کد خبر: ۵۱۵۶۳۶
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

قطر از بحرین به سازمان ملل شکایت کرد

نمایندگی دایم قطر در سازمان ملل در نامه ای به دبیر کل و رییس شورای امنیت این سازمان، از اقدام یک فروند هواپیمای بحرینی در نقض حریم هوایی قطر شکایت کرد .
آفتاب‌‌نیوز : نمایندگی دایم قطر در سازمان ملل در نامه ای به دبیر کل و رییس شورای امنیت این سازمان، از اقدام یک فروند هواپیمای بحرینی در نقض حریم هوایی قطر شکایت کرد .

 به گزارش روز چهارشنبه منابع خبری قطر، در این نامه اعلام شده که جنگنده بحرینی یکشنبه گذشته بدون اجازه وارد آسمان قطر شده است .

یادداشت قطر اقدام بحرین را نقض حاکمیت ملی، حقوق و قوانین بین الملل و عاملی برای افزایش تنش در منطقه ارزیابی کرده است. نماینده قطر در سازمان ملل حق پاسخگویی به این اقدام را برای دولت متبوعش را محفوظ اعلام کرده است .

عربستان، امارات، بحرین و مصر از 5 ژوئن 2017 ( 15 خرداد 96 ) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود را با این کشور قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی با قطر را هم بستند.

کشورهای تحریم کننده 13 شرط برای از سرگیری روابط خود با قطر تعیین کردند.

قطر با رد این اتهام در 9 ماه گذشته اعلام کرده که کشورهای تحریم کننده دلیل قانع کننده ای برای اتهام خود در اختیار ندارند.

طرف های درگیر طی ماه های گذشته بارها یکدیگر را به نقض حریم هوایی خود متهم کرده اند. قطر پیشتر هم در این زمینه نامه هایی به دبیر کل و رییس شورای امنیت سازمان ملل متحد ارسال کرده است .

خبرگزاری رسمی امارات (وام) دوشنبه گذشته مدعی شد: دو جنگنده قطری در حالی که هواپیماهای مسافربری امارات در حریم هوایی بحرین در حال پرواز بودند، به صورت خطرناکی به آن نزدیک شده اند.

قطر این اتهام را رد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین