کد خبر: ۵۱۴۷۵۴
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰
چالشهای داخلی و خارجی روسیه؛ روزهای سخت پوتین در راه است؟

پوتین برای شش سال دیگر رئیس‌جمهور شد/اعتراض به تخلفات گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه+تصاویر

آخرین نتایج حاکی از آن است که پوتین توانسته است بیش از ۷۰ درصد آرا را به دست آورد. بر اساس گزارش راشا تودی، رأی‌گیری در تمامی ۹۷۰۲۷ حوزه اخذ رأی به پایان رسیده و روند شمارش آرا آغاز شده است. رییس‌ کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه گفت: نتایج رسمی به این زودی منتشر نمی‌شود و روند برگزاری انتخابات پیش از اعلام نتایج رسمی باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد. همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد، نتایج نظرسنجی پس از انتخابات حاکی از پیروزی پوتین با ۷۳.۹ آرا است.
آفتاب‌‌نیوز :
ولادیمیر پوتین در انتخابات روز یکشنبه بهترین نتیجه خود در چهار دوره انتخابات ریاست جمهوری به دست آورد. او در سال ۲۰۰۰ موفق به کسب ۵۳ درصد آراء شده بود. وی چهار سال بعد در سال ۲۰۰۴ توانست ۷۱ درصد آراء را به دست آورد. در سال ۲۰۱۲ نیز رئیس جمهوری کنونی روسیه حدود ۶۳ درصد آراء را کسب کرده بود.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ ولادیمیر پوتین بهترین نتیجه را در انتخابات روز یکشنبه در شبه جزیره کریمه و چچن به دست آورد. او در این مناطق موفق به کسب بیش از ۹۰ درصد آراء شد.

پوتین برای شش سال دیگر رئیس‌جمهور شد/اعتراض به تخلفات گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه+تصاویر

بنا به اعلام کمیته مرکزی انتخابات روسیه ولادیمیر پوتین پس از شمارش بیش از ۷۰ درصد کل آراء ۷۵.۹ درصد آراء را به دست آورده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه می گوید امیدوار است نیروهای سیاسی در راستای توسعه اقتصادی این کشور منافع ملی را بر منافع گروهی ارجح بدانند.

رئیس جمهوری روسیه می گوید فعلا طرحی برای اصلاح قانون اساسی این کشور ندارد. ولادیمیر پوتین همچنین تاکید کرد هرگونه تغییر در دولت روسیه پس از مراسم تحلیف او انجام خواهد شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در واکنش به تنش به وجود آمده در روابط مسکو و لندن تاکید کرد که اگر از گاز اعصاب برای مسموم کردن جاسوس سابق روس استفاده شده بود افراد زیادی در این حادثه جان می باختند. وی هرگونه دخالت کشورش در مسمومیت سرگی اسکریپال را رد کرد.

رئیس جمهوری روسیه در عین حال از آمادگی کشورش برای همکاری با بریتانیا برای تحقیق در مورد مسمومیت سرگی اسکریپال و دخترش خبر داد.

ولادیمیر پوتین، نامزد پیروز در انتخابات ریاست جمهوری روسیه می گوید دوره شش ساله پیش رو از دوره های قبل متفاوت خواهد بود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در جمع هواداران اش از اعتماد مجدد رای دهندگان به خود تشکر کرد.

رئیس جمهوری روسیه نتیجه به دست آمده در انتخابات یکشنبه را نتیجه عملکرد خود در سالهای گذشته دانست. وی همچنین بر اهمیت اتحاد مردم روسیه تاکید کرد. ولادیمیر پوتین به مردم روسیه وعده داد که موفقیت های زیادی در انتظار آنان است.

اعتراض به تخلفات گسترده در انتخابات ریاست جمهوری روسیه

فعالان حقوق بشر، منتقدان ولادیمیر پوتین و گروهی از ناظران بر روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روسیه از وقوع تخلفات سازمان یافته و گسترده در این انتخابات خبر می‌دهند.

الکسی ناوالنی، رهبر اصلی مخالفان ولادیمیر پوتین برخی فعالیتهایی را که در این روز در سراسر این کشور انجام شده و از سوی ناظران به ثبت رسیده است را محکوم کرد.

او گفت: «ما مصداق‌هایی از تخلفات گسترده در این انتخابات را ثبت و منتشر کرده‌ایم؛ تخلفاتی که پیش از این سابقه نداشته است. در این روز رای دهندگان به مراکز رای گیری آورده شده‌اند. می‌بینید که برای اولین بار در تاریخ انتخابات روسیه، اوج رای دهی‌ها در ساعات اولیه صبح بوده است. عجیب است که بخش قابل توجهی از رای دهندگان در ساعت ۸ صبح در مراکز رای بوده‌اند. یک فرد نرمال احتمالا نمی‌پذیرد که این روندِ طبیعی برای رای دادن باشد. به نظر می‌رسد که آنها به این مراکز فرستاده شده‌اند تا به این ترتیب ولادیمیر پوتین دوباره انتخاب شود.»

آقای ناوالنی پیش‌تر اعلام کرده بود که در این انتخابات شرکت نخواهد کرد و طرفدارانش را نیز تشویق کرده بود که از شرکت در آن خودداری کنند تا به این ترتیب به نشانۀ اعتراض به وضع موجود در روسیه، میزان مشارکت کاهش یابد.

او همچنین از سکوت دیگر نامزدهای این انتخابات در مقابل تخلفات گسترده انتقاد کرد؛ تخلفاتی که توسط دوربین بسیاری از فعالان ضبط شده و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

سازمان غیردولتی روسی «Golos» که در موضوع مبارزه با تقلب انتخاباتی فعالیت می‌کند نیز تقلبهای متعددی را گزارش داده است.

از جملۀ این تقلب‌ها مشاهدۀ بسته‌هایی از برگه‌های پر شدۀ رای، انداخته شدن چند برگۀ رای توسط یک نفر در صندوق‌ها و همچنین ایجاد موانع برای فعالیت ناظران بوده است.

همچنین بر اساس گزارش سازمان «Golos» مقامات برخی از دانشگاههای روسیه کارکنان، دانشجویان و استادان را مجبور کرده‌اند که در همان محل دانشگاه رای‌هایشان را در صندوق بیندازند تا به این ترتیب از شرکت آنها در این انتخابات اطمینان حاصل شود.


چالشهای داخلی و خارجی روسیه؛ روزهای سخت پوتین در راه است؟

رئیس جمهوری ۶۵ ساله روسیه در چهارمین دوره ریاست جمهوری خود با چند چالش عمده در عرصه داخلی و صحنه بین المللی روبرو خواهد بود.

ولادیمیر پوتین در حالی برای چهارمین دوره به عنوان رئیس جمهوری روسیه انتخاب شد که او در شش سال آینده با چالشهای مختلفی روبرو خواهد بود.

او تاکنون بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ رئیس جمهوری کشورش بوده است. در فصله بین سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ نیز وی عهده دار سمت نخست وزیری بود.

رئیس جمهوری ۶۵ ساله روسیه در چهارمین دوره ریاست جمهوری خود با چند چالش عمده در عرصه داخلی و صحنه بین المللی روبرو خواهد بود.

ولادیمیر پوتین پس از به دست گرفتن قدرت در سال ۲۰۰۰ وعده داده بود کشورش با گذر از دوره بحران اقتصادی به ثبات مالی و اقتصادی خواهد رسید. هر چند وی موفق شد ثبات اقتصادی و مالی را به کشورش بازگرداند اما روسیه طی سالهای اخیر با مشکلاتی از جمله رکود اقتصادی و تحریم های اقتصادی کشورهای غربی مواجه شد.

یکی دیگر از معضلات روسیه در عرصه اقتصادی گسترش فقر در این کشور است. بنا به آمارها نزدیک به ۲۰ میلیون نفر از شهروندان روسیه در سال ۲۰۱۶ میلادی زیر خط فقر زندگی می کردند.

یکی از مهمترین چالشهای پیش روی ولادیمیر پوتین در شش سال آینده تغییر ترکیب جمعیتی این کشور خواهد بود. سازمان ملل متحد تخمین می‌زند که جمعیت مسلمان روسیه تا سال ۲۰۳۰ میلادی به ۲۰ میلیون نفر خواهد رسید. مسلمانان روسیه که در مناطق داغستان و چچن زندگی می کنند با مهاجرت به شهرهای بزرگ جویای کار خواهند بود.

علاوه بر این روسیه در زمینه تغییرات ترکیب جمعیتی با پدیده شکاف نسلی نیز روبرو است. نزدیک به یک سوم جمعیت این کشور پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی متولد شده اند. جوانان و نوجوانان روس هیچ رهبری به جز ولادیمیر پوتین در کشورشان ندیده اند. نسل جوان این کشور خاطره ای از دوران پرتلاطم دهه ۱۹۹۰ و زمامداری بوریس یلتسین ندارد.

نتیجه یک نظرسنجی در میان جوانان ۱۸ تا ۲۴ ساله روسیه نشان می دهد تنها ۱۵ درصد آنها معتقدند ولادیمیر پوتین منافع کشورشان را تامین می کند. در مقابل ۷۴ درصد اعضای این گروه سنی بر این باورند که رئیس جمهوری روسیه مسئول مشکلات کنونی کشورشان است.

روسیه در سالهای اخیر به مراتب بیشتر از سالهای دهه ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ با کشورهای غربی رویارو شده است. آمریکا پس از بحران اوکراین و الحاق شبه جریزه کریمه به روسیه تحریم هایی را علیه مسکو وضع کرد.

روسیه و کشورهای غربی در مورد جنگ سوریه نیز طی سالهای گذشته با یکدیگر اختلاف داشته اند. با تیرگی روابط مسکو با پایتختهای غربی ولادیمیر پوتین روابط کشورش را با چین و کشورهای خاورمیانه تقویت کرده است.

علاوه بر این اتهاماتی نیز در کشورهای غربی مبنی بر دخالت روسیه در روند انتخابات این کشورها مطرح شده است. در آمریکا تحقیق در مورد تبانی احتمالی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ با روسیه ادامه دارد.

چرا پوتین تا این اندازه در روسیه محبوب و در غرب منفور است؟

یکی از مهمترین چالشهای پیش روی ولادیمیر پوتین در شش سال آینده می تواند مدیریت انتقال قدرت به جانشین خود باشد. رئیس جمهوری روسیه تاکید کرده است پس از سال ۲۰۲۴ قصد دارد قدرت را واگذار کند. امری که می تواند باعث رقابت بین نزدیکان کرملین برای جانشینی او شود.

یکی از گزینه های پیش روی ولادیمیر پوتین می تواند ترک غیرمترقبه قدرت مانند بوریس یلتسین باشد. رئیس جمهوری پیشین روسیه در روز ۳۱ دسامبر سال ۱۹۹۹ به نفع ولادیمیر پوتین از سمت خود کناره گیری کرد.



منبع: یورونیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
4
7
دیکتاتوری و تخلف و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
آزادی‌خواه فقط ملکه ... ای جوووووونم!
ناشناس
|
-
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
3
5
اینجاست که فرق یک انتخابات.....
عادل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
5
6
از این به بعد باید بهش پیشوا بگیم چون داره میره تا لحظه مرگ تو قدرت باشه کلا تاریخ سیاسی روسیه مملو از این نوع حکومت هاست این انتخابات هم عوام فریبی بیش نسیت تمامی رقبای قدرت مند پوتین به بهانه های مختلف سرکوب شدن دموکراسی در روسیه یک شوخی تلخه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
4
6
پیامک های تبریک در همراهای مدیر کیهان عباسی ازقدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
4
7
سیل اس ام اس از مشهد به مسکو
مجید محمودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
3
5
با درود . انتخاب پوتین به نفع.................! بهتره حرفی نزنم . چون افتاب نیوز عزیز واقعا نمی تونه انتشار بده مطالبم را و اینو بنده خوب درک می کنم. همگی سال خوبی داشته باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
5
7
دیکتاتوری در لباس دموکراسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
7
5
من مطلع هستم. مردم روسیه واقعا پوتین را دوست دارند چون بعد از فروپاشی روسیه را از سقوط نجات داد و سخت گیری ها را تا حد زیادی ازبین برد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین