کد خبر: ۵۱۴۲۹۷
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸

انگلیس ماده شیمیایی به کار رفته در ترور اسکریپال را برای سازمان منع تسلیحات شیمیایی می‌فرستد

وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد، لندن نمونه‌ای از ماده اعصاب "نوویچاک" که برای مسموم کردن سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روسیه‌ای و دخترش در شهر سالزبری انگلیس مورد استفاده قرار گرفته را برای سازمان منع تسلیحات شیمیایی می‌فرستد.
آفتاب‌‌نیوز :
بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس در گفت‌وگو با شبکه خبری بی.بی.سی، گفت این ماده اعصاب نادر که ساخت شوروی سابق است مخصوصا از سوی روسیه برای مسموم کردن اسکریپال و دخترش در سالزبری انتخاب شده تا پیامی برای مخالفان سیاسی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را به چالش می‌کشند، بفرستد.

او اظهار کرد: انتخاب ماده اعصاب نوویچاک برای این اقدام دلیلی در پشت خود داشته است. این ماده اعصاب از آنجا که آشکارا یک ماده کاملا روسیه‌ای است، قرار است پیامی را برای همه کسانی که ممکن است به فکر مخالفت با سرکوبگری فزاینده روسیه تحت رهبری پوتین باشند، به همراه داشته باشد.

جانسون ادامه داد: این پیام آشکار است. ما شما را پیدا خواهیم کرد. شما را گیر خواهیم آورد و شما را خواهیم کشت در عین این که آن را با انزجار تکذیب خواهیم کرد، اما جهان بی‌تردید درخواهد یافت که روسیه آن را انجام داده است.

جانسون گفت: این حمله نشان داد که کرملین آشکارا می‌خواهد بدون ملاحظه دست به اقدام زده و یک الگوی "رفتار بی مهابا" را از سوی پوتین ارائه دهد.

او در عین حال تاکید کرد تنها روسیه بوده که ابزارها و انگیزه اجرای چنین حمله‌ای علیه اسکریپال را داشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سی ان ان، با این حال ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه این اتهام زنی انگلیسی‌ها علیه روسیه را "دیوانگی" خوانده و لندن را به "اشاعه روس هراسی" و پنهان کردن حقیقت درباره پرونده اسکریپال متهم کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین