کد خبر: ۵۱۴۰۶۱
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
معاون فرهنگی دانشگاه خبر داد

بازجویی دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران در مراحل پایانی/احتمال آزادی آنها تا اوایل هفته آینده

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه در طول مراحل بازپرسی برخورد مناسب و در شأن دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران با آنها صورت می‌گیرد، گفت: امیدوارم این دانشجویان اوایل هفته آینده و قبل از پایان سال آزاد شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر مجید سرسنگی ضمن اعلام این خبر، با تاکید بر اینکه بازجویی و بازپرسی دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران در مراحل پایانی خود قرار دارد، اظهارکرد: با توجه به رایزنی‌هایی که با مراجع مختلف بخصوص قوه قضائیه داشتیم، امیدوارم این دانشجویان قبل از پایان سال آزاد شوند و بتوانند تعطیلات خود را در کنار خانواده بگذرانند.

به گزارش آفتاب نیوز، وی در ادامه تصریح کرد: روز گذشته جلسه‌ای با مراجع قضایی داشتم و آن‌ها در این جلسه قول داده‌اند رسیدگی به پرونده‌های دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران را در اولویت کار خود قرار داده و سرعت بیشتری ببخشند. مطمئنم مسئولان همانطور که در آزادی 42 دانشجوی بازداشتی دانشگاه تهران در حوادث دی ماه اخیر به قولشان وفادار بودند،‌ در زمینه آزادی 5 دانشجوی فعلی دانشگاه قبل از پایان سال نیز به قولشان عمل کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه دانشجویان بازداشتی دانشگاه در وضعیت خوبی به سر می‌برند، گفت: براساس ارتباطی که هم با قوه قضائیه و هم با دانشجویان بازداشتی داریم خوشبختانه در مراحل مختلف بازپرسی برخورد مناسب و در شأنی با دانشجویان صورت ‌می‌گیرد، بنابراین نگرانی در این زمینه از سوی برخی دوستان و خانواده‌ها وجود ندارد.

دکتر سرسنگی تاکید کرد: با همه دانشجویان بازداشتی ارتباط دارم و ملاقات‌هایی نیز با آن‌ها داشته‌ام و هر از چند گاهی به این دانشجویان سر می‌زنم و سعی می‌کنم با آن‌هاصحبت کنم. در واقع هرکدام از این دانشجویان بازداشتی پرونده‌های مختلفی دارند، اما در هر صورت قول تسریع رسیدگی به همه دانشجویان از سوی مرجع قضایی داده شده است.

وی با بیان اینکه تمام دانشجویان دانشگاه تهران فرزندان ما هستند و رسیدگی به وضعیت آن‌ها را جزء وظایف خودم می‌دانم، گفت: این دانشجویان همانند بچه‌های ما هستند، همانطور که اگر فرزندان ما در درون خانواده خطایی را مرتکب شوند ما آن‌ها را از خانه بیرون نمی‌کنیم و سعی می‌کنیم خطای آن‌ها را اصلاح کنیم در خصوص دانشجویان نیز این وظیفه ما است که اگر کسی مرتکب خطایی شود، باعث نشویم آینده و زندگی آن ها دچار نابسامانی شود و باید این افراد خطای خود را اصلاح و مجددا به جامعه برگردند و بتوانند از این اتفاق تجربه مثبت بگیرند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در پایان به تلاش‌های رئیس این دانشگاه برای حفاظت از دانشجویان اشاره کرد و گفت: رئیس دانشگاه تهران با وجود همه مشغله‌های کاری که دارد، در سال جاری بسیار مجدانه وضعیت دانشجویان را پیگیری نمود و سعی کرد دانشجویان در اتفاقات تلخ امسال حداقل آسیب را ببینند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین