کد خبر: ۵۱۴۷۳۷
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱

جلسه شورای عالی کار بدون نتیجه پایان یافت

نشست شورای عالی کار یکشنبه شب هم با گذشت 4 ساعت چانه زنی بدون نتیجه پایان یافت. دلیل تکرار جلسات طولانی بدون نتیجه اختلاف نظر بین کارگران و کارفرمایان در تعیین حداقل دستمزد است.
آفتاب‌‌نیوز :
نشست شورای عالی کار در محل وزارت کار به بدون نتیجه پایان یافت. در این نشست نمایندگان کارگران ٢٩ درصد، نمایندگان دولت ١٨درصد و نمایندگان کارفرمایی ١٢ درصد را پیشنهاد کرده اند.

شب گذشته نیز نشست شورای عالی کار پس از هشت ساعت گفت وگوی فشرده بدون نتیجه ماند.

نشست شورای عالی کار عصر امروز یکشنبه در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد که بی نتیجه ماند و شرکای اجتماعی کار به محل وزارت کار بازگشتند.

افزایش حداقل دستمزد هر سال طبق ماده ٤١ قانون کار باید براساس دو بند نرخ تورم اعلامی از سوی نهادهای رسمی و سبد معیشت خانوار تعیین شود.

هر سال با وجود، دو بند ماده ٤١ قانون کار، افزایش دستمزد با توجه به نرخ تورم تعیین می شد.

در نهمین نشست شورای عالی کار که روز جمعه برگزار شد، نمایندگان کارفرمایی رقم یاد شده را نپذیرفتند و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از این نشست اعلام کرد که اختلاف بین نمایندگان کارگری و کارفرمایی زیاد است.

گمانه زنی ها از این نشست می گوید: هرچند نمایندگان دولت در راستای متقاعد نمودن گروه کارفرمایی به افزایش منطقی دستمزد و توجه به سبد حداقل معیشت درحال تلاش هستند لیکن بنظر می رسد در صورت استنکاف گروه کارفرمایی از پذیرش میزان افزایش دستمزد سال 97 ، دولت به همراه گروه کارگری صورت جلسه نهایی را امضاء و اجرا می نمایند.

به هرحال این نشست بدون دستیابی به نتیجه مشخص پایان یافت.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین