کد خبر: ۵۱۳۶۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
هواپیمای ترکیه‎ای دیروز در کوه‎های چهارمحال و بختیاری سقوط کرد

تكذيب عدم اجازه ايران برای فرود هواپيمای‌ تركيش/نماینده هواپیمایی‌ ترکیه: مشکل از هواپیما نبود

نماینده شرکت هواپیمایی ترکیه گفت: قطع به یقین در حادثه سقوط هواپیمای ترکیه، مشکل از هواپیما نبوده است. مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري نیز خبر منتشر شده در فضاي مجازي مبني بر عدم اجازه ايران به فرود اضطراري هواپيماي سانحه ديده تركيه اي را تكذيب كرد.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین حافظ امینی ضمن اشاره به آشنایی و ارتباط خود با خانواده برخی جانباختگان هواپیمای ترکیه، در مورد تمایل خانواده‌های داغدار ترکیه در حادثه سقوط هواپیما برای انجام DNA در ایران و اعلام آمادگی پزشکی قانونی ایران برای انجا‌م این کار گفت: نمی‌دانم پروسه این کار چگونه است؟ ولی احتمالا این خانواده‌ها تمایل داشته باشند در ترکیه آزمایش DNA از آنها گرفته شود و احتمالا آزمایش در کشور خود را قبول می‌کنند و خواهان این هستند که اجساد به ترکیه منتقل شود و این کار آنجا صورت گیرد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی در تحلیل ‌حادثه رخ داده هم افزود: بالاخره یک سانحه هوایی رخ داده ولی قطعا مشکل از هواپیما نبوده است.

امینی با اظهار تشکر ازسوی شرکت هواپیمایی خود و همکارش در ترکیه از مسئولان و دستندرکاران ایران و همکاری خوب آنها در این حادثه، گفت: واقعا از زمان وقوع حادثه گروه‌های امداد و نجات و مسئولان ذی ربط با وجود تمام مشکلات و شرایط و سختی کار‌ و وضعیت آب و هوایی و شرایط نامساعد منطقه و با وجود امکانات در اختیار تمام سعی و تلاش خود را در این زمینه انجام دادند و واقعا از همه سپاسگزارم و در این زمینه بسیار عالی عمل کردند.

نماینده شرکت هواپیمایی ترکیه ادامه داد: بنده تصویر لاشه هواپیمای سقوط کرده را مشاهده کردم و دیدم کارها با سرعت و دقت و با تمیزی انجام شد، در حالی که ممکن نمی‌دانستم کار به این خوبی جلو برود.

وی بار دیگر با تشکر از اقدامات سریع و به موقع خواستار انتقال سریع جنازه‌ها به خانواده‌های داغدار برای انجام مراسم شد و اظهار امیدواری کرد دیگر شاهد تکرار این گونه حوادث و داغدار شدن خانواده‌ای نباشیم.

تكذيب خبر عدم اجازه ايران برای فرود اضطراری هواپيمای تركيش

مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري نیز خبر منتشر شده در فضاي مجازي مبني بر عدم اجازه ايران به فرود اضطراري هواپيماي سانحه ديده تركيه‌اي را تكذيب كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا جعفرزاده با بيان اينكه خلبان هواپيماي مذكور درخواست فرود اضطراري نداشته است و مركز كنترل فضاي كشور نيز همكاري هاي لازم را در قبال درخواست خلبان صورت داده گفت:  بر اساس مكالمات خلبان با مركز كنترل فضاي كشور، خلبان به علت بروز مشكل فني درخواست كاهش ارتفاع را مي كند و در حين كاهش ارتفاع از صفحه رادار خارج مي شود لذا پرداختن به اين مسائل غيرواقع به جز ايجاد شبه براي افكار عمومي نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

وي اضافه كرد: همكاري دو سازمان هواپيمايي كشوري ايران و تركيه در خصوص بررسي سانحه از دقايق اوليه آغاز و هماهنگي های لازم در خصوص جست و جو و نجات توسط سازمان هواپيمايي كشوري ايران صورت گرفته و همچنان ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
0
5
خب چرا اجازه کاهش ارتفاع داده شد؟ این خلبان هم عمل قلب باز انجام داده بود؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین