کد خبر: ۵۱۴۱۷۸
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
با حکم وزیر علوم؛

سرپرست دانشگاه بیرجند منصوب شد

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی، دکتر احمد خامسان را به سمت "سرپرست دانشگاه بیرجند" منصوب کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
در این حکم انتصاب خطاب به دکتر خامسان آمده است:

"با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جناب‌عالی، به موجب این حکم به سمت سرپرست دانشگاه بیرجند منصوب می شوید.

انتظار می‌رود با بهره مندی از تجارب همه اعضای هیات علمی دانشگاه و استفاده از تمامی ظرفیت های استان و همچنین جامعه نیکوکاران حامی آموزش عالی، وظایف سرپرستی دانشگاه را بر پایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های تقدیم شده به مجلس شورای اسلامی و مأموریت‌های تعیین شده برای آن دانشگاه به انجام رسانید.

امید است با رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در حفظ بیت‌المال و اعمال سیاست‌های مؤثر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، پرهیز از تجمل‌گرایی، تقویت نظم و انضباط اداری و رعایت دقیق مقررات مالی و ارتقای علمی، فرهنگی و اجتماعی آن دانشگاه، نهایت کوشش و اهتمام خویش را به کار برید."

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر احمد خامسان متولد سال ۱۳۴۵ در شهر بیرجند، فارغ التحصیل کارشناسی روان‌شناسی بالینی و کارشناسی ارشد روان‌شناسی تربیتی از دانشگاه تهران و دکتری روان‌شناسی از دانشگاه یورک انگلستان می باشد. وی در حال حاضر دانشیار گروه روان‌شناسی دانشگاه بیرجند است. دکتر خامسان تاکنون راهنمایی و مشاوره بیش از ۱۰۰ پایان نامه کارشناسی ارشد را برعهده داشته، حدود ۳۴ مقاله علمی پژوهشی در مجلات معتبر منتشر کرده و همچنین تعداد زیادی مقاله در همایش‌ها و کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی ارایه کرده است. افزون بر این، وی در انجمن‌های علمی و حرفه‌ای مرتبط با رشته تحصیلی خود عضویت دارد.

سوابق علمی و اجرایی دکتر خامسان شاملِ عضویت در هیأت امنای دانشگاه‌های خراسان جنوبی، مدیر مرکز مشاوره و درمان دانشگاه، مدیر گروه، معاون آموزشی دانشکده، راه‌اندازی آزمایشگاه‌های روان‌شناسی، طرح تفکیک و راه‌اندازی دانشکده روان‌شناسی و علوم‌تربیتی، مدیر اتاق فکر استان خراسان جنوبی، مدیر دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه، عضویت در شوراهای متعدد دانشگاه است.

دکتر خامسان از خانواده های شناخته شده، متدین و بسیار خوشنام شهر بیرجند است. وی همچنین دارای سابقه حضور در دفاع مقدس بوده، جانباز و یکی از برادرانش در عملیات فتح خرمشهر به شهادت رسیده است. این سوابق به همراه تجربه موفق او در حوزه های اجرایی از ویژگی های برجسته‌ای است که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در انتخاب دکتر خامسان به سمت سرپرست دانشگاه بیرجند به آن توجه خاصی داشته است. امید است که این تجربه همراه با قابلیت های فردی و بهره گیری از ظرفیت های علمی موجود در دانشگاه و تعامل با همه نهادهای دخیل در حوزه علم و فناوری استان بتواند در کمک به حرکت دانشگاه بیرجند به سمت یک دانشگاه جامعه محور، خلاق و کارآفرین - که حل مشکلات جامعه محور اصلی فعالیت آن به شمار می رود- توفیق یابد.

به گزارش ایسنا، پیش از این دکتر خلیل خلیلی مسئولیت ریاست دانشگاه بیرجند را برعهده داشت که با توجه به اتمام مهلت چهارساله وی در تصدی این مسئولیت، وزیر علوم در نامه جداگانه‌ای از خدمات و تلاش‌های ارزنده دکتر خلیلی تقدیر و سپاسگزاری کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین