کد خبر: ۵۱۳۴۱۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱
خروج از رادار جت شخصی مسیر شارجه-استانبول در فضای ایران

سقوط هواپیمای ترکیه‌ای در ایران/هواپیما حامل ۱۱ مسافر و متعلق به ثروتمند معروف ترکیه‎ای بود/ارسال ٥ آمبولانس به محل سقوط بود/تمام اجساد سوخته‌اند/جعبه سیاه هواپیما پیدا شد/ انتقال اجساد به فرودگاه شهرکرد/اسامی سرنشینان+عکس

یک فروند جت شخصی مربوط به کشور ترکیه که از شارجه عازم استانبول بود، هنگام عبور از فضای ایران از رادار خارج می‌شود و طبق تأیید مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی، این جت شخصی در حوالی شهرکرد سقوط کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
یک جت‌خصوصی ترکیه‌ای که از شارجه به مقصد استانبول در پرواز بوده حوالی شهرکرد سقوط کرد.سقوط هواپیمای ترکیه‌ای در ایران/هواپیما حامل ۱۱ مسافر و متعلق به ثروتمند معروف ترکیه‎ای بود/ارسال ٥ آمبولانس به محل سقوط بود/تمام اجساد سوخته‌اند +عکس

به گزارش آفتاب‎نیوز، عصر روز یکشنبه یک جت‌ متعلق به یک شرکت ترکیه‌ای از شارجه به سمت استانبول در حال پرواز بوده، نزدیکی روستای دورک شهرستان کیار از توابع شهرکرد در استان چهارمحال بختیاری سقوط کرد.

پایان عملیات انتقال اجساد جان‌باختگان هواپیمای ترکیه؛ تمام ۱۱ جسد به پائین ارتفاعات منتقل شدند

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: جسد ۱۱ سرنشین هواپیمای ترکیه‌ای پیدا و به پائین ارتفاعات منتقل شده است.

احمد مرتضوی‌فر در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در کمتر از 24 ساعت پس از سقوط هواپیمای ترکیه‌ای جسد 11 سرنشین هواپیمای ترکیه‌ای پیدا و با استفاده از بالگرد به پائین ارتفاعات منتقل شده است. با تلاش امدادگران جمعیت هلال احمر استان، پیکر یازدهمین جسد قربانیان حادثه سقوط هواپیمای ترکیه‌ای پیدا شد.  

4 پیکر دیگر از قربانیان حادثه سقوط هواپیمای ترکیه به دامنه کوه منتقل شدند

‌بالگردی که برای سومین بار به محل سقوط هواپیمای ترکیه‌ای اعزام شده بود، 4 پیکر دیگر از جانباختگان را به دامنه کوه منتقل کرد.

پس از سه مرتبه اعزام بالگرد به محل حادثه سقوط هواپیمای ترکیه تا کنون 7 جسد از قربانیان به دامنه کوه منتقل شده است.

جعبه سیاه هواپیمای ترکیه‌ای پیدا شد/ انتقال 10 جسد شناسایی شده به فرودگاه شهرکرد

جعبه سیاه هواپیمای ترکیه‌ای دقایقی قبل پیدا شد.

‌با پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما، معاون سیاسی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری دستور انتقال جعبه سیاه به دامنه کوه توسط بالگرد را صادر کرده است.

جعفر مردانی همچنین از انتقال 10 جسد شناسایی شده توسط بالگردهای خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد به فرودگاه شهرکرد برای انجام کارهای قانونی خبر داد.

22:50؛ اسامی سرنشینان هوپیمای ترک مشخص شد

اسامی هشت مسافر هواپیمای ترکیه ای سقوط کرده در چهارمحال و بختیاری به این شرح اعلام شده است: مینا باشاران، زینب جُشکون، عایشه آند، بورجو گون دُآار اورفالی، آصلی ایزمیرلی، لیانا هانانل، جاسمین باروح، سینِم آکای

22:25؛ کشف 8 جسد دختر توسط نیروهای محلی

معاون عملیات امداد و نجات چهارمحال و بختیاری از پیدا شدن 8 جسد دختر توسط نیروهای محلی خبر داد.

سقوط هواپیمای ترکیه‌ای در ایران/هواپیما حامل ۱۱ مسافر و متعلق به ثروتمند معروف ترکیه‎ای بود/ارسال ٥ آمبولانس به محل سقوط بود/تمام اجساد سوخته‌اند/جعبه سیاه هواپیما پیدا شد/ انتقال اجساد به فرودگاه شهرکرد/اسامی سرنشینان+عکس

زاهدی معاون عملیات امداد و نجات استان چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت جستجوی اجساد سانحه هواپیمای ترکیه ای که در نزدیکی شهرکرد سقوط کرده گفت: با توجه به تاریکی هوا عملیات جستجو متوقف شده است.

او با بیان اینکه تیم های محلی به محل حادثه رسیده اند ادامه داد: براساس اطلاعات و اخبار تیم های محلی حاضر در صحنه حادثه تاکنون 8 جسد دختر که مسافر این هواپیما بودند پیدا شده است البته نمی توان به این اخبار و گفته ها استناد کرد.

معاون عملیات امدادونجات استان چهارمحال و بختیاری گفت: تا ساعتی دیگر مدیریت بحران و شورای تامین در خصوص نحوه انتقال اجساد تصمیم گیری می کنند.

۲۱:۳۹؛ ​ابراز تاسف قاسمی از سقوط هواپیمای ترک

بهرام قاسمی با ابراز تاسف عمیق از سقوط یک فروند هواپیمای ترکیه‌‌‌ای که در حال عبور از آسمان ایران دچار سانحه شد، اعلام کرد که چندین گروه امدادی بلافاصله به منطقه عزیمت کرده و به رغم شرایط بسیار بد جوی در حال رسیدن به محل سقوط برای بررسی موضوع و امدادرسانی هستند.

۲۱:۲؛ همه پیکرها سوخته‌‌اند

مجتبی خالدی با اشاره به آخرین وضعیت جستجو و امداد نجات هواپیمای ترکیه‌‌ای گفت: براساس گفته‌‌‌های افراد محلی که به محل حادثه رسیدند، هواپیما پس از برخورد با کوه متلاشی و دچار حریق شده است.

وی ادامه داد: اجسادی که در محل حادثه یافت شده، همگی دچار سوختگی بوده و به‌دلیل برخورد با کوه تکه‌تکه شده‌‌اند.

سخنگوی اورژانس کشور افزود: به‌دلیل تاریکی هوا تعداد اجساد مشخص نیست. همچنین هنوز نمی‌‌‌‌‌دانیم اجساد دیگری نیز در نقاط دیگری هستند یا خیر. جسد یازده نفر مشخص نیست و برای تشخیص هویت به آزمایش دی‌‌ان‌‌ای نیاز است.


سقوط هواپیمای ترکیه‌ای در ایران/هواپیما حامل ۱۱ مسافر و متعلق به ثروتمند معروف ترکیه‎ای بود/ارسال ٥ آمبولانس به محل سقوط بود/تمام اجساد سوخته‌اند +عکس

۲۰:۲۴؛ نیروهای امدادی تا ساعتی دیگر به محل حادثه می‌رسند

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به سانحه‌دیدگان سقوط هواپیمایی ترکیه‌ای در نزدیکی شهرکرد گفت: در آخرین تماس با گروه امدادی اعلام کردند که تا حدود دو ساعت و نیم دیگر به محل حادثه سقوط هواپیما می‌رسند.

وی ادامه داد: سه تیم از شهرستان ایذه و هشت تیم از استان چهارمحال بختیاری و ۵۰ کوهنورد نیز به محل اعزام شدند.

۲۰:۱۳؛ اعزام سه تیم کمکی از خوزستان به محل سقوط جت در حوالی شهر کرد

شاهین فتحی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی و جستجو لاشه هواپیمای ترکیه‌ای گفت: امدادگران در مسیر رسیدن به لاشه هواپیمای ترکیه باید از رودخانه و دره‌ای که در مسیر قرار دارد عبور کنند.مسیر صعب العبور است اما تمام تلاش‌ها برای رد شدن از رودخانه آغاز شده است.

معاون عملیات امداد و نجات سازمان هلال احمر خاطرنشان کرد: سه تیم از استان خوزستان و هفت تیم از استان چهارمحال بختیاری برای جستجو و امدادرسانی به محل حادثه اعزام شده‌اند.

۱۹:۵۹؛ اولویت اورژانس تجسس و انجام فوریت‌های درمانی در حادثه سقوط جت شخصی ترکیه‌ای است

مجتبی خالدی درباره آخرین جزییات سقوط هواپیمای ترکیه‌ای در حوالی شهرکرد گفت: اولویت نیروهای اورژانس تجسس و انجام فوریت‌های درمانی برای بازمانده‌ها و مصدومین احتمالی است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: در صورت تایید فوت تمام سرنشینان وظیفه اورژانس پشتیبانی درمانی از نیروهای امدادی است. 

سقوط هواپیمای ترکیه‌ای در ایران/هواپیما حامل ۱۱ مسافر و متعلق به ثروتمند معروف ترکیه‎ای بود/ارسال ٥ آمبولانس به محل سقوط بود/تمام اجساد سوخته‌اند +عکس

۱۹:۲۸ ؛خلبان جت شخصی درخواست فرود اضطراری نداشت

حسن رضایی‌فر با بیان اینکه هنوز از ساعت دقیق خروج هواپیما از رادار و سقوط آن اطلاع نداریم، گفت: این اطلاعات در حال پیگیری است و به زودی جزئیات آن منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه خلبان هواپیما قبل از سقوط درخواست فرود اضطراری نداشته، اظهار کرد: خلبان تنها اعلام می‌کند در توربلانس قرار گرفته است.

مدیرکل بررسی سانحه سازمان هواپیمایی ادامه داد: این جت خصوصی بلافاصله پس از درخواست خلبان مبنی بر احتمال سقوط هواپیما، سقوط می‌کند.

۱۹:۲۲؛  اعزام پنج دستگاه آمبولانس/ نیروهای اورژانس به محل حادثه رسیده‌اند

مجتبی خالدی درباره سقوط هواپیمای ترکیه‌ای گفت: هواپیما در ارتفاعات شهرستان کیار از توابع استان چهارمحال و بختیاری با کوه برخورد کرده است. هواپیما دچار حریق شده و همچنان در حال سوختن است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور افزود: پنج دستگاه آمبولانس اورژانس در نزدیکی حادثه هستند اما هنوز به نقطه محل سقوط نرسیدند و اطلاعات کامل‌تری نیز درباره مسافران در اختیار نداریم.

خالدی درباره علل این حادثه اظهار داشت: هواپیما به‌دلیل احتراق موتور دچار سقوط شده است. اهالی روستا هواپیما را رویت کردند که در حال سقوط بوده است. 

وی با بیان اینکه هنوز لاشه در حال احتراق است و با چشم غیر مسلح قابل رویت است، تصریح کرد: نیروهای سازمان اورژانس به محل رسیدند اما به‌دلیل صعب‌‌العبور بودن و وجود رودخانه‌ای طویل شرایط دسترسی به مصدومین احتمالی سخت است.

۱۹:۱۱؛ تعداد سرنشینان هواپیما ۱۱ نفر است

جعفرزاده با بیان اینکه هواپیما جت‌خصوصی حوالی شهرکرد تایید می‌شود، گفت: این جت خصوصی از شارجه به سمت استانبول در حال پرواز بود که حوالی شهرکرد از رادار خارج و سقوط می‌کند.



وی ادامه داد: هنوز اطلاعی از تعداد سرنشینان شخصی مشخص نیست و باید تیم‌های جستجو خود را به محل سقوط و سانحه برسانند و موضوع در سازمان هواپیمایی در حال پیگیری است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: این جت خصوصی سه نیروی کرو و ۸ مسافر داشته است. چرایی علت وقوع سانحه و زمان دقیق سقوط هواپیما در گزارش‌های بعدی اعلام خواهد شد.

۱۹:۰۸؛ تایید خبر سقوط جت شخصی در حوالی شهرکرد

رضا جعفرزاده با تایید خبر سقوط یک جت خصوصی در نزدیکی شهرکرد گفت: این جت از شارجه به مقصد استانبول پرواز داشته و حین عبور از فضای هوایی کشور از صفحه رادار حذف می‌شود.

وی ادامه داد: اطلاعات ما در همین حد است و می‌دانیم این جت حوالی شهرکرد سقوط کرده است. شواهد عینی نیز حکایت از سقوط هواپیما دارد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی خاطرنشان کرد: جزییات بیشتر متعاقبا اعلام می‌شود.

لازم به ذکر است، هفت تیم امدادی از سوی سازمان هلال احمر به محل حادثه اعزام شده‌اند.

۱۹:۰۴؛ سقوط هواپیمای ترکی در شهرکرد/ اعزام سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه

مجتبی خالدی درباره سقوط هواپیمای‌ ترکیه‌ای گفت: یک هواپیمای ترکیه‌ای از شارجه به سمت استانبول در حرکت بوده که در نزدیکی شهرکرد به احتمال زیاد با کوه برخورد کرده و دچار سانحه شده است.

وی افزود: سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.


منبع: خبرگزاری ایلنا و ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
6
عجيبه هواپيماي تهران ياسوج هم پس از کاهش ارتفاع به کوه خورد!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
6
توی این محدوده کوه ها مثلث برمودا درست شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
8
1
متاسفانه پولداری زیادی ؟ هم گاهی جون آدم ها را میگیره واصلا خوب نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
1
4
چرا نمیگید بهش اجازه فرود اصطراری ندادن. همش دروغ . خسته نمیشید اینقدر دروغ میگید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
2
1
این کامنت ها رو خودتون مینویسین و مثبت و منفی میدین؟خخخخخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
1
1
در خیلی کشور ها اگر خلبان خانم باشد بلیط نمی گیرند یا خلبان مرد بالای شصت سال .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
0
2
جلسه ای که روی زمین تشکیل شود به علت اختلال در جریان خون اندام تحتانی شخص دچار کم حوصلگی و درک و تصمیم
گیری ضعیف می شود .
کارشناس استانداردها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
0
2
عدم رعایت استانداردها زمینه بروزه هر فاجعه ای میباشد...روحشان شاد و تسلیت به خانوواده شون میگم..
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین