کد خبر: ۵۱۷۲۳۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
در بازار فروشنده نیست ولی خریدار چرا!

بازار سکه و طلا همچنان ملتهب؛ چرا سکه یک شبه ۶۶ هزار تومان گران شد؟

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از افزایش ۶۶ هزار تومانی قیمت سکه تمام از دیروز تا امروز خبر داد و گفت: افزایش تقاضا و بالا رفتن نرخ دلار مهمترین تاثیر را در جهش قیمت سکه داشته و تورم به وجود آمده، باعث شده مردم نقدینگی خود را به طلا و سکه تبدیل کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
قیمت طلا و سکه در روزهای گذشته با جهش قابل توجهی همراه شده است، به طوری که قیمت سکه به بیش از یک میلیون و ۸۳۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۱۷۰ هزار تومان رسیده که هر دو نرخ بی سابقه هستند.

به گزارش آفتاب نیوز؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دلایل این جهش قیمت اظهار کرد: از روز گذشته افزایش قیمت سکه هم‌ زمان با تقاضایی که در بازار به وجود آمد باعث افزایش شدید قیمت سکه شد؛ به طوری که امروز برای اولین بار قیمت سکه به یک میلیون و ۸۳۰ هزار تومان رسیده است.

وی ادامه داد: در اصل از دیروز تا امروز قیمت سکه تمام ۶۶ هزار تومان افزایش پیدا کرده است و بزرگترین عامل این افزایش قیمت، بالا رفتن نرخ دلار است که باعث شده قیمت سکه به این شکل در آید و از طرفی هر گرم طلای ۱۸ عیار هم به ۱۷۰ هزار تومان برسد.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: پیش فروش سکه تاثیرچندانی بر بازار نداشته اما متقاضی را بیشتر کرده است. کسانی هستند که اکنون در حال تبدیل نقدینگی به طلا و ارز هستند و التهاباتی که در جهت افزایش قیمت ارز دامن زده شده است، جو روانی را به وجود آورده و تقاضا را در بازار افزایش داده است.  

به گفته کشتی‌آرای، در حال حاضر فروشنده نیست ولی خریدار وجود دارد. مردم با توجه به اینکه تورمی را در سال جدید شاهد هستند باعث شده نقدینگی‌شان را به طلا و سکه تبدیل کنند.

گرانی ۱۲۹ تومان دلار

خبرگزاری مهر نیز نوشته است: در جریان معاملات بازار آزاد تهران، دلار با افزایش ۱۲۹ تومانی قیمت به ۵۳۷۰ تومان رسید و قیمت سکه طرح جدید هم ۳۲ هزار تومان افزایش یافت.

در جریان معاملات امروز(یکشنبه) بازار آزاد تهران، قیمت هر دلار آمریکا با ۱۲۹ تومانی در لحظه به روز رسانی این خبر(۱۲:۴۷) به ۵۳۷۰ تومان رسید؛ ضمن اینکه هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با ۳۲ هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید.

هر یورو ۶۵۲۵ تومان، پوند ۷۴۵۰ تومان، درهم امارات ۱۴۸۰ تومان و لیر ترکیه ۱۳۶۰ تومان است.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۳۲ هزار تومان افزایش قیمت به یک میلیون و ۸۲۵ هزار تومان رسید، ضمن اینکه هر سکه طرح قدیم هم با بیست هزار تومان افزایش قیمت به یک میلیون و ۷۶۳ هزار تومان معامله شد.

هر نیم سکه ۸۶۹ هزار تومان، ربع سکه ۵۶۶ هزار تومان و سکه یک گرمی ۳۵۴ هزار تومان است.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۳۳۳ دلار و ۳۳ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۶۷ هزار و ۷۲۴ تومان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
3
نرخ هاتون مال ٢ دقيقه پيشه، جناب. روي دلار دست كم صد تومن اضافه كن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
1
سیف الان داره چکار میکنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
تو رو قرآن یه فکری به حاله این سکه بکنید
آخه چه وضعیه با زندگیه ما دارید بازی میکنید
به خدا دارم دیوانه میشم تو سنه ۲۵ سالگی .از یور حکم جلبمونو میگیرن از یور سکه میره بالا
چه خاکی تو سرمون بریزیم ما
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین