کد خبر: ۵۱۶۵۵۰
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳

سامانه بارشی در راه است/ کاهش 10 درجه‌ای دما در سواحل خزر

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد و گفت: این سامانه بارشی نزدیک به ۲۰ استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ پیامد دیگر این سامانه بارشی کاهش هشت تا ۱۰ درجه‌ای دما در سواحل خزر خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
احد وظیفه درباره وضعیت جوی روزهای آینده کشور اظهار کرد: امروز غالب نقاط کشورمان جوی نسبتاً آرام همراه با وزش باد موقتی را دارند.

وی افزود: طی ساعات آتی بارش پراکنده باران در کرمان و سیستان و بلوچستان دور از انتظار نیست؛ ضمنا وزش باد شدید و گردوخاک در هرمزگان نیز به وقوع می‌پیوندد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه از روز چهارشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود، تصریح کرد: طی روز چهارشنبه سامانه بارشی شمال غرب، سواحل غربی خزر و مناطقی از جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس جنوبی و مرکزی و البرز غربی و به ‌تدریج بخشهایی از غرب، البرز مرکزی و شرقی، سواحل شرقی خزر و مناطقی از شمال شرق را در برمی‌گیرد که پیامد آن رگبار باران، گاهی رعدو برق و وزش باد شدید خواهد شد.

به گفته وظیفه، از بعدازظهر روز چهارشنبه در بخشهایی از دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که احتمال خیزش گردوخاک در برخی مناطق مذکور وجود دارد.

وی افزود: طی روز چهارشنبه شاهد شمالی شدن جریان‌های جوی و کاهش هشت تا 10 درجه‌ای دما در استانهای ساحلی دریای خزر خواهیم بود و در این مدت دریای خزر هم مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روز چهارشنبه بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد و احتمال تگرگ در آذربایجان‌ها، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز و تهران به‌وقوع می‌پیوندد؛ البته در ارتفاعات اردبیل و آذربایجانها هم بارش‌ها به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه افزود: بارش باران به صورت خفیف‌تر در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان و کهگیلویه وبویر احمد رخ می‌دهد که احتمال خیزش خاک در خوزستان و ایلام دور از ذهن نیست.

وی با بیان اینکه در روز پنج شنبه نیز بارش‌ها تداوم می‌یابد، گفت: طی روز پنجشنبه نیز بارش‌ها در جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس، جنوب، بخشهایی از مرکز، البرز مرکزی و شرقی، سواحل مرکزی و شرقی خزر، شمال شرق و بخشهایی از شرق کشور به وجود می‌آید.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور نیز روز پنج شنبه با باد و گرد و خاک همراه می‌شود که کاهش دید افقی را به دنبال دارد.

وظیفه افزود: کاهش دمای حدود 6 تا 8 درجه‌ای روز پنجشنبه در برخی مناطق شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود؛ ضمن اینکه خلیج فارس و تنگه هرمز تا سه روز آینده به سبب وزش باد شدید مواج و متلاطم خواهد بود.

وی اظهار کرد: طی روز پنجشنبه نیز استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و سمنان با رگبار و وزش باد شدید مواجه می‌شوند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی همین مدت نیز احتمال تگرگ و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها در شرق خوزستان، کهگیلویه وبویر احمد، چهار محال وبختیاری، نیمه غربی اصفهان، لرستان، جنوب استان مرکزی و شمال فارس وجود دارد بنابراین باید توصیه‌های ایمنی برای جلوگیری از بروز خسارت مورد توجه قرار گیرد.

وظیفه، شهرکرد با دو درجه زیر صفر را سردترین نقطه کشور و اهواز با 33 درجه بالای صفر را گرمترین نقطه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 27 درجه بالای صفر رسید که در روزهای آتی بارش پراکنده باران و وزش باد شدید نیز دور از انتظار نیست.
تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین