کد خبر: ۵۱۶۹۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱

گزارش المانیتور از احتمال شهردار شدن محسن هاشمی

بسیاری از اصلاح طلبان مخالف شهرداری هاشمی هستند چرا که معتقدند مسیر برای بازگشت چمران هموار می شود
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی-محسن هاشمی پسر ارشد مرحوم ایت الله هاشمی رفسنجانی رییس جمهوری سابق ایران ممکن است شهردار بعدی پایتخت ایران شود. 

به گزارش آفتاب نیوز، سایت «المانیتور» با اشاره به استعفای ناگهانی «محمدعلی نجفی» شهردار تهران در ماه گذشته اشاره می کند که گمانه زنی ها درباره جانشینی محسن هاشمی پسر ارشد مرحوم ایت الله هاشمی رفسنجانی به جای او تقویت شده است. 

این سایت می نویسد:«با این حال به نظر می رسد که اصلاح طلبان موافق چنین حرکتی نیستند و می توانند مانع از دستیابی او به این مقام شوند. و اینک پس از دو تلاش شکست خورده به نظر می رسد که هاشمی به کسب کرسی ریاست شهرداری نزدیک تر است. هشتم سپتامبر ۲۰۱۳ روزی تلخ و به یاد ماندنی برای هاشمی بود چرا که محمد باقر قالیباف رقیب او بار دیگر و برای سومین دوره در مقام خود ابقا شد. چندین سال بعد، در مه ۲۰۱۷ اصلاح طلبان فهرستی از نامزدها را برای انتخابات شورای شهر تهران منتشر کردند.

 این فهرست با نظارت و تایید محمد خاتمی رییس جمهوری سابق اصلاحات تدوین شده بود و موفق شد تمامی کرسی های شورای شهر تهران به اعضایش رسید. هاشمی در صدر این فهرست بود که همان زمان سبب شد تا گمانه زنی درباره شهردار شدن اش مطرح بود. 

این سایت در ادامه می نویسد:«اصلاح طلبان چون حزب اتحاد ملت ایران اسلامی چندان علاقمند به ایده شهردار شدن هاشمی نبوده اند. انان نگران هستند که در صورت شهردار شدن هاشمی ائتلاف شان که در آن پیروز شده بودند به خطر می افتد و ممکن است عرصه را برای مهدی چمران رییس سابق شورای شهر باز کند و در نتیجه، باز شدن این در برای اصولگرایان دبرای  اصلاح طلبان خوشایند نخواهد بود. 

در مقابل اما حزب دیگر اصلاح طلب حزب سازندگی از هاشمی به عنوان شهردار حمایت کرده است جالب آن که نجفی نیز خود از حزب سازندگی بود و در برابر مخالفان قوی اصولگرا ایستادگی کرد.
 
این سایت در ادامه اشاره می کند که طرح موضوع ریاست هاشمی برای شورای شهر تهران برخلاف اعلام نام نجفی واکنش های کم تری را در میان محافظه کاران و اصولگرایان برانگیخته است. 

در واقع، علیرغم آن که هاشمی یکی از اعضای حزب سازندگی است، هرگز یک اصلاح طلب واقعی نبوده است و در عوض او به طور مداوم در چارچوب فکری پدرش بازی سیاسی کرده است و خود را فردی میانه رو نشان داده است. 

در سوی دیگر نجفی قرار دارد که یک اصلاح طلب کامل است. در واقع، پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۹ میلادی او یکی از اعضای فعال مهدی کروبی نامزد اصلاح طلب انتخابات بود. 

هاشمی هنوز هم با مخالفت هایی از سوی اصلاح طلبان رادیکال مواجه است که اصرار دارند که بگویند خروج او از کرسی کنونی و تبدیل شدن اش به شهردار مسیر را برای بازگشت چمران هموارتر می سازد. با این حال، هنوز شک و تردیدهایی درباره تعهد هاشمی به اصلاحات جود دارد. 

«سعید لیلاز» ‌تحلیلگر سیاسی به المانیتور می گوید:«محسن هاشمی ممکن است گزینه ای برای شهرداری تهران باشد اما قطعا او تنها گزینه نیست. با توجه به فضای فعلی شورای شهر تهران با احزاب و گروه های مختلف اصلاح طلبی مواجه هستیم که هر یک سهمی از قدرت می خواهند. 

فردی مانند «حبیب الله بیطرف» که به عنوان وزیر انرژی برای دومین دولت روحانی نامزد شده بود اما موفق به کسب رای اعتماد نشد نیز ممکن است برای جانشینی نجفی مطرح شود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
1
1
بنظر من محسن هاشمی بهترین گزینه است و بازگشت یک نفر از اصولگرایان نمی تواند تغییری حتی کوچک در سطح شورا ایجاد کند. و بجای آن امید مردمی که اکثریت برای شهردارشدن هاشمی رای خود را به صندوق انداختند بارور خواهد شد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
0
0
مگر رئیس شورا بودن کم اهمیت تر از شهر دار بودن است . اگر هاشمی شهر دار شود چه کسی رئیس شورا شود . واقعا اینقدر رجال در اصلاح طلبان کم داریم !!!!!؟؟؟؟؟ .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین