کد خبر: ۵۱۴۷۴۱
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۴

هشدار لاگارد به آمریکا: جنگ های تجاری برنده ندارد

«کریستین لاگارد» رئیس صندوق بین المللی پول به آمریکا هشدار داد که جنگ تجاری علیه سایر کشورهای برنده ای ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
 لاگارد در گفت و گو با روزنامه آرژانتینی «لا ناسیون» که روز یکشنبه منتشر شد، به آمریکا نسبت به ایجاد موانع تجاری با کشورهای دیگر هشدار داد.

وی اظهار داشت: جنگ های تجاری هیچ برنده ای ندارد. 

لاگارد گفت که کشورهای فقیر و مردمان فقیر ساکن در کشورهای ثروتمند در یک دهه گذشته از افزایش تجارت جهانی نفع برده اند اما اذعان کرد که برخی مناطق و صنایع از این مساله زیان دیده اند.

رئیس صندوق بین المللی پول افزود: باید از تاثیرات روش های ابتکاری و تجاری برای جبران این زیان ها استفاده کرد اما تلاش برای کاهش تجارت و ایجاد موانع بیشتر هیچ برنده ای نخواهد داشت. 

لاگارد برای شرکت در اجلاس وزرای دارایی و روسای بانک های مرکزی کشورهای عضو گروه 20 به بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین سفر کرده است. این اجلاس دوشنبه و سه شنبه برگزار می شود.

به گفته لاگارد پیش بینی می شود که اقتصاد دنیا در سال جاری میلادی 3.9 درصد رشد داشته باشد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اخیرا اعلام کرد که تعرفه ای 25 درصدی بر واردات فولاد وضع می کند و تعرفه بر واردات آلومینیوم را نیز ده درصد تعیین کرد. 

او اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم از مکزیک و کانادا را منوط به مذاکره مجدد درباره توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) کرده است.

به گزارش ایرنا، اتحادیه اروپا تهدید کرده است که اگر از این تعرفه ها معاف نشود، دست به اقدام متقابل خواهد زد. کره جنوبی هم به دنبال معافیت از این تعرفه هاست. چین نیز هشدار داده است که اگر منافعش لطمه ببیند، ساکت نخواهد نشست. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین