کد خبر: ۵۱۳۵۸۸
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳

دلیل محبوبیت چوب ترمو یا ترموووود؟

یکی از نکات مهم در داشتن یک ساختمان زیبا استفاده از یک متریال ساختمانی باکیفیت و زیبا می باشد همچنین احتیاج به نیروهای اجرایی کاردان و مجرب که چوب ترمو باکیفیت و زیبا را به بهترین شکل نصب نماید نصب چوب ترمو به روش های مختلفی انجام می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
امروزه در ایران توجه به ظاهر بناهای ساخته شده از طرف مالکان و آرشیتکت ها افزایش یافته است و همچنین محبوبیت چوب برای استفاده در نما افزایش یافته است که این امر اتفاق بسیار مهمی در پیشرفت معماری معاصر به حساب می آید با توجه به مقاومت چوب ترمو به دلیل حرارت دادن آن و ورود چوب به نمای ساختمان با توجه به طبیعی بودن و ایجاد حس آرامش دلایل بسیار خوبی برای استفاده از این متریال در ساختمان های امروزی می باشد. چوب ترمو که در ایران بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد دارای ویژگی هایی می باشد که در اینجا به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

رطوبت در چوب ترمو بسیار پایین می باشد که باعث مقاومت آن می شود همچنین این چوب در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، پوسیدگی و حمله حشرات مقاوم می باشد به دلیل رطوبت پایین چوب کمترین انبساط و انقباض را در این چوب داریم یکی از موارد حائز اهمیت عدم وجود صمغ و مواد مورد علاقه حشرات در این چوب است که باعث می شود حشرات موذی به ترموود ها جذب نشود.

دلیل محبوبیت چوب ترمو یا ترموووود؟

ترمووود یک برند تجاری ثبت شده در انجمن بین المللی Thermowood می باشد به معنای دیگر یک نشان برای محصولات چوبی است چوب ترمو می تواند در دکوراسیون داخلی نیز استفاده شود  چوب علاوه بر زیبایی و پیشینه ای که در ساخت بنا دارد دارای تنوعی بالا در رنگ آمیزی و بافت و گونه های درختان می باشد استفاده از چوب در نمای ساختمان ها برای بیننده بسیار جذاب است.
 
لازم به ذکر است یکی از نکات مهم در داشتن یک ساختمان زیبا استفاده از یک متریال ساختمانی باکیفیت و زیبا می باشد همچنین احتیاج به نیروهای اجرایی کاردان و مجرب که چوب ترمو باکیفیت و زیبا را به بهترین شکل نصب نماید نصب چوب ترمو به روش های مختلفی انجام می شود. شرکت پارس آرای کوهستان با دارا بودن کادری مجرب در دپارتمان نصب و اجرا می تواند این اطمینان را به شما بدهد که می توانید از نمایی زیبا برخوردار شوید.

چوب یکی از متریال های پرکاربرد از گذشته تاکنون بوده است که دانشمندان باتوجه به پیشرفت علم و تحقیقات و آزمایش های انجام شده به چوبی مقاوم دست یافته اند که نام تجاری آن ترمووود می باشد و امروزه به عنوان یکی از پرطرفدارترین مصالح های ساختمانی در میان طراحان و مهندسین شناخته می شود چرا که دارای مزایای بی شماری می باشد یکی از مواردی که امروزه باعث محبوبیت این متریال شده است سازگاری آن با محیط زیست می باشد همچنین در صورت نگهداری از این متریال می توان به مدت طولانی استفاده نمود.

انواع چوب‌های ترمووود

ترموود سخت چوب ها که درخت های آن از گونه پهن برگ ها می باشد برخی از درختان پهن برگ شامل: اش، گردو ، انجیر ، بلوط ، چنار ، راش ، تبریزی ، سپیدار و افرا این چوب ها به دلیل نداشتن گره خیلی زیبا می باشد و مناسب برای فرآوری ترموود می باشد چوب ترمو اش یکی از متریال های محبوب در نمای چوب می باشد.

ترموود نرم چوب ها که درختان آن از گونه سوزنی برگ ها هستند در فصل بهار ، به خاطر بودن آب زیاد و خاک پر از مواد غذایی باعث می‌شود که سلولهای پهن با دیواره نازک شکل بگیرد و بافتی متخلخل و تا حدودی کمرنگ پدید آورند، ولی با پایین آمدن سرعت رشد در آخرهای تابستان ، چوب پاییزه تشکیل می‌گردد که متشکل از الیاف دیواره ضخیم می باشد و به ساقه مقاومت و استحکام مکانیکی می‌دهد و فشرده‌تر، تیره‌تر و مقاومتر از چوب بهاره است. 

شرکت پارس آرای کوهستان به عنوان یکی ازقدیمی ترین ومعتبر ترین وارد کنندگان ترمووود در ایران  امیدوار است با معرفی مشخصات اصلی ترموود ها توانسته باشد این کالای جدید و مورد استقبال معماران،کارفرمایان و سازندگان را هرچه بیشتر شناسانده باشد و قدمی هرچند کوچک در اعتلای معماری ایران برداشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین