کد خبر: ۵۱۶۳۹۰
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷

ماهی قرمز را به هیچ عنوان در آب جاری رها نکنید

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با تأکید بر حفظ محیط زیست در روز طبیعت گفت: شهروندان به هیچ عنوان ماهی قرمز سفره هفت‌سین را در آبهای جاری و آبگیرهای طبیعی رها نکنند.
آفتاب‌‌نیوز :
نقی میرزاکریمی درباره رفتار مردم و گردشگران با طبیعت در روز سیزدهم فروردین گفت: ١٣ فروردین روز طبیعت است و نه روز تخریب طبیعت بنابراین باید توجه ویژه‌ای به جنگلها و پارکها داشته باشیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: شهروندان به هیچ عنوان ماهی قرمز سفره هفت‌سین را در آبهای جاری و آبگیرهای طبیعی رها نکنند؛ رهاسازی اینگونه از آبزیان در استخرهای بسته محیطهای شهری آسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌کند.

میرزا کریمی گفت: مردم در روز طبیعت در کنار سایر وسایل ضرورى، کیسه زباله همراه برده، زباله‌های خود و اطراف را جمع‌آوری کرده و به سطلهای زباله شهری و روستایی منتقل کنند.

او ادامه داد: شهروندان از غذای آماده استفاده کرده و برای گرم کردن غذا از گازهای پیک‌نیکی و اجاقهای سیار و در صورت نیاز به آتش از زغال آماده استفاده کنند و از روشن کردن آتش در مکانها و محلهایی با گیاهان و درختان سبز یا قابل اشتعال خودداری کرده و قبل از ترک محیط، از خاموش بودن آتش مطمئن شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در توصیه‌ای دیگر تأکید کرد: شهروندان با خودرو وارد رودخانه‌ها نشده و با خودرو گیاهان و طبیعت را تخریب نکنند، از شست‌وشوی خودرو و ظروف با مواد شوینده در رودخانه‌ها و آبهای طبیعی نیز خودداری کنند.

میرزاکریمی با بیان اینکه خانواده‌ها در روز طبیعت از اهمیت حفظ طبیعت و محیط زیست با یکدیگر سخن بگویند، یادآور شد: مردم از ورود به زیستگاه‌های حساس حیات‌وحش و از هرگونه شکار و تیراندازی یا ایجاد صداهای ناهنجار در طبیعت خودداری کرده و مراقب لانه حیوانات وحشی باشند و در صورت مشاهده حیات‌وحش به آنها نزدیک نشده و آسیب نرسانند.
تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین