کد خبر: ۵۱۳۹۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳
کنار گذاشتن تیلرسون و آمدن پمپئو خبر خوبی برای ایران نیست؟/ احتمال کناره‌گیری آمریکا از برجام بیشتر شد؟

تحولات جدید دولت ترامپ؛ وزیر خارجه جدید آمریکا کیست؟ درباره ایران و برجام چگونه فکر می‎کند؟

نظرات پمپئو همراستا با نظر ترامپ است چرا که او نیز از امضای تعهد ایران به برجام خودداری ورزیده است. او در کارزار انتخاباتی خود وعده داده بود که در راستای تضعیف برجام و لغو آن گام بر خواهد داشت. در ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ میلادی زمانی که پمپئو به عنوان رییس سیا منتصب شد هشدار داد که تهران قصد نابود کردن امریکا را دارد و توافق هسته‌ای را فاجعه‌بار خواند. اوخواستار کناره گیری امریکا از برجام شده بود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- از ماه‌ها پیش گمانه‌زنی‌ها درباره اختلاف میان «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا و «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آن کشور درباره برجام مطرح شده بود. برخی از رسانه‌ها از احتمال کنار گذاشتن تیلرسون توسط ترامپ خبر داده بودند. این اتفاق در نهایت روز سه شنبه روی داد و ترامپ با انشار توئیتی خبر از کنار گذاشتن تیلرسون از مقام خود و جانشینی مایک پمئو رییس سازمان سیا به جای او داد. 

به گزارش آفتاب‏‎نیوز؛ شبکه خبری «سی بی اس» می‌نویسد: «این شاید بدترین خبر برای ایران باشد چرا که پمپئو موضع بسیار بد و شدیدی علیه ایران دارد. پمپئو در ادعایی عجیب ایران را به گروه ستیزه‌جوی بنیادگرای داعش تشبیه کرده است و در ماه اکتبر در سخنرانی‌ای مدعی شد که ایران دارای کشوری با حکومتی پلیسی است. او همچنین وعده داد که اجازه سرمایه‌گذاری خارجی در ایران را نمی‌دهد، آن کشوررا محاصره می‌کند و توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های غربی را لغو خواهد کرد». 

وزیر خارجه جدید آمریکا کیست؟ درباره ایران و برجام چگونه فکر می‎کند؟

«سی بی اس» در ادامه می نویسد: «این خبر خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی‌های در ایران نخواهد بود. انتصاب او می‌تواند خبرهای بدتری را برای ایران به همراه داشته باشد. ترامپ تیلرسون را به مدارای بیش از اندازه در قبال ایران و توافق هسته‌ای با آن کشور متهم کرده بود. این در حالی است که پمپئو از الفاظ تندی علیه ایران استفاده کرده است. او خواستار مداخله وزارت خزانه‌داری آمریکا و جامعه بین‌المللی برای سخت‌گیری‌های اقتصادی اقتصادی بیشتر علیه ایران شده بود. او استدلال می‌کند که باید اقتصاد ایران را تحت محاصره قرار داد. نظرات پمپئو همراستا با نظر ترامپ است چرا که او نیز از امضای تعهد ایران به برجام خودداری ورزیده است. او در کارزار انتخاباتی خود وعده داده بود که در راستای تضعیف برجام و لغو آن گام بر خواهد داشت. در ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ میلادی زمانی که پمپئو به عنوان رییس سیا منتصب شد هشدار داد که تهران قصد نابود کردن امریکا را دارد و توافق  هسته‌ای را فاجعه‌بار خواند. اوخواستار کناره گیری امریکا از برجام شده بود». 

«سی بی اس» در ادامه می نویسد: «به گفته رییس‌جمهوری امریکا در روز سه شنبه اختلاف نظر او با تیلرسون در مورد توافق هسته‌ای  نحوه مواجهه با آن بوده است. در بیانیه کاخ سفید هم آمده که تیلرسون بسیار خوب عمل کرد اما ذهنیت متفاوتی از رییس جمهوری داشت». 

«سی بی اس» در ادامه می نویسد: «در دوران ریاست جمهوری ترامپ او با نزدیکی به عربستان سعودی و متحدان سنتی امریکا در منطقه تلاش کرده تا ایران را منزوی کرده و به حاشیه براند و مانع از گسترش نفوذ ایران در خاورمیانه شود. در مورد برجام نیز در ماه ژانویه ترامپ تصمیم گرفت تا به توافق هسته‌ای پایبند بماند اما گفت که آن توافق معایب وحشتناکی دارد که باید اصلاح شود و در غیر این صورت امریکا از برجام خارج خواهد شد. این در حالیست که ایران گفته است که هیچ تغییری در برجام را نمی‌پذیرد». 

وزیر خارجه جدید آمریکا کیست؟ درباره ایران و برجام چگونه فکر می‎کند؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
0
1
ایشون از ژانویه 2017 رییس سیا شد نه نوامبر 2016
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
0
2
سلام
تیلرسون نباشد و مایک پمئو باشد
برجام راه خود را ادامه میدهد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین