کد خبر: ۵۱۴۷۰۴
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵

توضیح رییس فدارسیون سوارکاری در مورد درآمد ۶ میلیاردی میکروچیپ‌گذاری

رئیس فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که شش میلیارد درآمد داشته‌ایم،‌ گفت: چه اشکالی دارد، از کسانی که توانایی داشتند درآمد کسب کردیم.
آفتاب‌‌نیوز :
مسعود خلیلی در جمع اعضای هیات رئیسه کانون اسب اصیل عرب استان یزد با بیان این‌که اعتقادم بر این است که انجمن‌ها و کانون‌ها عامل رشد و توسعه کشور هستند، اظهار کرد: توان دولت محدود است و این توان مضاعف باید از بخش خصوصی منتقل شود.

وی با بیان این‌که تاکنون ۱۷ تعاونی و انجمن صنفی و انجمن‌نژادی اسب در کشور ثبت شده است، افزود: همه آنها می‌خواهند اصلاح نژاد اسب کنند و چندتا از آنها هم تقاضای کشوری دارند.

رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: از انجمن کرمانشاه گرفته تا مثلا یک جایی که پنج سال است شروع کرده، اما اینها اساس نامه دارند و نباید تداخل ماموریت و وظایف آنها با فدراسیون و هیچ نهاد دیگری موازی داشته باشد.

خلیلی با اشاره به ضرورت همدلی و همکاری در حوزه مدیریت هیات اسب سورای استان یزد، تصریح کرد: خواهش من از مهندسان این است که اساسنامه را بگذارند و آن جاهایی که امکان همکاری مشترک وجود دارد حتما باید اتفاق بیفتد.

وی در پاسخ به برخی اظهار نظرات در مورد عدم ناتوانی هیات اسب سواری استان یزد، گفت: این‌که همدیگر را متهم کنیم به ناتوانی درست نیست و اصلا در جنگ و مجادله که چیزی در نمی‌آید در صلح و صفا ممکن است کاری انجام شود.

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: از کجا معلوم کسی که می‌خواهد بیاید جای هیات و فدراسیون توانایی بیشتری داشته باشد. ما که مشق را می‌نوشتیم غلط داریم، کسی که بیرون نشسته مشق را ننوشته می‌گوید شما غلط دارید.

خلیلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که فدراسیون‌ها دولتی نیستند و تقریبا مثل کانون‌ها فعالیت می‌کنند، گفت: من به عنوان رییس فدراسیون به خاطر سه میلیون تومانی که به عنوان بودجه در اختیار هیات اسب سورای یزد قرار داده‌ام آن را حسابرسی می‌کنم.

وی در ادامه با اشاره به برخی اظهار نظرات در مورد عملکرد فدراسیون و هیات اسب سواری در استان یزد، افزود:‌ فرض غلط حکم غلط می‌دهد، اول باید آدم فرض را کامل بسازد بعد براساس آن حکم صادر کند .

رییس فدراسیون اسب سواری ایران تصریح کرد: در سال ۹۵ وزارت ورزش ۶۰۰ میلیون تومان پول داده و ما شش میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان درآمد داشتیم، ولی بخاطر ۶۰۰ میلیون تومان حسابرس را دولت معرفی کرده و بازرس هم بابد یک سال درمیان بیاید ۴ بار بررسی کند.

این مقام مسئول با بیان این که بودجه فدارسیون اسب سواری دولتی نیست،‌ خاطرنشان کرد: حمایت دولت از فدارسیون کمک است به فدراسیون‌های ورزشی،‌ در اساسنامه فدراسیون معلوم است.

وی با اشاره به این که فدراسیون اسب سواری تنها فدراسیونی است که با دو ورزشکار سروکار دارد،‌ اظهار کرد:‌ همان طور که من به سوارکار آبدی می‌دهم اسب را نیز باید رجستر و به عنوان اسب ورزشی معرفی کنم.

خلیلی ادامه داد:‌ من شناسنامه ورزشی به اسب می‌دهم و تعیین می‌کنم این اسب صلاحیت دارد یا خیر و هیچ کاری به اسب روستایی ندارم.

رییس فدارسیون اسب سورای جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که قانون تعریف دارد و ما نمی‌خواهیم چیزی را از ابتدا بسازیم، گفت: می‌گویند اسب دوانی ورزش نیست و فدراسیون نباید دخالت کند، این در حالی است که از نظر حقوقی وزارت ورزش این امر ورزش است .

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که دولت پولی به هیات اسب سورای نمی‌دهد، گفت:‌ فدراسیون و هیات اسب سواری در استان‌ها از طریق میکروچیپ گذاری شش میلیارد تومان پول در آورده است.

خلیلی با بیان این که برخی افراد بدون اطلاع از فرآیند مدیریت اسب اظهار نظرات مختلفی مطرح می‌کنند،‌ تصریح کرد:‌ همان آقایی که می‌خواهد قضاوت کند می‌رود در شیراز و اسب ترکمن را رد می‌کند و امضا می کند، ولی آن اسب را صاحبش می‌برد در سوفیان همان آقایی که رد کرده بود قبولش می‌کند.

رییس فدارسیون اسب سورای خاطرنشان کرد: یک کسی که تمکن مالی دارد می‌رود دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان را به دلار سابق اسب پرشی می‌خرد، چه اشکالی دارد من برای پرداخت جایزه از او یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بگیرم.

وی ادامه داد: چه اشکالی دارد تمام اسب‌های کاسپین ایران را مجانی نمونه‌گیری کنیم و شناسنامه بدیم، از کسی که توانایی داشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان گرفتم و ۶ میلیارد تومان درآمد ایجاد کردم.

به گزارش ایسنا، خلیلی در پایان گفت: با درآمد بدست آمده مسابقه و جشنواره برگزار کردم، آموزش دادم، مگر چیزی غیر از این اتفاق می‌افتد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین