کد خبر: ۵۱۳۷۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
جنتی برای دومین بار به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد

آیت‌الله جنتی: قبل از انقلاب دختران مینی‌ژوپ‌پوش جوانان ما را در خیابان فاسد می‌کردند/در تهران مشروب‌فروشی از کتاب‌فروشی بیشتر بود/برخی با حرکت زشت، حجاب خود را به باد می‌دهند درحالی‌که شرف و عفاف خود را بر باد می‌دهند/باید با آن‌ها محکم برخورد شود/آقای رئیس جمهور نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد+تصاویر

چهارمین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم دقایقی پیش آغاز شد. در چهارمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم قرار است. هیأت رئیسه خبرگان انتخاب شود. همچنین بررسی طرح ایجاد هیئت اندیشه‌ورز خبرگان هم در دستور کار قرار دارد. آیت الله جنتی با ۶۶ رای برای دومین بار به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.
آفتاب‌‌نیوز :
چهارمین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم صبح امروز (سه‌شنبه - ۲۲ اسفندماه) راس ساعت ۸:۳۵ با قرات آیاتی از قرآن مجید، در محل ساختمان این مجلس آغاز بهدکار کرد.

به گزارش آفتاب‎نیوز، پس از قرات قرآن، آیت الله احمد جنتی سخنرانی خود در چهارمین  اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم را آغاز کرد.

هاشمی شاهرودی ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه با یک ربع تاخیر وارد مجلس شد و در محل جلوس اعضای هیئت رییسه قرار گرفت.

صادق آملی لاریجانی نیز ده دقیقه به هشت و در اثنای قرائت قرآن وارد مجلس شد و در صندلی شماره ۵۸ قرار گرفت.

علاوه بر آن ها حدود ده تا دوازده نفر از نمایندگان دیگر نیز با تاخیر وارد شده اند . جمله حسن روحانی و محمود علوی که  پس از قرائت قرآن وارد جلسه شدند و در صندلی های شماره هفت و شصت و هفت نشستند.

ری شهری نیز با تاخیر و در آغاز سخنرانی جنتی وارد سالن شد.

صندلی هشت که در گذشته جایگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی بود توسط یکی از نمایندگان اهل سنت پر شد.

رییسی در کنار حسینی بوشهری در صندلی شماره ۷۱ نشسته است.

صندلی شماره دوازده به یاد آیت الله نصرالله شاه آبادی که روز گذشته دارفانی را وداع گفت، با عبای مشکی و دسته گلی پوشانده شده بود.

بعد از پایان سخنرانی آیت الله جنتی ، حسن روحانی حین خروج از سالن با ابراهیم رییسی دست داد و احوال پرسی کرد.

درچهارمین  اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم قرار است انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری برگزار شود.

همچنین بررسی طرح ایجاد هیئت اندیشه ورز خبرگان هم در دستور کار این اجلاسیه قرار دارد.

اظهارات آیت الله جنتی

رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: آقای رئیس‌جمهور نگذارید انقلاب دست نااهلان بیفتد؛ در دستگاه شما کسانی هستند که حداکثر انقلابی نیستند و حداقل با انقلاب فاصله‌دارند.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از فارس؛ آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در چهارمین اجلاسیه خبرگان رهبری طی سخنانی اظهار داشت: با همه کارشکنی‌ها و مشکلات این انقلاب حفظ شد و دستاوردهای آن‌که مسائل ایمانی و معنوی و اخلاقی است بسیار زیاد است.

آیت‌الله جنتی بابیان اینکه جوانان ما آرزوی شهادت داشته‌اند و این از دستاوردهای فرهنگی است که در دفاع مقدس خود را نشان داد، افزود: بدون کمترین توقعی بسیج و سپاه از این انقلاب درآمد که مایه افتخار ماست.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مظاهر فساد بعد انقلاب از بین رفت اما برخی جوانان نمی‌دانند از کجا به کجا رسیدیم.

وی بابیان اینکه در همین شهر تهران مشروب‌فروشی از کتاب‌فروشی بیشتر بود و ما باید دستاوردها را بشناسیم و حفظ کنیم گفت: این وظیفه کسانی است که در صف مقدم هستند مانند سپاه و بسیج و خبرگان لذا باید انقلابی بود و وحدت و انسجام خود را حفظ کرد.

آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: امام بزرگوار تأکید داشتند که بین شیعه و سنی فرقی نیست و هرکس می‌خواست اختلاف کند امام برخورد می‌کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باید ایمان و اخلاق و معنویت را حفظ کنیم به کارهای خدماتی و عمرانی در چهل سال گذشته پرداخت و گفت: دولت و غیر دولت باید دستاوردها را نشان دهند.

وی ضمن تأسف از وضعیت فقر قشر اندک جامعه و لزوم تلاش برای برطرف کردن آن تأکید: وضعیت ما بعد از انقلاب بسیار بهتر شده است و این‌ها را باید بدانیم.

آیت‌الله جنتی با تأکید بر اینکه برخی می‌خواهند با هر بهانه‌ای نظام را زیر سؤال ببرند به مسئله حجاب اشاره کرد و ادامه داد: حجاب کرامت و شرف زن و مایه عفاف است اما برخی آن را خدشه‌دار می‌کنند و با حرکت زشت حجاب خود را به باد می‌دهند درحالی‌که شرف و عفاف خود را بر باد می‌دهند و باید با آن‌ها محکم برخورد شود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه بابیان اینکه یکی از کارهای خبرگان مطالبات است، گفت: مسئولان باید جواب دهند و پاسخگو باشند.

وی با تأکید بر اینکه مسئله معیشت مردم بسیار مهم است و باید به آن رسیدگی کرد البته منکر مشکلات مالی نیستیم، تصریح کرد: باید همه امکانات بسیج شود و نباید حقوق نجومی باشد.

آیت‌الله جنتی بابیان اینکه باید مرهمی‌ بر زخم‌ فقرا بگذاریم درحالی‌که جشن‌های پرهزینه می‌گیرند که نباید این‌طور باشد، خاطرنشان کرد: این انقلاب و نظام امانت خداوند است که باید آن را حفظ کنیم.

رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: آقای رئیس‌جمهور نگذارید انقلاب دست نااهلان بیفتد؛ در دستگاه شما کسانی هستند که حداکثر انقلابی نیستند و حداقل با انقلاب فاصله‌دارند؛ آیا انتظار خدمت صادقانه از این افراد دارید.

قبل از انقلاب دختران مینی‌ژوپ‌پوش جوانان ما را در خیابان فاسد می‌کردند

خبرگزاری ایلنا نیز نوشت: آیت‌الله احمد جنتی در ابتدای اجلاسیه چهارم از پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: به همه شما عزیزان که از راه‌های دور و نزدیک آمدید، عرض خوش‌آمد دارم آیت‌الله شاه‌آبادی روز گذشته دار فانی را وادع گفت، ایشان هم سنگر ما بود، با آبرو زندگی کرد و با آبرو از دنیا رفت.

 وی افزود: ۴۰ سال از انقلاب گذشته و باید ببینیم چه می‌خواهیم، صدا و سیما دستگاه‌های تبلیغاتی باید فعال باشند. با همه مشکلاتی که داشتیم خداوند این انقلاب را حفظ کرد علی‌رغم همه دشمنی‌هایی که وجود داشت.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جنگ ۸ ساله را بر ما تحمیل کردند اما خداوند لطف کرد و ما پیروز شدیم، گفت: دستاوردهای انقلاب بسیار زیاد است که اولین دستاوردها اخلاقی، فرهنگی و معنوی است در انقلاب بود که ایثار، فدا کاری که فراموش شده بود، زنده شد.

جنتی یادآور شد: بچه‌هایی که به جبهه رفتند و از شهادت استقبال کردند، اگر شهید نمی‌شدند غصه می‌خوردند. بسیاری از جوانان ما افرادی با صداقت و با اخلاص شدند، بسیج از این انقلاب بیرون آمد که این‌گونه در خدمت مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد: سپاه جزء دستاوردهای انقلاب است، ارتش ما قدرتی نداشت اما امروز می‌بینیم قدرتمندترین ارتش‌ها است. قبل از انقلاب در خیابان دختران مینی ژوپ‌پوش جوانان ما را فاسد می‌کردند که از بین رفتند و زنان با حجاب آمدند که مایه افتخار ما هستند. در شهر تهران مشروب فروشی از کتاب‌فروشی‌ها بیشتر بود، صدا و سیما ما چی بود و چی شد؟ نباید بگذاریم این دستاوردها از بین برود.

منبع: خبرگزاری ایلنا، ایسنا و فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
6
0
درود بر جنتی انقلابی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین