کد خبر: ۵۱۶۸۵۷
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶

رییس جمهور سابق کره جنوبی محکوم به حبس شد

دادگاه کره جنوبی بعد از برگزاری چندین جلسه رسیدگی به اتهامات 'پارک گئون هی' رئیس جمهور سابق این کشور، سرانجام امروز جمعه وی را به اتهام فساد مالی و سواستفاده از قدرت به ۲۴ سال حبس و پرداخت ۱۸ میلیارد وون محکوم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
یونهاپ گزارش داد، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات پارک گئون هی ۶۶ ساله که سال گذشته به دنبال یک رسوایی بزرگ از قدرت سرنگون شد امروز به صورت مستقیم از تلویزیون ملی کره جنوبی نیز پخش شد.

پارک و همچنین وکلای او هنگام اعلام این حکم در دادگاه حضور نداشتند و از حضور در دادگاه خودداری کرده بودند.

دادستان کره جنوبی در جلسه قبلی رسیدگی به اتهامات رییس جمهور سابق برای او به اتهام ۱۶ جرم از جمله فساد، رشوه خواری، اجبار و سوء استفاده از قدرت، درخواست ۳۰ سال حبس کرده بود.

پارک گئون هی اولین رئیس جمهور زن کره جنوبی است که توسط دادگاه قانون اساسی از قدرت برکنار و سومین رهبر این کشور است که به فساد محکوم شده است.

«پارک» پس از دورانی پر فراز و نشیب نهم دسامبر سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) توسط پارلمان کره جنوبی استیضاح و دهم مارس (۲۰ اسفند ۹۵) بر اساس رای ۹ قاضی دادگاه قانون اساسی این کشور رسما و برای همیشه از مقامش برکنار شد.

عمده اتهامات رئیس جمهوری سابق کره جنوبی به ارتباط او باچوی سون سیل دوست نزدیکش مرتبط است که از طریق قدرت رییس جمهور سابق به دریافت رشوه از شرکت های بزرگ کره ای محکوم شده است.

مردم کره جنوبی و مخالفان «پارک» زمانی که او رئیس جمهور بود، نزدیک به ۱۵ هفته در پایتخت و دیگر شهرها اعتراضات بزرگی برپا کردند و خواستار برکناری وی شدند که در نهایت آنان با همین اعتراضات سرنوشت خود را تغییر داده و «مون جائه این» از حزب لیبرال دمکرات را به عنوان رئیس جمهور جدید انتخاب کردند.
منبع: خبرگزاری ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین