کد خبر: ۵۱۳۹۱۴
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴

دلار در بازار غیررسمی ۴۹۰۰ تومان شد/صرافی‌ها دلار و یورو نمی‌فروشند

در آخرین تحولات از بازار ارز قیمت دلار در میان دلالان به ۴۹۰۰ تومان رسیده و صرافی‌ها نرخ رسمی دلار و یورو را از تابلوهایشان حذف کرده‌اند و از سوی دیگر در ادامه روند روز گذشته فروش این دو روز همچنان متوقف است حتی برای مسافران.
آفتاب‌‌نیوز :
این روزها بازار ارز شرایط ویژه‌ای دارد. تقریبا هر روز یک اتفاق جدید در بازار می‌افتد که در روند خرید و فروش تاثیرگذار است.

برخلاف روزها و هفته‌های گذشته دیگر خبری از صف‌های طولانی مقابل صرافی‌ها در بازار نیست، حتی مسافران هم صفی تشکیل ندادند. علت اصلی هم این است که در ادامه روند روز گذشته اکثر صرافی‌ها دلار و یورو نمی‌فروشند.  

در چند روز قبل اعلام شد که خرید دلار و یورو دولتی با داشتن مدارک مسافری از جمله ویزا و بلیت امکان‌پذیر است اما درحال حاضر این امکان برای مسافران هم وجود ندارد و صرافی‌ها این دو ارز مهم را عرضه نمی‌کنند.

برخی از صرافی‌ها می‌گویند که بانک مرکزی در عرضه روزانه خود به آن‌ها دلار ارائه نمی‌کنند اما بانک مرکزی امروز این ادعا را رد کرده و اظهار کرده است که روند عرضه دلار به صرافی‌ها متوقف نشده است.

اگر این صحبت درست باشد دقیقا مشخص نیست که چرا صرافی‌ها فروش دلار و یورو را متوقف کرده‌اند. درحال حاضر متقاضیان دلار و یورو مجبورند برای خرید به سراغ دلالان و دست فروشان ارز بروند.

امروز در بازار آزاد و در میان دلالان دلار با قیمت ۴۹۰۰ تومان فروخته می‌شد و یورو در آستانه ۶۰۰۰ تومان قیمت داشت. تغییر دیگری هم که در روند امروز بازار رخ داده این است که قیمت‌ها بر روی تابلو اعلان قیمت‌های صرافی‌ها به قیمت واقعی نزدیک‌تر شده و دیگر خبری از نرخ ۴۴۰۰ تومان بر روی تابلوها نیست.

بر اساس آنچه صرافی‌ها برروی تابلو قیمت‌هایشان تا ساعت ۱۴ امروز زده‌اند، دلار آمریکا ۴۷۶۹ تومان قیمت خرید و ۴۷۷۹ تومان قیمت فروش آن بود. همچنین برای یورو ۵۷۲۹ تومان قیمت خرید و ۵۷۴۴ تومان قیمت فروش آن خورده است. البته همان طور که اشاره شد این قیمت‌ها صرفا برروی تابلوها بود و عملا دلار و یورو فروخته نمی‌شد.

در بازار سکه، ‌سکه تمام یک میلیون و ۵۸۰ هزار تومان خریده و یک میلیون و ۶۰۵ هزار تومان فروخته، نیم سکه ۷۵۵ هزار تومان خریده و ۷۸۰ هزار تومان فروخته و ربع سکه ۴۷۰ هزار تومان و ۴۹۲ هزار تومان خریداری می‌شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین