کد خبر: ۵۱۳۸۰۷
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶

موافق استیضاح وزیر کار/ ربیعی گفت نفوذی نظام در ستاد میرحسین موسوی هستم

نماینده مردم اندیمشک گفت: وقتی مجلس اصولگرا به ربیعی خرده گرفت که چرا در ستاد میرحسین موسوی فعال بود، ایشان گفت نفوذی نظام در ستاد میرحسین بودم باید بگویم آفرین بر ایستادگی شما بر این موضع.
آفتاب‌‌نیوز :
فریدون حسنوند در جلسه علنی امروز مجلس در (سه‌شنبه) در موافقت با استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آقای ربیعی شما در ستاد انتخابات میرحسین موسوی مسئول اتاق فکر ایشان بودید و همراه با ایشان پشت تریبون آمدید و اعلام پیروزی کردید. ای کاش همان روز مردانه می گفتید از میرحسین دفاع می کنم اما وقتی مجلس اصولگرا به شما خرده گرفت که چرا در ستاد ایشان فعال بودید، گفتید که نفوذی نظام در ستاد میرحسین بودم که باید به شما در بیان این واقعیت آفرین گفت.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس ربیعی را به یک بام و دو هوا بودن متهم کرد و مدعی شد: شما به فراکسیون امید مراجعه کردید و گفتید چون اصولگرها از من امتیاز می خواهند من نمی خواهم به آنها امتیاز دهم کمکم کنید و به اصولگراها هم مراجعه کردید و گفتید چون نمی خواهم از اصلاح‌طلبان کمک بگیرم شما همراهی کنید تا استیضاح رای نیاورد.

وی ادامه داد: شما قومیت گرایی را ترویج کردید و با مظلومیت نمایی می خواهید وزیر بمانید اما بدانید این منصب از ما و شما می‌گذرد بنابراین به ناتوانی خود اعتراف کنید.

وی نسبت به انتصاب متعدد مدیران در مجموعه شستا انتقاد کرد و افزود: چرا مرتبا مدیران ضعیف را در راس شستا منصوب و بعد از مدتی عزل می کنید، این چه وضعیتی است که در شستا راه انداخته اید اگر مدیری ضعیف است چرا منصوبش می کنید که بعد بخواهید برکنارش کنید؟

وی ادامه داد: با دو میلیارد بودجه دوستان خود را در روابط عمومی بسیج کردید که در مسئله استیضاح بر دهان رسانه‌ها ققل بزنند و از سوی دیگر نمایندگان را هم متهم کردید دستور تجمع برخی کارگرها را دادید در حالی که بازنشستگان و کارگران واقعی همانهایی بودند که ماه ها مقابل مجلس برای احقاق حقشان تجمع کردند، اما شما هیچ اقدامی برای آنها نکردید در عوض با همکاری خانه کارگر عده‌ای را مقابل مجلس جمع کردید. همچنین مجموع شستا را به مرتضی لطفی که عضو خانه کارگر است، دادید.

وی خاطرنشان کرد: بدعتی که شما در وزارت تعاون و زیرمجموعه آن گذاشتید در زمان قاجار هم دیده نمی شود. شما حمله کردن کارگرها به مجلس را بدعت گذاشتید. در حالیکه مجلس برای بازنشستگان و  کارگران قوانین حمایتی تصویب کرده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس خطاب به وزیر تعاون پرسید شما چه اقدامی برای کاهش آسیبهای اجتماعی انجام دادید؟ چرا شما تلاش و اقدامی برای رفع این آسیبها انجام ندادید؟ اگر ابزار نداشتید و ناتوان بودید چرا استعفا نکردید؟چه اقدامی برای جمع آوری کودکان کار انجام دادید آیا فکری برای زنان بی سرپرست و بدسرپرست که در تقاطع‌های خیابانها با جوراب فروشی و گلفروشی از نجابت خود دفاع می کنند و امرار معاش می کنند، کرده اید؟  

وی با بیان اینکه ورشکستگی مجموعه اقتصادی شستا و صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی عامل به جریان افتادن طرح استیضاح علی ربیعی است، ادامه داد: شما شش ماه قبل وعده اشتغال، اصلاح مدیریتی، برخورد با مفاسد، جمع کردن باشگاه های سیاسی در شستا و صندوق بازنشستگی را دادید اما ربیعی امروز، یعنی عدم وفای به عهد، عدم اصلاح مدیریتی ناتوان و ضعیف در مدیریت مجموعه‌اش.

نماینده مردم اندیمشک ادامه داد: چرا از زیر بار مسئولیت خود در حوادث سانچی، سانحه هوایی، سانحه قطار و سایر حوادث ناگواری که طی یکی دو سال گذشته در زیر مجموعه خود داشتید شانه خالی کردید؟و مسئولیت خود را به دوش وزیر دیگری انداختید که البته بنده جزو استیضاح کنندگان آن وزیر نیز هستم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین