کد خبر: ۵۱۳۷۲۳
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۳

۱۰ نکته فرمانده کل ارتش درباره شهید مهدی باکری

فرمانده کل ارتش، شهید مهدی باکری را از رویش‌های معجزه‌گون انقلاب اسلامی دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
 امیر سرلشگر عبدالرحیم موسوی که در یادواره شهیدان حمید و مهدی باکری در تالار اجتماعات وزارت کشور سخن می‌گفت، تصریح کرد: من در دوران دفاع مقدس توفیق دیدار با شهیدان باکری را نداشتم. البته در عملیات والفجر ۴ ما با رزمندگان لشگر عاشورا همراه بودیم اما در آنجا نیز آنها را ندیدم. ممکن است آنها را دیده باشم ولی چون همانند سایر رزمندگان بودند شهیدان باکری را نشناختم و آنها را تشخیص ندادم ولی به اقتضای چیزهایی که از آنها خوانده‌ام یا شنیده‌ام می‌خواهم مطالبی را بیان کنم.

وی ادامه داد: در زندگی شهید مهدی باکری نکات بسیار قابل تاملی وجود دارد که به برخی از آنها در این یادواره اشاره خواهم کرد. نخستین نکته در رابطه با زندگی شهید باکری این است که او جلوه‌ای از لطف خداوند بود. هرگاه به سیره زندگی او می‌نگریم متوجه می‌شویم که خداوند برای او الگو و اسوه‌ای را قرار داده است تا بتوانیم به واسطه آنها راه را پیدا کنیم. خدا شهید باکری را آفرید تا دیگر برای ما عذر یا بهانه‌ای باقی نباشد و بتوانیم با حداقل هزینه‌ها به تکلیف خود عمل کنیم. بنابراین شهید باکری حجت خدا برای ماست.

سرلشگر موسوی یادآور شد: شهید باکری از رویش‌های انقلاب اسلامی بود که به صورت معجزه‌گونی به وجود آمد. ما نمونه چنین افرادی را در تاریخ ائمه معصومین (ع) و اصحاب خاصشان سراغ داریم. نکته سوم این است که ما باید به مکتب انسان‌سازی امام (ره) توجه داشته باشیم چراکه ایشان همچون باغبان، گل‌هایی را پرورش دادند که نمونه‌اش شهید باکری و باکری‌ها هستند. عطر وجود این انسان‌ها در سراسر جهان پراکنده شده است.

فرمانده کل ارتش با اشاره به چهارمین نکته پیرامون زندگی شهید باکری خاطرنشان کرد: هنگامی که به زندگی شهید باکری نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که او در رفتار، گفتار، فرماندهی و مدیریت و سبک زندگی‌اش ارزش‌های اسلامی را پاس داشته است. مساله دیگر در رابطه با زندگی شهید باکری این است که او جلوه قطعی‌بودن وعده‌های خداوند است. به این دلیل که شهید باکری دوره‌های مرسوم فرماندهی جنگ را ندیده بود.

وی گفت: همه ما می‌دانیم که اداره جنگ یک کار علمی متکی به تجربه و هنر است. ما منکر تاثیر دانش و تجربه در اداره جنگ نیستیم اما شهید باکری با اراده خداوند به یک فرمانده توانا، مقتدر و مجرب تبدیل شد؛ به‌گونه‌ای که ژنرال‌های مجرب جهان در برابر او سر تعظیم فرود آوردند.

سرلشگر موسوی ادامه داد: شهید باکری توانست دین و اخلاق را در فرماندهی را به نمایش بگذارد و آن را به مجموعه تحت امر خود نیز منتقل کند. نکته دیگر در رابطه با زندگی شهید باکری برکت عمر اوست چراکه پس از ۳۳ سال همچنان آثار فرماندهی و مدیریت او نمایان است و میلیون‌ها نفر نیز به واسطه او تحت تاثیر قرار می‌گیرند. آیندگان نیز شهید باکری را خواهند شناخت.

فرمانده کل ارتش با اشاره به بصیرت شهید باکری یادآور شد: هشتمین نکته در زندگی شهید باکری بصیرت اوست. مهدی باکری می‌دانست که انقلاب اکنون چه نیازی دارد و باید در کجا و چگونه رفتار کند. همچنین انجام تکلیف از دیگر نکات مهم زندگی شهید باکری است. او توسط ساواک در دوران انقلاب دستگیر شد و به روش‌های مختلفی همچون تهدید و تطمیع از او خواستند که از کارهایش دست بکشد اما پس از آزادی مجدد به فعالیت‌های انقلابی‌اش پرداخت. به او گفتند که ممکن است مجدد ساواک تو را دستگیر کند که او در جواب گفته بود ساواک کار خودش را می‌کند و من نیز کار خودم را انجام خواهم داد.

وی تاکید کرد: ما باید از شهید باکری تکلیف‌مداری را بیاموزیم. اکنون دشمنان ما هر چه می‌خواهند بگویند یا فشار بیاورند. ما کار خودمان را انجام خواهیم داد. آمریکایی‌ها عقرب جراره‌اند. کارشان زهر در جان ملت‌ها ریختن است. عقرب جراره را باید زیر پا له کرد. رژیم نامشروع صهیونیستی نیز با جنایت برنامه‌ریزی شد و پا گرفت، ادامه حیات داد و جنایت می‌کند. جانی را باید از صحنه روزگار محو کرد.

سرلشگر موسوی خاطرنشان کرد: توکل همراه با دقت از دیگر نکاتی است که در زندگی شهید مهدی باکری به چشم می‌خورد. او در آنجا که لازم بود عوامِ عوام به معنای خوبش و در آنجا که لازم می‌شد خاصِ خاص از نگاه مثبتش بود. اگر امروز می‌توانیم مقتدر و مطمئن در دهان دشمنان ملت و انقلاب بزنیم به برکت وجود چنین شهیدانی است. با ابتکار و اطمینان خواهیم توانست آمریکای جهان‌خوار را سر جایش بنشانیم و با داشتن چنین شهدایی می‌توانیم بگوییم که عمر رژیم صهیونیستی رو به پایان است.

فرمانده کل ارتش یادآور شد: شهیدان با توکل بر خداوند، اسلام و توجه به امامت و ولایت خورشید فروزان جوانان ما شدند. ما به واسطه چنین شهدایی می‌توانیم به تمدن نوین اسلامی دست یابیم و در این مسیر گام برداریم. ما آمادگی داریم که هر جا نیاز است آبرو و هستی خودمان را فدای نظام ارزشمند جمهوری اسلامی ایران و اسلام کنیم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین