کد خبر: ۵۱۶۶۵۴
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵

لیبرمن خطاب به فلسطینی‌ها: به مرزها نزدیک شوید، کشته می‌شوید

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هشدار داد: فلسطینیان ساکن غزه در صورت نزدیک شدن به مرزها با اراضی اشغالی با جان خود بازی کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر آویگدور لبیرمن، وزیر جنگ اسرائیل در بیانیه‌ای بار دیگر فلسطینیان ساکن غزه را تهدید کرد و گفت، اگر به مرزهای اراضی اشغالی نزدیک شوند، جانشان را به خطر انداخته‌اند.

لیبرمن این هشدارها را در جریان گشت‌زنی در شهرک‌های جنوبی اراضی اشغالی واقع در نزدیکی غزه و چهار روز پس از درگیری‌ها در منطقه مرزی عنوان کرد که ۱۸ شهید و صدها زخمی برجای گذاشت.

وی ضمن هشدار به اهالی غزه نسبت به ادامه اقدامات "تحریک‌آمیز"، گفت، همه کسانی که به دیوار حائل مرزی نزدیک شوند، با جانشان بازی کرده‌اند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر مدعی شد: اکثر کسانی که در "روز زمین" کشته شدند، "تروریست" بودند! ما آنها را به خوبی می‌شناسیم، آنها در شاخه نظامی جنبش حماس و جهاد اسلامی فعالیت دارند. شهروندان بی‌گناه در این تظاهرات صلح‌آمیز مشارکت نداشتند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت غزه، در درگیری جدید و در ادامه اقدامات خشونت‌باری که از روز جمعه آغاز شد، یک فلسطینی روز سه شنبه با گلوله ارتش اسرائیل در مرزهای شرقی غزه شهید شد.

این وزارتخانه اعلام کرد، از زمان راهپیمایی "بازگشت" به مناسبت سالگرد روز زمین تاکنون تعداد شهدای فلسطین به ۱۸ تن و شمار زخمی‌ها به بیش از ۱۵۰۰ تن رسیده که بیش از ۸۰۰ تن از آنها با گلوله جنگی ارتش اسرائیل مورد هدف قرار گرفته‌اند.

ده‌ها هزار فلسطینی روز جمعه در چارچوب جنبش اعتراض در منطقه مرزی حضور یافتند، قرار است این اعتراض برای مطالبه حق بازگشت به آوارگان فلسطین و لغو محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی به مدت شش هفته ادامه یابد.

سازمان‌های حقوق بشر سوال‌هایی پیرامون استفاده ارتش اسرائیل از گلوله جنگی در روز جمعه مطرح و فلسطینیان سربازان اسرائیل را به تیراندازی به سمت تظاهرکنندگان غیرنظامی که مرتکب هیچ اقدامی نشده بودند متهم کردند.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین