كه اين‌چنين با الگوهاي ديني و ملي ما بازي مي‌كنند، با بيت‌المال و فرصت خدمتي كه در اختيارشان است، بدتر رفتار خواهند كرد. اين را نوشتم تا در آينده، وقتي معضلات تهران چندبرابر شد، به‌جاي اينكه يقه «انقلاب اسلامي» و «نظام جمهوري اسلامي» را بگيريد و از آنها، دلايل بيشتر شدن مشكلات شهرتان را مطالبه كنيد، از ياد نبريد كه اين شهرداري و اين شوراي شهر، محصول انتخاب اكثريت شما بودند نه مطابق ملاك‌هاي انقلاب اسلامي براي انتخاب مديرانش!» به جز رسايي چهره‌هاي ديگري كه به نظر از مديريت نجفي و رويكرد او در اداره شهر دلخوشي ندارند هم در حمله به او سنگ‌تمام گذاشتند. از جمله محسن پيرهادي، عضو سابق شوراي شهر كه حالا عليه شهردار توييت مي‌كند.

بعد از اين حمله‌ها، شهردار تهران كوشش كرد با توضيحي روشن به منتقدان پاسخي معتدلانه بدهد. محمد علي نجفي در حاشيه مراسم روز درختكاري به خبرنگاران گفت كه سن دختراني كه در اين مراسم برنامه اجرا كرده‌اند زير هشت سال بوده و از نظر شرعي مشكلي نداشته است اما با اين حال خود او هم تا حدي به اين شكل برنامه‌ريزي نقد داشته است: «بهتر بود كه اين قسمت از برنامه اجرا نمي‌شد. من خودم اين موضوع را قبول دارم.» نجفي به همين توضيحات اكتفا نكرد و در ابلاغيه‌اي خطاب به مديران زيرمجموعه‌اش بر لزوم رعايت شؤون اسلامي در برنامه‌هاي شهرداري تاكيد كرد و علاوه بر اين از دستورش براي تهيه گزارش مكتوب درباره جشن مورد اشاره براي ارايه گزارش به مردم خبر داد. فاطمه راكعي، سرپرست اداره كل امور بانوان شهرداري اما به شكل صريح‌تري از برنامه شهرداري دفاع كرد. به گفته او «بداخلاقان بهانه‌جو» هر روز با ترفندي به دنبال ايجاد حاشيه براي شهرداري تهران هستند كه تازه‌ترين آن، انتشار فيلم گل‌افشاني چند دختر زير ۹ سال است. او با تاكيد بر اينكه «اين حركات نه رقص است و نه توسط دختران بالغ انجام شده» گفت: حركات هنري چند دختربچه نه جرم است و نه گناه است. راكعي در عين حال به دليل به وجود آمدن اين «حاشيه‌هاي غيرقابل پيش‌بيني» از طرف برگزاركنندگان برنامه، از شهردار تهران عذرخواهي كرد.

دادستان، شهردار را احضار كرد

اين عذرخواهي‌ها و توضيحات اما به نظر چندان كافي نبوده است. دادستان كل كشور از دادستان تهران خواست كه به اين موضوع رسيدگي كند. عباس جعفري‌دولت‌آبادي، دادستان تهران هم ديروز در سي‌امين جلسه شوراي معاونان دادسراي تهران هم با انتقاد از آنچه او «ساختارشكني از طريق اجراي برنامه مبتذل در جشن شهرداري تهران به مناسبت روز زن» توصيف كرد، گفت: عده‌اي درصدد توجيه برآمده‌اند و از جمله گفته‌اند كه رقص توسط چند كودك به عمل آمده است يا اينكه شادي در اسلام حرام نشده است و لذا فاقد اشكال است؛ اين توجيهات بي‌اساس است، چرا كه اسلام با شادي مخالف نيست اما حتما با ابتذال مخالفت دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جعفري دولت‌آبادي از تشكيل پرونده در دادسراي تهران براي شهردار و ديگر عوامل حادثه خبر داد و گفت: پس از نامه دادستان كل كشور و گزارش سرپرست دادسراي ارشاد، در اين زمينه شهردار و ديگر عوامل اين مراسم احضار شدند و حسب گزارش واصله از شهردار تهران تحقيق به عمل آمده است.

به گفته دادستان تهران، حسب تحقيقات به عمل آمده، شهردار تهران از مراسم مذكور اطلاع قبلي داشته است؛ ثانيا بر فرض عدم اطلاع نيز مكلف بوده مانع از ادامه مراسم به نحو فوق شود يا به نشانه اعتراض از جلسه خارج شود و ثالثا چنين ساختارشكني‌هايي به نحوي كه گزارش شده، ابتذال محسوب مي‌شود، به ويژه آنكه در مراسم رسمي يك ارگان عمومي و با بودجه شهرداري باشد. دادستان تهران به شوراي شهر تهران موكدا توصيه كرد كه بر وضعيت شهرداري و عملكرد شهردار نظارت بيشتري كند.

خليل آبادي: جريان‌هاي سياسي اخلاق‌مدار باشند

حسن خليل‌آبادي، عضو شوراي شهر تهران در واكنش به احضار شهردار تهران به دادستاني، به «اعتماد» گفت: از توجه دادستان تهران به لزوم حفظ شعاير ديني تشكر مي‌كنم. اما شهردار محترم در جزييات اين برنامه نقشي نداشته ضمن اينكه بنا بر توضيحات ارايه شده از سوي مديران شهرداري به نظر مي‌رسد برخي در بزرگنمايي جزييات اين مراسم سنگ‌تمام گذاشته‌اند.

عضو شوراي شهر تهران با تشريح وضعيت نامناسب اداره شهر تهران به دليل مشكلات ناشي از «برنامه‌هاي غيرعلمي دوره گذشته مديريت شهري» گفت: بسياري از كساني كه اين روزها توان‌شان را براي مقابله با شهردار و شوراي شهر گذاشته‌اند مي‌دانند كه چه بر سر تهران آمده است و تازه آقاي شهردار بخش كوچكي از آن را در شورا توضيح دادند كه مي‌بينيم همان هم تحمل نشده است. خليل‌آبادي جريان‌هاي سياسي غيرهمسو با مديريت شهري تهران را به اخلاق‌مداري سياسي دعوت كرد. او گفت: «بهتر است همه به نظر و انتخاب مردم احترام بگذارند و هر روز بحران جديدي ايجاد نكنند.» به نظر مي‌رسد شهردار تهران هم تحليلش با خليل‌آبادي تفاوتي ندارد.

«توييت شهردار»

محمدعلي نجفي بخش مهمي از اين حمله‌ها و شايعاتي كه در هفته‌هاي اخير مبني بر كنار رفتن او از شهرداري مطرح شده را ناشي از اراده‌اش براي مبارزه با فساد در شهرداري تهران مي‌داند. او جمعه شب بار ديگر در صفحه شخصي‌اش در توييتر نوشت كه در برابر اين هجمه‌ها ايستادگي مي‌كند: «من با آگاهي از تبعات مبارزه با فساد به اين عرصه آمده‌ام، براي پرداخت هزينه‌هاي بيشتر هم آمده‌ام و انتشار مطالب مملو از دروغ و تهمت و بهتان مرا وادار به عقب‌نشيني نخواهد كرد. مبارزه واقعي با فساد با افشاگري‌هاي توخالي متفاوت است و مردم بهترين قضاوت‌كنندگان هستند.»

حسن خليل‌آبادي، عضو شوراي شهر تهران در واكنش به احضار شهردار تهران به دادستاني گفت: از توجه دادستان تهران به لزوم حفظ شعاير ديني تشكر مي‌كنم. اما انتظار مي‌رود همان‌طور كه ايشان به رعايت شؤون ديني حساسيت دارند به ساير مشكلات و پرونده‌هاي مديريت شهري تهران در سال‌هاي گذشته هم به همين سرعت واكنش نشان دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۱
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
2
16
مسخره بازی...

چهارتا بچه بخواد آدم رو تحریک کنه واویلاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
واسه رقص 4 تا بچه پرونده قضایی تشکیل میشه .........
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
14
3
نمیشد بدون رقص و حرکات موزون گل افشانی کنن خخخخخخخخخخ
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
کجای اسلام اومده رقص دختر بچه نابالغ مشکل داره. مشکل تو ذهنیه که رقصیدن یه دختر بچه نابالغ.......
سراج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
16
3
سلام - با احترام ، بستگی داره آقای شهردار شما "فساد" را چگونه تعریف کنید! تعریف ایرانی ها با آمریکایی فرق می کنه جانم! قضیه برجام نشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
چند دختر خردسال را قربانی می‌کنید تا به اهداف پلید خودتون برسید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
8
4
به نظر میرسه جریان اصلاح طلب چیزی برای ارائه نداره (مثل جریان اصول گرا) و بنابراین ترجیح میده که زمان خدمت رو بیشتر با حاشیه ها سپری کنه. هر مدیر عاقل و مدبری میدونه که چنین برنامه ای در ایران خیلی زود جنجال به پا میکنه و یا مشابه اون سخنان آقای روحانی مینی بر نقد معصوم و غیره.
بنابراین متاسفانه دولتمردان ما یا دارای تدبیر و دوراندیشی نیستند و یا سیاست آقایون مشغول کردن مردم به حواشی و پنهان کردن ضعف مدیریتی است.
میگم بد نیست هر دو گروه رو بزاری کنار و 20 تا مدیر خوب مثل مربیان ورزشی خارجی بیاریم مملکت رو اداره کنند.......
یوسف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
2
20
ای کاش دادستانی محترم یک بار فقط یک بار شهردار سابق را به دلیل هزاران تخلف انجام شده در دوران شهرداری اش احضار می کرد . . .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
3
18
رقص بهانه است اینا میخوان نجفی را برای لاپوشانی فساد دوره قالیباف تحت فشار بگذارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
گل گفتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
2
5
یارو دست انداخت گردن مادر چاوز......حال رقص دختر 4ساله شد ...
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
2
2
بحث این آقایان دلواپس مسئله شرعی واسلامی اگر بود ولو با تشخیص اشتباه قابل حتی احترام بود ؟ اما بحث کاملا حسادت است چرا که در زمان احمدی نژاد وقالیباف خیلی بدتر ار این موضوعات پیش آمد واقایون جیک نزدند ؟! وای براین مردم با این همه دشمنان دوست نما.؟
داریوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
3
2
این را ننه جون من هم می دونه که این کار غلط بوده و آدم های لاابالی این کار را طراحی و اجرا کرده اند . دکتر شما اگه می خوای با هر چی مبارزه کنی چرا گزک دست مخالفات می دی ، حالا بفرما دم خروس را قبول کنیم یا قسم ...
راستین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
1
5
اصلا گرفتیم رقصیدند آن هم بزرگ سالان رقص گناه هست یا مال مردم خوری ؟!!!
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
1
4
اینها همه و همه تسویه حساب سیاسی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
1
3
شاید یک برنامه از پیش تعیین شده برای گیر انداختن نجفی بوده باشد سیاست بی پدر و مادر است
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
1
4
بچه کوچیک پنج ساله.......

اون فرد مریضه باید بره پیش روانپزشک .
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
0
شهر دار و شورای شهر منتخب مردم تهاران هستند باید خودرا نسبت به این مردم متعهد بدانند مردم بارها نشان داده اند که با صاحبان تریبون های پر سرو صدا همسوئی ندارند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
1
3
قالیباف اسوده بخواب ، نجفی در زندان است ،،،،،
محمد راسخ نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
1
2
مسلم است که اکثریت جامعه ی ما برخی رفتارها (بخصوص از مسئولین) را برنمیتابند . اما این سوال ذهن ما را رها نمیکند و ان اینکه چند سال قبل خبرهایی خیلی نافرمتر از این درمورد اتفاقاتی که در برابر دیدگان چند مسئول دولتی در یک کشور دیگر اتفاق افتاده بود , شنیده شد . اما هیچکس اظهار نگرانی و دلواپسی و پیگیری نفرمود !!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین