کد خبر: ۵۱۴۸۹۹
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۳

آنچه بیماران قلبی باید پیش از سفر بدانند

افراد دارای سابقه بیماری قلبی و عروق کرونر هنگام مسافرت باید هر دو ساعت ۵ دقیقه پیاده روی کنند؛ این مسافران در هواپیما باید هر ساعت از جای خود بلند شوند تا از ورود لخته خون به قلب جلوگیری شود.
آفتاب‌‌نیوز :
پریسا مولایی متخصص قلب در آستانه سفر‌های نوروزی به افراد دارای سابقه یا بیماری قلبی توصیه کرد: این افراد باید دارو‌هایی که پزشک برای آنان تجویز کرده را به اندازه کافی همراه داشته باشد.

وی افزود: اگر مسافران دارای بیماری عروق کرونر هستند باید حتما قرص زیرزبانی همراه خود داشته باشند و اگر درد به سراغشان آمد از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: در سفر‌هایی که راه طولانی است افراد به خصوص مسن‌ها بیشتر احتمال بروز بیماری آمبولی (تشکیل لخته خون) و ارسال آن به قلب را دارند، که باید پس از هر دو ساعت نشستن در خودرو کنار بروند و چند دقیقه پیاده‌روی کنند.

متخصص قلب در ادامه اضافه کرد: سفر با هواپیما به خصوص در افراد مسن ریسک ابتلا به آمبولی را بالا می‌برد که باید پس از هر یک ساعت مسافر از جای خود بلند شود و اندکی قدم بزند.

مولایی اظهار داشت: در مدت مسافرت افراد مستعد بیماری قلبی و دیابت باید از خوردن غذا‌های چرب و دارای قند خودداری کنند. همچنین آجیل‌های شور به اندازه زیاد مضر است.

وی افزود: اورژانس در تمام نقاط کشور فعال است و اگر افراد یا مسافران با درد قفس سینه بیش از ۵ دقیقه خصوصا هنگام فعالیت‌های روزانه مواجه شدند، باید حتما به پزشک اورژانس مراجعه کنند.

وی در پایان گفت: اگر درد قفس سینه با قرص زیرزبانی کمتر شود به احتمال زیاد نشانه بیماری است که حتما باید به آن رسیدگی شود.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین