کد خبر: ۵۱۳۸۰۴
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

پیشنهاد تازه بنیاد مستضعفان به کسبه پلاسکو

رئیس بنیاد مستضعفان از ضرورت تخریب ساختمان ۵ طبقه پلاسکو خبر داد و گفت:کسبه پلاسکو اگر می‌خواهند این ساختمان را بازسازی کنند زمین آنرا از ما بخرند و بسازند، بنیاد مستضعفان به عنوان مالک، مسئولیت بازگشایی واحد‌های باقیمانده پلاسکو را نمی‌پذیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد سعیدی کیا در همایش بررسی عملکرد این بنیاد توسط جنبش عدالتخواه دانشجویی دانشگاه تهران اظهار کرد: کار اصلی بنیاد مستضعفان کمک به رفع استضعاف و کمک به محرومین با رویکرد اقتصاد مقاومتی است و در واقع در بخش های اقتصادی بنیاد تلاش می‌کنیم تا بودجه مورد نیاز برای فعالیت‌های محرومیت زدایی را تامین کنیم.

وی با اشاره به افتتاح کارخانه فولاد  خرمشهر و کارخانه آلومینیوم سازی مسجدسلیمان در استان خوزستان با هدف اشتغالزایی و محرومیت زدایی از مناطق کم برخودار کشور تصریح کرد: در شهرکرد نیز با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان کارخانه تولید پارچه چادر مشکی با ظرفیت تولید 110 میلیون متر پارچه در سال فعالیت می‌کند؛ البته نیاز کشور به چادر مشکی چهار برابر ظرفیت تولید این کارخانه است که امیدواریم در فاز بعدی ظرفیت تولید آن افزایش یابد.

وی  با اشاره به اهداف راهبردی  بنیاد در رابطه با افزایش سرانه مصرف ماهی  و شیر در  کشور  گفت بدین منظور پروژه پرورش ماهی در قفس را شروع کرده‌ایم و تاکنون نیز 12 قفس در آبهای خلیج فارس  رها شده اند که برداشت ماهی در قالب این پروژه تا یکی دو هفته آینده شروع می‌شود و امیدواریم که میزان  تولید و برداشت ماهی  طی ده سال آینده به یکصد هزار تن بالغ شود و در رابطه با افزایش سرانه مصرف شیر نیز با همکاری سازمان های موثر احداث دامپروری های بزرگ صنعتی در مناطق محروم ضمن اشتغالزایی و استفاده بهینه از نهاده های کشاورزی انشا ا... با افزایش تولید سرانه مصرف شیر را سالانه  یک کیلو افزایش خواهیم داد.

وی همچنین با تاکید بر قانون مداری بنیاد مستضعفان و ضرورت تخریب ساختمان پنج طبقه برای ساخت  ساختمان جدید پلاسکو گفت : ساختمان 5طبقه پلاسکو بر اساس ضوابط و مقررات سال 1349 هجری شمسی ساخته شده و بیش از 40سال قدمت دارد. این ساختمان هیچکدام از ضوابط ایمنی سازمان مهندسی و استاندارد های لازم را ندارد ، سازمان نظام مهندسی ساختمان میزان ایمنی واحد‌های باقی مانده پلاسکو بعد از وقوع آتش سوزی را تعیین کرده است.

وی تصریح کرد: 12 تا 14 دستگاه مسئول موضوع پلاسکو هستند و فقط بنیاد مستضعفان مسئول نیست؛ البته هنوز هم مسئولیت هر یک از دستگاه‌ها مشخص نشده است و من بار ها گفته ام بر اساس قانون عمل خواهیم کرد و مسوولیت خودمان را بر اساس قانون خواهیم پذیرفت.

وی با بیان اینکه ساختمان پلاسکو با آیین‌نامه‌های دهه 30ساخته شده است و معلوم است که به چنین ساختمانی نمی‌شود اعتماد کرد، افزود: من دنبال ناحقی نیستم، اما ساختمان 5 طبقه  پلاسکو قابلیت استفاده ندارد وبر اساس قوانین مصوب شهری  باید تخریب و نوسازی شود.

وی خطاب به نمایندگان پاساژ پلاسکو اظهار کرد: اگر می‌خواهید پلاسکو را بازسازی کنید زمین آن را از ما بخرید و آن را بسازید، بنیاد مستضعفان به عنوان مالک، مسئولیت بازگشایی واحد‌های باقی مانده پلاسکو را نمی‌پذیرد.
منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین