کد خبر: ۵۱۴۶۷۸
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
یک مسئول:

هرمزگان کم‌ترین میزان نرخ بیکاری در کشور را داراست

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: نرخ بیکاری عمومی استان در پاییز امسال 7.5 درصد است که کم‌ترین میزان نرخ بیکاری در کشور است.
آفتاب‌‌نیوز :
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در کارگروه تخصصی اشتغال استان، گفت: نام نویسی 24 هزار نفر نیروی کار در سامانه رصد، افزایش تعداد بیمه شده‌های اصلی، عملکرد دستگاه‌های اجرایی و دلایل دیگر در کسب این رتبه تاثیر داشته است.

محمدعلی سلیمی اظهار کرد: نرخ بیکاری در استان در بهار امسال 9.2، در تابستان  10.8 و در پاییز امسال هم 7.5 بود که رتبه نخست کمترین میزان بیکاری در کشور بود.

وی با اشاره به نرخ 29  درصدی بیکاری جوانان در استان، تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و واحد‌های پذیرنده در استان باید نسبت به توانمندسازی و نام نویسی و جذب جوانان جویای کار همکاری بیشتری کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: امسال تعهد اشتغال استان 20 هزار نفر بود که با کمک دستگاه‌های اجرایی استان و همکاری بخش خصوصی 100  درصد محقق شد.

سلیمی ادامه داد: امسال همچنین اعتبار مشاغل خانگی در استان 130 میلیارد تومان بود که این تسهیلات به هفت  هزار و 700  نفر پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اظهار کرد: 130  طرح مصوب در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات برای پرداخت 169  میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

وی عنوان کرد: در زمینه اشتغال فراگیر هم از 352  میلیارد تومان ابلاغی 98  طرح مصوب در شهرک‌های صنعتی برای پرداخت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده اند .

سلیمی بیان کرد: در طرح کارورزی هم که راهی برای جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی به بازار کار است هزار و 120  نفر کاروز در واحد‌های پذیرنده جذب شدند.

وی با اشاره به اینکه سهمیه استان در طرح کاروزی 3900  نفر است، گفت: واحد‌های پذیرنده و کارورزان از فرصتی که دولت برای کارفرما و کاروز مهیا کرده است، استفاده کنند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین