کد خبر: ۵۱۳۶۸۵
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱

خودروهای هنجارشکن چهارشنبه سوری تا پایان تعطیلات توقیف می‌کنند

رئیس دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خودروها و موتورسیکلت های هنجار شکن در چهارشنبه سوری تا پایان تعطیلات نوروز توقیف خواهند شد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مزارعی در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال با بیان این‌که «همه ما خادمین مردم هستیم»، افزود: بسیاری از مردم شاید دارای سرمایه‌های مالی و ملکی فراوانی باشند اما در برخی امور روزمره گره‌های کوری در زندگی دارند که بدست خادمی از خادمین مردم باز می‌شود و خادم مردم بودن دارای برکات و خیراتی است. 

وی بیان کرد: مسئولیت، سختی‌های خاص خودش را دارد و ممکن است مورد بی‌مهری هم واقع شویم اما کسی که مسئولیت‌پذیرفت گاهی اوقات نیز مورد بی‌مهری واقع می‌شود.

وی با اشاره به حوزه پیشگیری در قانون اساسی خاطرنشان کرد: امر پیشگیری در قانون اساسی به عنوان رسالت قوه قضائیه تعریف شده، موضوع پیشگیری امری فرا قوه‌ای است و لازم است همه ادارات و سازمان‌ها به میدان بیایند و دعوت به خیر کنند، پیشگیری نهی از منکر و واجب الهی است مدیریت این موضوع با دستگاه قضایی و سایر متولیان کشور و مردم نیز پای کار و به صحنه بیایند. در پیشگیری اولین کار در حوزه فرهنگ است. از مدارس، دانشگاهها، رسانه ملی، فضای مجازی و روزنامه ها می توان در خصوص پیشگیری از وقوع جرم کمک گرفت.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که «پیشگیری کیفری کارایی لازم و مطلوب را ندارد»، تصریح کرد: اگر پیشگیری کیفری را در دستور کار قرار دهیم توفیقی نخواهیم داشت و باید به دیگر جنبه هایی که می تواند در امر پیشگیری کمک نماید روی آورد و در حوزه فرهنگی نیاز به حضور همه متولیان فرهنگ و فرهنگ سازی است.

وی با بیان این‌که «ریشه بسیاری از جرایم در فقر و بیکاری است و اگر فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه خود قرار دهیم موفق خواهیم بود»، ادامه داد: باید نکات کلیدی سخنان معظم له را در دستور کار قرار داده و تولید و اشتغال را توسعه دهیم تا جرایم کاهش پیدا کرده و اقتصاد مقاومتی را تبلیغ کنیم.

وی حضور ریش سفیدان در ایلات و طوایف استان را موجب خیر و برکت دانست و اظهارکرد: بزرگان و ریش سفیدان پتانسیل و ظرفیت خوبی برای پیشگیری است. بزرگان و ریش سفیدان با کار پیشگیری از جرم می‌توانند جلوی ورود بسیاری از پرونده ها را به دستگاه قضایی بگیرند.

مزارعی با اشاره به نزدیک شدن سال نو و ورود مسافران و گردشگران به استان تاکید کرد: لازم است شهردار محترم یاسوج و دیگر شهرهای استان، نظافت و مبلمان شهری را برای ایام تعطیلات نوروز در دستور کار قرار داده و نسبت به ساماندهی کودکان کار و تکدی گری خیابانی توسط سازمان بهزیستی و شهرداری و دیگر اعضاء همکاری کنند و هر چه سریعتر از تکدیگری افراد بیگانه در استان جلوگیری شود.

وی با اشاره به این‌که «در حوزه منابع طبیعی، حفظ طبیعت و محیط زیست کارهای خوبی انجام شده است»، گفت: در ایام نوروز با فعال تر شدن گشت های منابع طبیعی و محیط زیست از تصرف، تخریب حاشیه رودخانه ها، اراضی ملی، منابع طبیعی و محیط زیست جلوگیری شود.

وی ضمن تشکر از نیروی انتظامی استان در ایجاد امنیت افزود: نیروی انتظامی سربازان خط مقدم امنیت و آرامش جامعه اند. 

به گزارش ایسنا، مزارعی در خصوص چهارشنبه سوری نیز اضافه کرد: خودروها و موتورسیکلت هایی که با حرکات نامتعارف، آلودگی صوتی، توزیع مواد آتش زا به منظور چهارشنبه سوری در سطح شهر اقدام کنند و یا فاقد پلاک باشند تا پایان تعطیلات نوروز توقیف خواهند شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین