کد خبر: ۵۱۶۰۴۵
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳
پس از دیدار با مقامات وزارت خارجه روسیه:

سفیر انگلیس: به مسائل مطرح شده از سوی مسکو پاسخ می دهیم

سفیر انگلیس در مسکو که روز جمعه به وزارت خارجه روسیه احضار شده بود، به خبرنگاران گفت: مسائل مطرح‌شده را بررسی و متعاقباً تصمیم‌گیری و پاسخ می‌دهیم.
آفتاب‌‌نیوز :
«لوری بریستو» افزود: در ملاقات با مقامات وزارت خارجه روسیه درباره تدابیری که دو طرف پس از حادثه مسمومیت سرگئی اسکریپال اتخاذ کرده گفت‌وگو کردیم. 
وی با بیان اینکه 'مهم است به یاد داشته باشیم که چرا این بحران برای اولین بار اتفاق افتاد' ادعا کرد: در خیابان‌های انگلیس از ماده شیمیایی استفاده‌شده که جان مردم کشور را تهدید کرده است.
سفیر انگلیس با تکرار ادعای کشورش درباره نقش مسکو در مسمومیت سرگئی اسکریپال افزود: از دولت روسیه دراین‌باره سؤال کردیم اما پاسخ قانع‌کننده دریافت نشد.
وی با اشاره به اقدام هماهنگی سایر کشورها مبنی بر اخراج دیپلمات‌های روسی ادعا کرد که این مساله نشان‌دهنده عمق نگرانی نسبت به تهدید هایی است که امنیت جهان را تهدید می کند. 
براساس گزارش رسانه‌های انگلیسی، به سفیر این کشور در مسکو اعلام شد که یک ماه فرصت دارد تا شمار دیپلمات‌های خود در روسیه را به شمار دیپلمات‌های روس در انگلیس برساند.
در این ملاقات همچنین به سفیر انگلیس اعتراض قاطعانه مسکو به اقدامات تحریک‌آمیز لندن در مساله مسمومیت اسکریپال ابلاغ شد. 
وزارت خارجه انگلیس تاکنون نسبت به این خبر واکنش نشان نداده است.
علاوه بر سفیر انگلیس، وزارت خارجه روسیه سفرای فرانسه، آلمان، ایتالیا و لهستان را نیز احضار کرده بود. 
انگلیس دو هفته پیش 23 دیپلمات روس را از این کشور اخراج کرد و در مقابل روسیه نیز علاوه بر اخراج 23 دیپلمات انگلیس از تعطیلی شورای فرهنگی انگلیس در مسکو خبر داد.
ترزا می نخست وزیر انگلیس پس از واکنش شدیدتر روسیه به انگلیس، اعلام کرد که تدابیر دیگری اتخاذ خواهد کرد.
روابط روسیه و انگلیس بر اثر مساله مسمومیت سرگئی اسکریپال و دخترش تیره شده است، انگلیس و بالغ بر 20 کشور، تاکنون در مجموع نزدیک به 150 دیپلمات روس را اخراج کرده اند.
اسکریپال در سال 2010 هنگام تبادل جاسوس میان آمریکا و روسیه به انگلیس پناهنده شد که در آن، مسکو چهار جاسوس خود را با 10 جاسوس آمریکا مبادله کرد.
وی پیش‌تر مامور اطلاعاتی روسیه بود که به دلیل جاسوسی برای دولت انگلیس در سال 2006 به 13 سال حبس در مسکو محکوم شد، او متهم بود که هویت جاسوسان روس را در اروپا به سازمان جاسوسی ‌ام.آی.6 گزارش داده است.
مقامات انگلیس ادعا می‌کنند که اسکریپال براثر تماس با ماده سمی اعصاب ساخت روسیه، به‌شدت بیمار شده است. مقامات بهداشتی انگلیس شامگاه گذشته از بهبودی وضعیت سلامتی دختر اسکریپال خبر دادند.
منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین