کد خبر: ۵۱۵۱۵۱
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

بارش باران در تهران/ احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی مناطق

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از کاهش تدریجی دما در سواحل شمالی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی مناطق خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز شنبه (۴ فروردین) وزش باد شدید در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و به تدریج در استان‌های زنجان، قزوین، کردستان، همدان، مرکزی، مازندران، گلستان، دامنه‌های جنوبی البرز، خراسان شمالی و خراسان رضوی رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه طی امروز به دلیل وزش باد شدید جنوبی دمای هوا در سواحل دریای خزر و استان اردبیل و شمال غرب کشور افزایش محسوسی خواهد یافت، تصریح کرد: در برخی مناطق گیلان و مازندران دمای هوا به بیش از ۳۰ درجه سلسیوس خواهد رسید.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از اواخر امروز و اوایل فردا سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود، گفت: این سامانه بارشی موجب بارش باران، گاهی رعد و برق و در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان به تدریج در کرمانشاه، زنجان، دامنه‌های البرز مرکزی و بارش‌های پراکنده در اردبیل، گیلان، همدان و شمال ایلام خواهد شد.

وظیفه ادامه داد: بیشینه بارش در غرب استان آذربایجان غربی و غرب کردستان است که احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق طی فردا (۵ فروردین) وجود دارد همچنین از اواخر امروز و اوایل فردا به تدریج با شمالی شدن جریانات دریای خزر مواج خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از اواسط امروز و طی فردا با وزش باد شدید بر کشور عراق و خیزش گرد و خاک و انتقال آن به غرب کشور، استان‌های واقع در غرب و شمال غرب غبارآلود پیش بینی می شود، گفت: از اواسط فردا به تدریج کاهش دما در سواحل شمالی کشور رخ خواهد داد.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۵ فروردین) کمی ابری، در بعد ازظهر ابری و اوایل شب رگبار باران همراه با وزش باد شدید و احتمال رعد و برق با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۶ فروردین) کمی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین