کد خبر: ۵۱۶۹۳۷
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲

فیلم همه می دانند جدیدترین ساخته اصغر فرهادی همراه با سنت شکنی جشنواره کن ۲۰۱۸ را افتتاح می کند

برای ایران و ایرانی افتخار بسیار بزرگی است که فیلم سینمایی اسپانیایی زبان همه می دانند آخرین ساخته ی اصغر فرهادی کارگردان پرآوازه که تاکنون دو بار موفق به دریافت جایزه ی اسکار شده است، قرار است آغازگر هفتاد و یکمین جشنواره ی کن ۲۰۱۸ باشد.
آفتاب‌‌نیوز : برای ایران و ایرانی افتخار بسیار بزرگی است که فیلم سینمایی اسپانیایی زبان همه می دانند آخرین ساخته ی اصغر فرهادی کارگردان پرآوازه که تاکنون دو بار موفق به دریافت جایزه ی اسکار بهترین فیلم خارجی برای فیلم های جدایی نادر از سیمین و فروشنده شده است، قرار است آغازگر هفتاد و یکمین جشنواره ی کن ۲۰۱۸ که ۱۸ تا ۳۰ اردیبهشت ماه سال جاری در فرانسه برگزار می شود، باشد.

این فیلم که به اسپانیایی Todos lo saben و به انگلیسی Everybody Knows نام دارد، هشتمین اثر بلند فرهادی است و یک درام خانوادگی است.  بازیگران اصلی آن پنلوپه کروز و خاویر باردم  اسپانیایی، ریکاردو دارین بازیگر آرژانتینی هستند، ادوارد فرناندز، باربارا لنی، الویرا مینگز، ایما کوئستا، روژه کاسا مایور و رامون باره آ از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

خوزه لوییس الکین، فیلم بردار مطرح اسپانیایی تصویر برداری این پروژه را بر عهده داشته دارد. مدیریت هنری فیلم بر عهده کلارا نوتاری و طراح لباس نیز سونیا گرانده است. علاوه‌ بر خود اصغر فرهادی، شرکت‌های Memento Films  از فرانسه، Morena Film از اسپانیا و Luky Red از ایتالیا تهیه‌کنندگی مشترک این فیلم را بر عهده دارند. در ابتدا قرار بود پدرو آلمادوار کارگردان مطرح اسپانیایی یکی از تهیه کنندگان فیلم باشد اما او چندی پیش اعلام کرد که:

    «خیلی متاسفیم که با فرهادی کارمان پیش نرفت اما به عنوان تهیه‌کننده ی او، همدیگر را درک نمی‌کردیم و برای همین پیش از این که به یک مشکل جدی بدل شود و پیش از این که کار شروع شود، ترجیح دادیم از این کار دست بکشیم. ما خوشحالیم که این فیلم در حال فیلمبرداری در اسپانیا است و حتماً به تماشای آن خواهیم رفت.»

دانیل فونترودونا مدیر صدابرداری فیلم است. هایده صفی یاری تنها عضو ایرانی گروه در اسپانیا این فیلم را تدوین می کند. پیش از این گفته می شد آلبرتو ایگلسیاس آهنگساز اسپانیایی که به ‌خاطر ساخت موسیقی فیلم‌های پدرو آلمودوار معروف است، موسیقی فیلم جدید فرهادی را خواهد ساخت.

گفتنی است "همه می‌دانند” در فهرست ۱۰۰ فیلم مورد انتظار سال ۲۰۱۸ قرار دارد. فرهادی پیش از این با فیلم‌های گذشته ۲۰۱۳ و فروشنده ۲۰۱۶ در بخش رقابتی جشنواره کن حاضر بود. هر دوی این فیلم ها در جشنواره ی کن جوایزی را از آن خود کرد. بره‌نیس بژو برای فیلم گذشته جایزه ی بهترین بازیگر زن را برد و فیلم فروشنده دو جایزه ی بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد را برای بازی شهاب حسینی کسب کرد.

جالب است که در سال ۲۰۰۴ فیلم  آموزش بد ساخته ی پدرو آلمودوار به عنوان فیلم افتتاحیه ی کن انتخاب شده بود، این بار برای دومین بار یک فیلم اسپانیایی‌ زبان آغازگر این جشنواره شده است. در همین حال در سال‌های اخیر این نخستین باری است که فیلمی غیر فرانسوی یا غیر آمریکایی آغازگر کن بوده است. فرهادی اگر چه سال پیش با فیلمی در جشنواره ی کن حضور نداشت اما در مراسم افتتاحیه ی آن حاضر بود و از کن به عنوان مکانی برای دیالوگ مردم از طریق سینما یاد کرد. کیت بلانشت بازیگر استرالیایی برنده دو جایزه ی اسکار رئیس داوران این دوره جشنواره ی کن است. جالب است کروز بازیگر مطرح اسپانیایی و همسر باردم در آخرین روز فیلم برداری فیلم این چنین نوشت:

    «در آخرین روز فیلمبرداری همه می دانند با اصغر فرهادی نابغه شگفت انگیز. بسیار مفتخرم که از ماه آگوست در این ماجراجویی سهیم بودم. من از این استاد زندگی برای این که مرا بخشی از از این فیلم قرار داد، متشکرم.»

گفتنی است که در سال های گذشته فیلم افتتاحیه در بخش مسابقه ی کن حضور نداشته اما امسال این سنت شکسته شده و فیلم همه می دانند در بخش مسابقه هم حضور دارد. برای اصغر فرهادی افتخار سینمای ایران آرزوی موفقیت می کنیم.

نت نوشت

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین