کد خبر: ۵۱۳۶۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
تصمیمات امریکا به موفقیت بیشتر ائتلاف ایران و روسیه در منطقه کمک کرده است

پیشروی محور ایران و روسیه در خاورمیانه/نیوزویک: ناتو از سرمایه‌گذاری تهران و مسکو در بازسازی سوریه نگران است

«نیوزویک» با اشاره به دیدار اخیر مقام‌های روس و ایرانی می‌نویسد که این دیدار با امضای توافقنامه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا شامل ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه به پایان رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- روسیه و ایران توانسته‌اند روابط خود را با متحدان‌شان در خاورمیانه از طریق پیوند با گروه‌های شبه‌نظامی چند ملیتی که علیه داعش جنگیدند تحکیم و تثبیت کنند. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ «نیوزویک» با اشاره به دیدار اخیر مقام‌های روس و ایرانی می‌نویسد که این دیدار با امضای توافقنامه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا شامل ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه به پایان رسید. «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه اشاره کرد که تهران و مسکو به طور نزدیک در حمایت از اسد در سوریه برای مقابله با گروه‌های بنیادگرا همکاری داشته‌اند. اکنون نشانه‌هایی از همکاری‌های گسترده تجاری و اقتصادی به چشم می‌خورد. او گفت که توافق موقت برای ایجاد منطقه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا که در حال حاضر در مرحله پیشرفت قرار دارد به طور واضح به توسعه تجارت دوجانبه و گسترش همکاری‌ها در عرصه سرمایه‌گذاری منجر خواهد شد. 

پیشروی محور ایران و روسیه در جنگ خاورمیانه/نیوزویک: ناتو از سرمایه‌گذاری تهران و مسکو در بازسازی سوریه نگران است

این نشریه می‌افزاید: همکاری فعلی روسیه و ایران از مقابله با داعش در عراق و سوریه آغاز شد. داعش پس از حمله آمریکا به عراق ایجاد شد و شبه‌نظامیان‌اش در کشور همسایه در سوریه در سال ۲۰۱۳ میلادی پراکنده شدند. دو سال پس از آن که شورشیان تحت حمایت غرب، ترکیه و کشورهای عرب خلیج فارس علیه اسد اقدام کردند. همزمان با اقدام ارتش سوریه به همراه شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران بر روی زمین علیه بنیادگرایان و معارضان، روسیه نیز به ایران، عراق و سوریه برای اقدامات ضدتروریستی در سپتامبر ۲۰۱۵ میلادی پیوست. در همان زمان، روسیه حضور نظامی مستقیم در سوریه داشت. 

«نیوزیک» اشاره می‌کند که تصمیمات امریکا نیز به موفقیت بیشتر ائتلاف ایران و روسیه در منطقه کمک کرده است. در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۱۸ میلادی علیرغم حمله ترکیه به بخش‌هایی از سوریه که شبه‌نظامیان کرد مورد حمایت امریکا در آنجا حضور داشتند، امریکایی‌ها از جنگجویان کرد در نبرد علیه ترکیه و ارتش آزاد سوریه در عفرین حمایت نکردند این در حالی بود که کردها پیشتر به امریکا در مبارزه علیه داعش کمک کرده بودند. در عوض، کردها به ارتش اسد نزدیک شدند و در کنار نیروهای مورد حمایت دولت سوریه قرار گرفتند». 

«نیوزویک» با اشاره به افزایش نفوذ روسیه در منطقه می‌نویسد: «روسیه همزمان با تلاش برای شکست داعش در عراق، قراردادهای تجاری و نفتی و پیمان‌نامه‌های امنیتی را نیز با دولت آن کشور امضا کرد. ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه عراق هفته گذشته گفت که عراق سفارش خرید سامانه موشکی اس -۴۰۰ را به روسیه ارائه داده است. این ضربه بزرگی برای تلاش‌های‌های ناتو تحت رهبری آمریکا خواهد بود. رییس ناتو روز دوشنبه از عراق بازدید کرد. او از نفوذ نظامی روسیه در سرتاسر جهان انتقاد کرد؛ به خصوص از رونمایی اخیر موشک‌های هسته‌ای روسیه توسط پوتین. رییس ناتو در عراق گفت که ناتو نگران است و خواستار آغاز جنگ سردی دیگر و یک مسابقه تسلیحاتی تازه نیست. ازسوی دیگر، روسیه و ایران در حال پیشرفت در سرمایه‌گذاری برای بازسازی سوریه هستند. وزارت آموزش و پرورش سوریه روز سه‌شنبه از ارائه بورس تحصیلی تازه‌ای به دانشجویانی خبر داد که خواستار تحصیل در روسیه هستند». 

این نشریه در پایان می‌نویسد: ایران علاوه بر شبه‌نظامیانی چون حزب‌الله لبنان، برای مقابله با داعش در سوریه نقش مهمی در حمایت از عملیات نظامیان و شبه‌نظامیان علیه بنیادگرایان در عراق ایفا کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
فرشاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
0
0
سرمایه گذاری در بازسازی سوریه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین