کد خبر: ۵۱۵۲۲۵
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳

انواع خودروهای مسافرتی را بشناسید!+عکس

خودروهای مسافرتی به چند گروه مختلف تقسیم بندی می شوند و امروزه وجود چنین خودروهایی در زندگی تبدیل به یک امر ضروری شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
خودروها براساس کلاس بدنه دسته بندی می شوند و هر کدام از آن ها با بدنه ای متفاوت مزیت ها و معایب خاص خودشان را دارند که متناسب با ظرفیت هایشان است.

خودروهای مسافرتی به چند گروه مختلف تقسیم بندی می شوند و امروزه وجود چنین خودروهایی در زندگی تبدیل به یک امر ضروری شده است.

دلیل این امر برخورداری از برخی تجهیزات است که موجب کاهش هزینه ها می شود.

خودروهای مسافرتی یکی از خودروهای کاربردی برای آن دسته از افرادی است که پیوسته در حال سفر و ماجراجویی هستند. 

انواع خودروهای مسافرتی را بشناسید!+عکس

به طور کلی خودروهای مسافرتی را (RV ( Recreational vehicle یا خودروهای تفریحی می‌نامند. این خودروها به طور کلی به دو گروهِ موتور دار و بدون موتور تقسیم بندی می‌شوند.

خودروهای مسافرتی موتوردار

این دسته از خودروهای مسافرتی، همان‌طور که از اسمشان پیداست، به طور مستقل دارای پیشرانه هستند. 

Truck camper:

نوعی RV موتور دار است که از یک پیکاپ و قرارگیری یک اتاقک فایبرگلاسی، پلاستیکی و یا چوبی در قسمت بار تشکیل شده است.

اتاقک تعبیه شده معمولاً قابل جدا شدن بوده و با توجه به این ویژگی می‌تواند برای افرادی مناسب باشد که می‌خواهند با هزینه کم پیکاپ خود را تبدیل به یک خودروی مسافرتی مناسب تبدیل کنند. 

Motorhome:

این خودروها بیشتر در امریکای شمالی طرفدار دارد و در واقع یک ون یا اتوبوس است که با تغییر گسترده در شاسی تبدیل به خودرویی بزرگ با مساحت زیاد می‌شوند.

برخی از شرکت‌ها به جای استفاده از یک نوع ون یا اتوبوس، یک خودرو با ظاهری نو طراحی می‌کنند. موتور هوم ها در سه کلاس A,B,C موجود دسته بندی می شود. 

Campervan:

این ون‌های مسافرتی بیشتر در اروپا طرفدار دارند و در واقع یک نوع ون هستند که قسمت بار آن ها به طوری کلی تغییر نکرده و وسایل، در قسمت بار تنها چیده شده‌اند. 

انواع خودروهای مسافرتی را بشناسید!+عکس

کاروان‌های بدون موتور

دامنه این‌گونه کاروان‌ها به تریلرها (Travel trailer) محدود می‌شود که در دو گروه معمولی و Fifth-wheel trailers ارائه شده اند.

Fifth-wheel trailers به مانند یک تریلر که به یک کشنده متصل می‌شود، می‌ماند و بخشی از وزن تریلر بر روی کشنده قرار می‌گیرد با تفاوت اینکه کشنده معمولاً یک پیکاپ سنگین است.

مزیت این تریلرها این است که (با توجه به محدودیت وزن قابل حمل) بخشی از وزن تریلر مستقیماً بر روی کشنده قرار می‌گیرد و می توان تریلرهایی با وزن بیشتر را جا به جا کرد.

تریلرهای مسافرتی معمولی، به طور مستقیم به خودرو متصل می‌شوند.

این نوع تریلرها، پر طرفدارترین وسیله‌ی مسافرتی در جهان محسوب می شود.

تریلرها از وزن 500 کیلوگرم برای خودروهای سبک تا وزن 12 تن برای پیکاپ ها در بازار موجود است. 

با توجه به فروش بالا و استفاده‌ی زیاد مردم از خودروهای مسافرتی در امریکای شمالی، اماکنی برای سرویس دهی (آب، فاضلاب، برق، تلفن، اینترنت، فروشگاه و ….) به این خودرو در نظر گرفته که با نام RV Park شناخته می‌شود.

انواع خودروهای مسافرتی را بشناسید!+عکس


گردآوری: سایت آفتاب و کارشناس خودرو 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین