کد خبر: ۵۱۷۱۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
"تیم مدیریت شهری با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم کرد/ کارنامه ماقابل دفاع است"

انتقاد نجفی از صداوسیما و مخالفانش: از هر کرانه تیر جفا کردند روانه/مخالفت شورای شهر با استعفای نجفی+فیلم و عکس

شهردار تهران با بیان اینکه در وهله اول از حمایت‌ها و الطاف شورای شهر چه در روزهای اخیر و چه در هفت ماه فعالیتم و همچنین از حمایت‌های شهروندان و نمایندگان مجلس تشکر می‌کنم، گفت: تیمی در این مدیریت شهری بود که با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم کرد و توانست کارنامه موفقی داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدعلی نجفی صبح امروز در ابتدای سخنان خود در جلسه بررسی استعفای خود در صحن علنی شورای شهر تهران گفت: خانم امانی در انتقاد نجفی از صداوسیما و مخالفانش: از هر کرانه تیر جفا کردند روانه/متن استعفا+فیلم و عکسابتدای جلسه عنوان کردند که چه لشکرکشی‌ای شده اما این لشکرکشی برای زمانی است که شهردار را بخواهید عزل کنید اما حالا موضوع استعفا مطرح است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی بااشاره به اینکه آقای هاشمی به درستی در خصوص بخشنامه صحبت کرده‌اند، گفت: علاوه بر بخشنامه‌ای که در ابتدای سال جدید در خصوص حمایت از کالای ایرانی در شهرداری دادیم باید عنوان کنم که شهرداری بخشنامه 32 ماده‌ای در رابطه با استفاده از کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی داشته است.


شهردار تهران با بیان اینکه در ایام نوروز مقاوم سازی و اصلاح پل کریمخان انجام شد ادامه داد: پیمانکار فرصت دو سه ماه را برای اصلاح این پل در نظر گرفته بود اما سه هفته ای تمام شد که جا دارد از کارمندان، کارکنان و پیمانکار تشکر کنیم.

نجفی با بیان اینکه جا دارد از اعضای شورای شهر و برخی از نمایندگان مجلس تشکر کنم که در ایام نوروز از برنامه‌های شهرداری بازدید کرده و کارکنان ما را تشویق کردند گفت: نوروزگاه کار جدیدی است که امید است این واژه به مرور جا بیفتد چرا که امید است نوروزگاه یک واژه ماندنی بماند چرا که دوستان و افرادی که در این نوروزگاه حضور داشتند را مورد تشویق قرار دادند.

هر چه در تهران انجام شده کار مشترک شورا و شهرداری بوده است

وی در ادامه با بیان اینکه بهترین تیم مدیریت شهری در این مدت انتخاب شد، تصریح کرد: شورا در این هفت ماه و نیم حمایت‌های خوبی از شهرداری داشته و تاکید می‌کنم که هر چه در تهران انجام شده کار مشترک شورا و شهرداری بوده است.

کارنامه این مدت ما قابل دفاع است و قابل مقایسه با هیچ دوره‌ای نیست

نجفی با این ادعا که کارنامه این مدت ما قابل دفاع است و قابل مقایسه با هیچ دوره‌ای نیست، گفت: نگاه کنید به مدیریت بودجه در سال 96 که با وجود انحرافات و ضعف‌های زیاد توانستیم با مدیریت الویری و اعضای شورای شهر و سه نقطه بودجه را به بهترین نحو اجرایی کنیم؛ به گونه‌ای که در بخش نقدی 95 درصد بودجه محقق شد.

با افرادی که مدعی مدیریت بد ما هستند بحث می‌کنیم


وی با بیان اینکه حاضریم با افرادی که مدعی مدیریت بد ما هستند بحث کنیم، اظهارکرد: دقت داشته باشید که در سال 95 شهرداری وقت 5000 میلیارد تومان از بانک وام گرفت تا کار خود را پیش ببرد اما این اتفاقات در دوره ما رخ نداد هر چند که از همان روزهای اول افراد و مراکزی در صدد تخریب شهرداری بودند.

"از هر کرانه تیر جفا کردند روانه"

شهردارتهران با بیان اینکه تیتر یک رسانه ملی سفره هفت سین 14 میلیون تومانی شورا بود در حالیکه این اتفاق رخ نداده بود و این در حالیست که به بدهی 52 هزار میلیارد تومانی پرداخته نشده است گفت: منشاء این بدهی‌ها نیز جای سوال است و در این میان مرا بیشتر مورد عنایت قرار می‌دادند و "از هر کرانه تیر جفا کردند روانه" که نهایتا یکی به هدف خورد.


شهردار تهران با اشاره به وجود مشکلات و سختی‌هایی که در روند مدیریت شهری وجود داشت گفت: در مقابل مشکلات و نابسامانی‌ها که بخشی از آنها اقتضای ذاتی کار شهرداری است، مقداری از آن باقیمانده تیم قبلی مدیریت شهری بود و بخش دیگری که تحمیلی و ساختگی برای مجموعه شهرداری تهران بود، توانستیم اقدامات موثری را انجام دهیم.
وی افزود: به حمدالله با تلاش همکارانم در مجموعه شهرداری تهران موفق بودیم و بسیاری از مشکلات را برطرف کردیم و حرکت سریع‌تری به صورت تدریجی در جهت تحقق وعده‌ها داشتیم به شکلی که زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های بعدی ایجاد شد و در حقیقت ریل گذاری مناسبی برای اقدامات موثر آینده صورت گرفت و سکوهای پرتاب را در بسیاری از حوزه‌ها ایجاد کردیم.
نجفی ادامه داد: با اقدامات انجام شده توانستیم در مسیر تحقق وعده‌ها حرکت کنیم و تهران را به شهری زیست پذیرتر تبدیل کنیم؛ البته برخی از اقدامات ما در حال حاضر توسط شهروندان قابل مشاهده و لمس است ولی بخشی از فعالیت‌ها نیز باید در آینده نتیجه آن مشاهده شود، همانند دانه‌ای که کاشته‌ایم و هنوز ساقه و برگ آن از خاک سر بیرون نیاورده است.
وی تاکید کرد: برای مثال در حوزه شهر هوشمند شورای مشورتی تشکیل دادیم که امیدواریم آثار این سازماندهی در حوزه تشکیل شهر هوشمند در آینده همانند دانه‌ای کاشته شده قابل مشاهده شود و از خاک سر بیرون بیاورد.
نجفی با تاکید بر اینکه از قبل من و همکارانم سختی راه را پیش بینی می‌کردیم افزود: در حال حاضر نیز من و تمامی همکارانم بر لزوم ادامه این راه تردیدی نداریم و من و یا هر کس دیگری که باشد اراده بر تداوم این راه را داریم، در حقیقت چه من باشم و چه نباشم اراده ادامه راه وجود دارد.
شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تشریح دلایل استعفای خود پرداخت و افزود: مسئله‌ای که موجب طرح این استعفا شد خارج از اداره من و مبتنی بر تقدیر الهی بود به شکلی که یک ماه قبل بر اساس اعلام پزشکان من مبتلا به بیماری شدم که هم مرحله درمان آن سخت است و هم پس از آن دوره‌ای طویل و طولانی را به همراه دارد. لذا استعفای خود را به شورای شهر تهران ارائه کردم.
وی افزود: البته افرادی که از روز اول پیش بینی پیغمبرگونه‌ای برای استیضاح و رفتن من داشتند، خیلی از این رفتن ابراز خوشحالی نکنند. چرا که در آن زمان این افراد عنوان می‌کردند که نجفی مریض است و نمی‌تواند در این مسئولیت بماند. در حالیکه در آن زمان مریض نبودم و اصلا بیماری قلب من مطرح نبود و بیماری که امروز به خاطر آن استعفا داده‌ام مسئله‌ای‌است که ظرف یک ماه گذشته عارض شده و من از آن مطلع شده‌ام.

شهردار تهران ادامه داد: بی تردید درمان من برای این بیماری بخش عمده‌ای از انرژی من را می‌گیرد و برای رتق و فتق امور شهرداری انرژی باقی نمی‌گذارد. لذا از اعضای شورا درخواست می‌کنم که اجازه دهند این بار را بر دوش برادر یا خواهر دیگری بگذارند.

حفظ این مسئولیت با این بیماری خیانتی است بر امانتی که مردم به شورا سپرده‌اند

وی ادامه داد: حفظ این مسئولیت با این بیماری خیانتی است بر امانتی که مردم به شورا سپرده‌اند و آنها نیز بخش اعظمی از آن را بر دوش من گذاشته‌اند. درخواست می‌کنم موضوع استعفای من را به مسائل سیاسی و محیطی و اطراف آن ارتباط ندهند. اصلی‌ترین علت این استعفا همین بیماری است که قابل جمع کردن نیست. البته عوامل مشدد همیشه وجود دارد. لذا پیشنهادها و توصیه‌هایی که در این مدت مبنی بر تعیین قائم مقام و یا اخذ مرخصی به من شده است برای من قابل قبول نیست.
نجفی تاکید کرد: خوشبختانه در بین افرادی که در قالب رویکرد شورا قابل پذیرش هستند افراد شایسته و توانمند بسیاری وجود دارند و حتی در میان معاونین فعلی نیز افرادی هستند که می‌توانند بهتر از من مدیریت شهری را بر عهده بگیرند. به هر ترتیب اگر این وضعیت ادامه پیدا کند موجب وارد شدن لطمه به شهر و مدیریت شهری می‌شود و برخی فعالیت‌ها دچار سستی و رخوت خواهد شد.

به گفته وی، شهر که به بدنی ضعیف و حتی مقداری خم شده تبدیل شده بود تلاش کردیم در این هفت ماه بلند کنیم و در این مرحله در برخی موارد این بدن آماده حرکت و حتی پرش است لذا حیف است آن را به وضعیت قبلی برگردانیم.


نجفی باقیماندن خود در پست شهرداری تهران را متحمل وارد شدن لطمه‌هایی به شهر و خودش دانست و افزود: به من از دو جهت لطمه وارد می‌شود از یک سو به دلیل سیر درمان بیماری، قطعا به مدیریت شهری نمی‌توانم به درستی بپردازم و در نهایت کارنامه ضعیفی از من به جای می‌گذارد و از سوی دیگر سیر معالجه من هم با لطمه‌هایی مواجه می‌شود.

خواهش می‌کنم من را در جایی قرار ندهید که در معذوریت میان تصمیم اعضای شورا و واقعیت قرار بگیرم

وی تاکید کرد: احترام خاصی به تمامی اعضای شورا دارم و دوست دارم توصیه و پیشنهاد آنها را بپذیرم ولی خواهش می‌کنم من را در جایی قرار ندهید که در معذوریت میان تصمیم اعضای شورا و واقعیت قرار بگیرم. از سال 1358 تا به امروز حدود 39 سال در پست‌های مدیریت کشور آنچه که در توان داشتم انجام دادم و تصور می‌کنم امروز این حق را دوستان به من می‌دهند که چند ماهی برای درمان بیماری خود اختصاص دهم. با توجه به اینکه از ابتدای اردیبهشت ماه برای درمان بستری می‌شوم انتظار دارم که تا آن موقع شورا تعیین تکلیف نهایی را انجام دهد.
شهردار تهران در انتهای صحبت‌های خود متن استعفای خود را قرائت کرد.

تصویر متن استعفای نجفی

انتقاد نجفی از صداوسیما و مخالفانش: از هر کرانه تیر جفا کردند روانه/متن استعفا+فیلم و عکس


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
1
شما را راحت نمیگذارند.محمود که نیستی اطلاعات فوق سری داشته باشی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
0
قطعا بدنبال این هستند که بگویند اصلاح طلبان کارایی ندارند ومردم را از رای دادن به اصلاح طلبان پشیمان کنند باید استقامت داشته باشید وتمام موضوعات را با مردم در میان بگذارید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین