کد خبر: ۵۱۵۳۱۱
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

اگر ریشه قاچاق کالا خشکیده نشود حمایت از کالای ایرانی محقق نمی‌شود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر ریشه قاچاق کالا خشکیده نشود حمایت از کالای ایرانی محقق نمی‌شود، گفت: حمایت دولت و بالابردن ‌کیفیت‌ کالاها و خرید کالای ایرانی توسط مردم، یک رکن اساسی تحقق شعار سال ۹۷ است.
آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادی‌خواه با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ از سوی مقام ‌معظم رهبری با عنوان "سال حمایت از کالای ایرانی"، اظهار کرد: زمانی این گفته و شعار رهبری محقق می‌شود که دولت حمایت ویژه‌ای از تولیدکنندگان داشته و با تمام توان با قاچاق کالا مبارزه‌ ‌کند.

نماینده‌ مردم‌ ملایر در مجلس با تاکید بر اینکه در سال ۹۷ دولت و مجلس هم باید دست به دست هم دهند تا بتوانند دست مافیای قاچاق کالا را در کشور قطع کنند، افزود: رکن دوم این است که تولیدکنندگان ‌ما کیفیت محصولات خود را بالا ببرند و کالای ایرانی را وارد میدان رقابت کرده و مصرف کننده را جذب کنند.

وی ادامه داد: رکن سوم محقق شدن شعار امسال، مصرف کنندگان و ‌مردم هستند که در راستای حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی و تحقق شعار رهبری باید خرید کالای ایرانی را در اولویت خریدهای خود قرار دهند.

وی تأکید کرد: اگر همه مسئولان وظایف خود را به خوبی انجام‌ ‌دهند و شعار امسال را به شعور و فرهنگ تبدیل و خلاء‌های قانونی و موانع اجرایی آن را حل کنیم، به طور قطع همانند دفاع مقدس در مقابل همه تحریم‌ها، تهدیدها و این قهر و نازهای بچه‌گانه بزرگ مدعیان دروغین سیاست، مستبدین آمریکایی در حوزه برجام پیروز خواهیم شد.

آزادیخواه با اشاره به اینکه هم اکنون کشور ما روبه رشد است و گام‌ های روبه جلو برداشته شده و در آن نوکری و خدمتگزاری انجام‌ می‌شود، گفت: نباید همه موفقیت‌ های سال ۹۶ را در دو حادثه غرق شدن نفتکش سانچی و سقوط هواپیمای تهران یاسوج خلاصه کنیم اگرچه این اتفاقات خیلی تلخ بود.

وی با بیان اینکه ما در سال ۹۶ مهمترین اتفاق خاورمیانه را داشتیم، گفت:‌ مهمترین رخدادی که دنیا باید سال های سال به ذهنش بسپارد و هرگز فراموش نکند ایثارگری و حماسه‌ آفرینی مدافعان حرم در پیچیدن طومار داعش بود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه سردار رشید اسلام‌ حاج قاسم سلیمانی اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به دنیا ثابت کرد، اظهار کرد: دولتمردان، قوای نظامی و انتظامی، سپاه، ارتش، بسیج و همه نهادهای امنیتی و ... با رشادت های خود آرامش و امنیت در منطقه ایجاد کردند و ناموس شیعه و مسلمانان را نجات دادند.

وی گفت: همه‌ جریان‌ های سیاسی تا مادامی که زیر چتر ولایت فقیه و ولی امر مسلمین ‌جهان باشند در هر لباس سیاسی در مسیر نوکری مردم قدم بردارند ما نیز نوکر آنها هستیم اما اگر نوکری مردم به فراموشی سپرده شود این‌ ملت ثابت کرده که این‌ حرکات را برنمی‌ تابند.

نماینده مردم ‌ملایر در مجلس پیشرفت‌های جوانان در مسابقات و المپیادهای علمی، مقالات آی‌ اس‌ آی، علمی، پژوهشی، تحقیقی و ترویجی، هسته‌ای، نانو، سلول های بنیادین ‌و شبیه ‌سازی، صنایع دریایی و ‌هوایی، موشکی و ده‌ها پارامتر دیگر را از موفقیت‌های ایران اسلامی در منطقه برشمرد ‌و خاطرنشان کرد: اگر پس‌ لرزه‌ای آمد و گرانی شد نباید همه‌ خدمات احمدی‌ روشن‌ها، ابراهیم‌ خانی‌ ها و غیره را زیرپا بگذاریم‌.

وی با اشاره به موفقیت‌ های انجام شده در بررسی بودجه امسال گفت: با تلاش و اهتمام وکلای مردم، یارانه ۳۲ میلیون یارانه بگیر حذف نشد و انرژی و بنزین‌ گران نشد، همچنین۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ‌مطالبات معوقه فرهنگیان به ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد افزایش یافت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اقدامات مطلوبی که در حوزه بهداشت و درمان، آموزش و اشتغال ایجاد شده گفت: بودجه سال ۹۷  قابل دفاع بسته شده و امیدواریم در اجرا هم مردم این گشایش‌ ها را ببینند.

آزادیخواه تصریح کرد: ما دارای کشوری با معادن و منابع سرشار هستیم و باید دست به دست هم دهیم با وحدت، روحیه اخوت و برادری داشتن، همدلی و تعامل نگذاریم جریان‌ کار به دست کسانی بیفتد که ‌نمی‌خواهند کشور پیشرفت‌ کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش کسب عنوان "شهر ملی مبل و منبت ایران" برای ملایر را در سال ۹۶ با پیگیری و اهتمام نمایندگان شهرستان، مسئولان استانی، شهرستانی را بزرگترین اتفاق برای این شهر دانست و یادآور شد: این‌ نامگذاری توسعه و رونق اقتصادی را برای این شهرستان به ارمغان آورده است.

آزادیخواه افزوده شدن نام شهر ملایر در دفترچه کنکور تحت عنوان دانشکده پیراپزشکی را از دیگر موفقیت‌ های این شهرستان در سال ۹۶ برشمرد و افرود: امسال مرکز آنژیوگرافی قلب هرستان ملایر صدر صد تعیین تکلیف می‌شود.

نماینده ‌ملایر در خانه ملت تحول عظیم در حوزه تجهیزات پزشکی بیمارستان امام‌ حسین(ع)، مجهز شدن بیمارستان غرضی ملایر به دستگاه سی‌ تی اسکن و اجرای عملیات اجرایی بزرگترین اورژانس غرب کشور در این بیمارستان و... را از دیگر موفقیت‌های سال ۹۶ برای این شهرستان ‌در حوزه بهداشت و ‌درمان دانست.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین