کد خبر: ۵۱۷۵۱۲
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵

گزارش برنامه نود/ صحبت های برانکو درباره محسن مسلمان و کی روش

برانکو ایوانکوویچ مهمان این هفته نود بود که مصاحبه مفصلی با او انجام شد.
آفتاب‌‌نیوز :  برنامه نود دوشنبه شب(بیستم فروردین ماه) از ساعت 22:40 آغاز شد که بررسی بازی‌های لیگ برتر در هفته بیست و هفتم انجام گرفت و علاوه بر آن بخش‌هایی به عملکرد پرسپولیس طی یک فصل اخیر و قهرمانی این تیم و همچنین نمایش خوب استقلال در هفته‌های گذشته اختصاص داشت؛ برانکو ایوانکوویچ نیز مهمان این هفته نود بود که مصاحبه مفصلی با او انجام شد که مشروح این اتفاقات را در زیر می‌خوانید:

نظرسنجی
مخاطبان برنامه نود می‌توانند در پاسخ به سوال «بهترین بازیکن پرسپولیس در لیگ هفدهم؟»، یکی از گزینه‌های «وحید امیری»، «سید جلال حسینی» و «علی علیپور» را انتخاب کنند.

گزارش برنامه نود/ صحبت های برامکو درباره محسن مسلمان و کی روش 

 آنچه در برنامه نود  (97/01/20) می‌بینید:

- قهرمانی پرسپولیس در لیگ و مصاحبه با چهار بازیکن قرمزها.
- تحلیل تغییر تاکتیکی شفر در استقلال؛ مالکیت توپ بالا، پاس‌های زیاد و بُردهای پُر گل.
- گفت‌وگوی زنده با برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس.

* در آیتیمی دروغ‌های 13 فوتبالی مردم و نگاهی واروونه به اتفاقات فوتبال ایران شد.


* استقلال تهران 4 سیاه جامگان 1
نکات بازی
حسینی در هشت بازی از 10 مسابقه اخیر استقلال گل خورده است.
پُر گل‌ترین نیمه دوم لیگ هفدهم.
پنجمین برد پیاپی استقلال.
از 14 گل اخیر استقلال، 9 گل در نیمه دوم به ثمر رسیده است.
- کنفرانس مربیان
داوود مهابادی: مثل بازی قبل، در نیمه اول نمایش خوبی داشتیم ولی استقلال در نیمه دوم عملکرد بهتری داشت و به برتری رسید.
وینفرد شفر: بابت نتیجه و عملکرد تیم در نیمه دوم بسیار خوشحال هستم؛ برای زدن گل محکم کار کردیم؛ باید از عملکرد سیاه جامگان در نیمه اول تمجید کنم و نمی‌دانم چرا در انتهای جدول هستند.

ترین‌های هفته بیست و هفتم لیگ برتر
- حرکات تکنیکی: لوسیانو پریرا، روزبه چشمی، احمدرضا زنده‌روح، فرزاد جعفری، محسن ربیع‌خواه، دانیال اسماعیلی‌فر، علی قلی‌زاده، شهرام گودرزی، میثم فردوسی، مجتبی حق‌دوست، رضا علیاری، فرشاد احمدزاده، هاشم بیک‌زاده و مهدی ترابی.
- تیرک دروازه: مهدی ترابی(مقابل نفت تهران).
- کار تیمی: استقلال خوزستان(برابر گسترش فولاد).
- موقعیت از دست رفته: محمد ابراهیمی(مقابل سپاهان).
- پاس گل: پژمان منتظری(برابر سیاه جامگان).
- مهار: رشید مظاهری(مقابل سپیدرود).
- گل: حمیدرضا علی‌عسگری(برابر استقلال تهران).

ترین‌های بازیکنان در هفته بیست و هفتم لیگ برتر
پاس: امید ابراهیمی، شوت: لوسیانو پریرا، پاس کلیدی: مرتضی تبریزی، نجات دروازه: پیام نیازمند، قطع پاس: فرزاد جعفری، دفع توپ: مسیح زاهدی، دریبل موفق: شهرام گودرزی، تکل موفق: مهدی کیانی، نبرد هوایی موفق: کی‌روش استنلی و خطای محتمل شده: جاسم کرار.

* گزارشی از عملکرد لژیونرهای فوتبال ایران طی یک هفته گذشته پخش شد.

* بخش‌هایی از لحظات به یادماندنی و جذاب بازی‌های پرسپولیس در لیگ هفدهم پخش شد.

* بخش آنالیز برنامه نود به عملکرد درخشان و کم نوسان پرسپولیس طی فصل 97-96 پرداخت.

برانکو: همان فصل اول گفتم برای قهرمانی می‌جنگیم
برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس مهمان این هفته برنامه نود بود که در ابتدا سال نو را تبریک گفت و اظهار کرد: ابتدا به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم که به قهرمانی رسیدند؛ این موفقیت را به دست اندرکاران تیم، گرشاسبی مدیر عامل فعلی و طاهری مدیر عامل سابق باشگاه و همه افرادی که ما را در راه قهرمانی به ما کمک کردند تبریک می‌گویم؛ همچنین از همه مهم‌تر هواداران که یار دوازدهم ما بودند.
او ادامه داد: وقتی به پرسپولیس آمدیم، موقعیت خیلی بدی داشت؛ اما به هواداران، باشگاه و بازیکنانم و کارمان اعتقاد داشتم؛ پس از آن بازی‌های بد در ابتدای فصل و بعد از باخت 2 بر یک به ذوب‌آهن در تهران، عملا گفتم برای قهرمانی می‌جنگیم و فقط با تفاضل گل کمتر به قهرمانی نرسیدیم؛ حفظ قهرمانی تا کسب آن سخت‌تر است.
برانکو با بیان اینکه امسال نتایج بسیار عالی به دست آوردیم، گفت: به جرات می‌توانم بگویم بهترین نتایج تاریخ پرسپولیس را کسب کردیم چون سوپرجام را به دست آوردیم، خیلی راحت قهرمان شدیم، تا مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا پیش رفتیم، در فصل جدید لیگ قهرمانان یک بازی قبل از پایان مرحله گروهی صعودمان را قطعی کردیم و با بهترین دفاع موثرترین تیم لیگ هستیم.
سرمربی پرسپولیس با اشاره به اینکه دو بازیکن موثرمان را در راه قهرمانی از دست دادیم، ابراز کرد: طارمی که ابتدا محروم شد و بعد به قطر رفت؛ بازیکنی که دو سال پیاپی بهترین بازیکن ایران بود؛ سروش رفیعی که برای ما بازیکن بسیار مهمی بود و او هم به قطر رفت؛ قبل از آن هم نوراللهی و عالیشاه که به خدمت سربازی رفتند؛ به همین دلیل به بازیکنانم افتخار می‌کنم که در چنین شرایطی به قهرمانی رسیدند؛ به ویژه در این فصل که قهرمانی را تکرار کردند.
او یادآور شد: به هر حال ما در ابتدای فصل خودمان را آماده کرده بودیم و می دانستیم شروع فصل بسیار اهمیت دارد؛ می‌دانستیم استقلال رقیب همیشگی و تیم خوبی است؛ با این نظر موافق نیستم که سپاهان، تراکتور، ذوب‌آهن، سایپا و پیکان به یک بحرانی ورود کردند چون آنها تیم‌های خوبی هستند و نتایج قابل قبولی داشتند ولی آنها هم نوساناتی داشتند ولی ما خودمان را با فرم مستمر حفظ کردیم و حداقل بازیکنانمان بودند که افت آمادگی داشتند؛ شاید یکی، دو بازی خوب ظاهر نشدیم؛ حتی در مسابقاتی که شکست خوردیم، خیلی خوب بازی کردیم و استحقاق باخت نداشتیم.
برانکو عنوان کرد: هدف ما آنطور که همیشه اعلام کردیم، بردهای بیشتر در مسابقات و بیشترین قهرمانی است، اما واضح است تیم باید تعادل(دفاع، هافبک و حمله خوب) داشته باشد؛ نمی‌توانید این‌ها را از قالب یک تیم خارج کنید؛ می‌بینید مهاجمان ما خوب کار می‌کنند و با سید جلال و بیرانوند خط دفاع تضمین شده است؛ میل و شوق بازیکنان برای پیشرفت است؛ یک بار دیگر باید به سید جلال حسینی برای کسب ششمین قهرمانی در لیگ برتر تبریک می‌گویم و فکر می‌کنم رکورددار قهرمانی در ایران است.
سرمربی پرسپولیس در خصوص عملکرد درخشان علی علیپور طی یک فصل گذشته اظهار کرد: به آقای علیپور بابت فصل درخشانی که داشت، تبریک می‌گویم و با استحقاق توانست به تیم ملی دعوت شود؛ طبیعی است سه سال پیش وقتی آمدم، ایشان تنها 19 سال سن داشت ولی تکرار می‌کنم تلاش خود بازیکنان ثمربخش شد؛ خود علیپور تلاش می‌کند روز به روز بهتر شود و حرف گوش می‌کند تا الان به یک مهاجم عالی تبدیل شده است؛ البته کارش ساده نیست بین دو بازیکن کار کند ولی همیشه خیلی خوب خودش را پیدا می‌کند و یک خطر برای دروازه حریف است؛ علیپور کیفیت خود را علاوه بر لیگ ایران، در بازی‌های بین‌المللی هم نشان داده است؛ هنوز سه بازی دیگر داریم و انتظار دارم علیپور همینطور کارش را ادامه دهد ولی مسئله مهم از هر چیز، او بازیکن و در خدمت تیم است؛ در کنار گلی که می‌زند، به دیگر بازیکنان هم کمک می‌کند.
او به عملکرد وحید امیری هم اشاره کرد و افزود: یکی از کیفیت‌های مضاعف تیم وحید امیری است ولی مهم‌ترین مسئله تیم ما هست؛ وقتی تیم خوب باشد، بازیکن‌ها به طور فردی خوب می‌شوند و عملکرد تیم، نمایش بازیکنان را به طور فردی نشان می‌دهد؛ قطعا وحید امیری یک بازیکن به طور استثنایی و با کارآمد است؛ با انرژی در هیچ مسابقه‌ای نمی‌تواند ضعیف کار کند و وقتی این احساس را داشته باشد، با دوندگی آن را جبران خواهد کرد.

برانکو تصریح کرد: فقط ابتدا می‌خواهم بگویم محافظه‌کار بازی کردن تیم یعنی چه؟ آنقدر می‌دانم که موثرترین تیم هستیم، حداقل گل را خوردیم، بیشترین برد را داشتیم و طبق آمار خودتان(نود) بهترین گل‌ها را زدیم؛ فکر می‌کنم خیلی عالی بازی می‌کنیم و در دو بازی اخیر مقابل نسف قارشی و پدیده نشان دادیم با قدرت و هجومی عمل می‌کنیم؛ بازی با سایپا 82 درصد با 530 پاس، 24 شوت به سمت دروازه، دو تیرک، هشت شانس گلزنی و ... داشتیم؛ کجای این کار محافظه‌گری دیده می‌شود؟ به هر حال پدیده‌ای است که به وجود می‌آید و وقتی حرف نیست، این مسائل را می‌گویند؛ فلسفه پرسپولیس بازی هجومی است.
او اذعان کرد: یک نمونه مثال می‌زنم؛ ما یک تیم استاندارد داریم که حسین ماهینی و صادق محرمی بازیکنان ثابت ما هستند و گل آخر ما نیز محرمی از فاصله 25 متری سانتر کرد؛ همیشه به دنبال برد هستیم؛ اگر یک امتیاز هم کافی باشد، به دنبال بازی هجومی و مدرن هستیم.
سرمربی پرسپولیس در مورد به چالش خوردن این تیم در پست هافبک دفاعی طی لیگ هفدهم و خریدهایی که قبل از شروع فصل داشت، عنوان کرد: من طرفدار خرید زیاد بازیکن نیستم؛ بازیکنانی جذب کردیم که غیر از مصلح، بازیکنان هجومی هستند؛ منشا، دومین گلزن برتر فصل قبل بود و رسن، ملی پوش عراق است؛ سیامک نعمتی فصل خوبی در پیکان داشت و مصلح نیز از لیگ یک به تیم ما آمد؛ این نفرات به تیم صدرنشین آمدند که خواسته‌ها و وظایف و دیدگاه‌ها در آن متفاوت است؛ یک مدتی نیاز بود تا آنها خودشان را با شرایط جدید تطبیق دهند.

برانکو یادآور شد: برای مثال سیامک نعمتی هر زمان که وارد زمین شد، یک تغییر مثبت در بازی ایجاد کرد؛ از احمد نوراللهی هم خیلی انتظار داریم؛ با اینکه یک سال و نیم آنطور که باید بازی نکرد؛ ابتدای فصل به دلیل عمل جراحی کامیابی‌نیا، فقط ربیع‌خواه را در میانه زمین داشتیم ولی از طریق تمرینات سیستم‌های 2-4-4 خطی و لوزی را امتحان کردیم.
او عنوان کرد: پرسپولیس باید بالا و هجومی بازی کند و نیاز به بازیکنان هجومی دارد؛ برای مثال شجاع علاوه بر فاز دفاعی، با قدرت سرزنی در فاز هجومی هم موثر است و گل‌های حساسی به ثمر رسانده است؛ خریدهای خوبی داشتیم؛ بعضا در زمانی که به مشکل خوردیم، از حسین ماهینی هم در پست هافبک دفاعی بهره بردیم ولی فکر می‌کنم تلفیق خیلی خوب از بازیکنان تشکیل دادیم.
سرمربی پرسپولیس پیرامون نیمکت‌نشینی مسلمان و اینکه آیا مشکل او انضباطی یا اخلاقی بوده است، گفت: سوال خوبی بود؛ قبل از هر چیز باید توضیح دهم که با هیچ بازیکنی مشکل ندارم؛ از آنها فقط می‌خواهم بازی کنند، بجنگند و زحمت بکشند؛ اینجا هیچ مشکلی نمی‌بینم؛ مسلمان بخش و عضوی از تیم ما است؛ ارزیابی ما این است که بازیکنانی که در زمین حضور دارند، تلاش زیادی انجام می‌دهند؛ مسلمان را جای وحید امیری یا فرشاد احمدزاده بازی بدهم؟ جایگزین چه کسی کنم؟
برانکو ادامه داد: در مورد این مسائل همیشه می‌توان بحث کرد؛ درباره مسلمانی حرف می‌زنیم که کیفیت خودشان را دارد؛ چرا همه از او صحبت می‌کنند؛ چرا کسی از بشار حرف نمی‌نزد؟ او ملی پوش عراق است؛ تیم ملی‌ای که در جام ملت‌های قبل ایران را حذف کرد؛ بازیکن جوانمرد، با کیفیت و آینده‌داری است؛ من تیمی را چیدم که باید نتیجه می‌گرفت؛ اگر با یک هافبک دفاعی بازی کنیم، می‌گویند چرا با دو هافبک دفاعی بازی نمی‌کنید؟ همیشه این مسائل است.
سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: یک سری تغییرات در ترکیب به وجود آوردیم؛ پارسال ربیع‌خواه در تمام پست‌ها بازی کرد؛ فصل قبل عملا با 13 بازیکن کار کردیم و قبل از هر چیز نتایج ما به این خاطر است که نیمکت خوبی داریم؛ مسلمان، مصلح، بشار، نوراللهی، منشا و ... روی نیمکت هستند که بلافاصله می‌توانند بازی کنند و آماده هستند.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کریم باقری گفته بود رابطه برانکو و مسلمان شکراب شده، گفت: باز هم تکرار می‌کنم که هیچ مشکلی با مسلمان ندارم؛ من از بازیکن حرفه‌ای‌گری، کار حداکثری، دوندگی، جنگندگی و ... می‌خواهم؛ حتی موقعی که بازی را می‌بازیم، نمی‌توانم از آنها انتقاد کنم؛ در نیمه دوم بازی با استقلال در بخشی از مسابقه 80 درصد مالکیت توپ داشتیم ولی بعضا اشتباهات تاکتیکی و تکنیکی به وجود می‌آید.
برانکو در خصوص اشتباهاتی که در دربی برگشت لیگ هفدهم داشت و تغییر تاکتیکش در صورت بازگشت به پیش از آن مسابقه اظهار کرد: به احتمال زیاد با همان بازیکنان ولی با سیستم متفاوت تیم را وارد زمین می‌کردم؛ واقعیت این است که بازیکنان تحت فشار بودند و می‌خواستند به نتیجه برسند؛ در نیمه اول تیم خوبی نبودیم ولی در نیمه دوم بهتر شدیم و تغییراتی دادیم تا نتیجه بگیریم؛ هیچ‌وقت نمی‌خواهم راجع به داوری تمجید کنم یا حرفی بزنم ولی روی حسینی پنالتی اتفاقی افتاد؛ من و همکارانم هر روز داوری انجام می‌دهیم.
او در خصوص تاثیر رفت و برگشت طارمی در پایین آمدن روحیه تیمی عنوان کرد: بله؛ به هر حال او بازیکن مهمی طی دو سال اخیر برای ما بود؛ ملی پوش، بهترین بازیکن و آقای گل ایران بود و با پست هجومی کیفیت مضاعفی به تیم می‌داد؛ فکر کنید هر تیمی آقای گل خود را از دست بدهد چه ضربه‌ای می‌خورد؟ طبیعی است باید یک سری تغییرات انجام می‌شد ولی خیلی زود توانستیم تاثیرات رفتن او را جبران کنیم.
سرمربی پرسپولیس اضافه کرد: ما با همین تیمی که الان در اختیار داریم، قاطعانه قهرمان شدیم و امیدوار به بازگشت عالیشاه هستیم تا تیم را تکمیل‌تر کنیم؛ مسئله‌ای که در تیم ما هست شوق بازیکنان برای پیشرفت و حفظ آرامش است؛ فرشاد احمدزاده پیشرفت خوبی داشته و 5 گل زده است؛ انتظار داریم امیری هم گل‌های بیشتری بزند؛ کمال کامیابی‌نیا آزادگی عمل بیشتری دارد و در دیدار با پدیده سه موقعیت گل داشت؛ انتظار دارم بازیکنان بهتر و بهتر شوند و به‌عنوان تیم یک قدم رو به جلو برداریم؛ به نظرم می‌توانیم این کیفیت را استمرار دهیم.
برانکو درباره برنامه‌اش برای لیگ هجدهم در صورت بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی پیش فصل گفت: بارها گفته‌ام باشگاه، بنده و کادر فنی می‌خواهیم بازیکنان بمانند؛ بلکه می دانم خیلی ها در ایران و خارج از کشور به دنبال بازیکنان ما هستند؛ طبعا بازیکنان حرفه‌ای و به دنبال پیشرفت بیشتر هستند؛ تیم‌های اروپایی بازیکنان ما را می‌خواهند.

او در پاسخ به اینکه مسلمان را می‌خواهید یا خیر، عنوان کرد: ما توافق کردیم که باشگاه به همه پیشنهاد ماندن بدهد؛ اینکه چه کسی می خواهد بماند یا برود، بستگی به خودش دارد؛ ما چهار، پنج ماه قبل راجع به لیستمان صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که این تعداد بازیکن را باید حفظ کنیم و نگه داریم؛ روی بازگشت امید عالیشاه نیز حساب کردیم تا بازی کند؛ در حال حاضر 27 بازیکن داریم که فکر می کنم اگر هم کسی برود، تعدادمان کافی است؛ هر بازیکنی هم برود، بازیکن جایگزین داریم.
سرمربی پرسپولیس درمورد اینکه قدرتمند شدن استقلال و به خطر افتادن قهرمانی آنها برای فصل بعد گفت: طبیعی است که استقلال بهتر شود؛ قبلا گفتم استقلال در ابتدای فصل بازیکنان عالی‌ای را جذب کرد و شاید شروع خوبی نداشت؛ اما من و بازیکنان از هیچ کسی نمی‌ترسم؛ استقلال رقیب بزرگ ما خواهد بود و انتظار دارم سپاهان هم به سطحی که در آن قرار داشت، برسد؛ تراکتورسازی به صورت سنتی می‌تواند حریف ما باشد؛ کیفیت ذوب‌آهن، پیکان و سایپا را هم باید در نظر بگیریم که می‌توانند هر تیمی را شکست دهند؛ انتظارمان این است فصل آینده خوبی داشته باشیم.
برانکو در مورد اینکه گفته می‌شود اگر شفر زودتر به استقلال می‌آمد، شاید قهرمانی پرسپولیس اتفاق نمی‌افتاد، ابراز کرد: آن را هرگز نخواهیم فهمید؛ موقعی که ایشان آمد را می‌بینید ولی این را در نظر بگیرید که پرسپولیس و استقلال چند امتیاز گرفتند و اختلاف چقدر خواهد بود؛ نیاز به 15 امتیاز اختلاف ندارید تا قهرمان شوید؛ می‌شود فصل آینده با 6 امتیاز اختلاف قهرمان شویم.
او تصریح کرد: بازی‌های خوب زیادی داشتیم که حضور ذهن ندارم؛ بازی اولی که دربی را بردیم خوب بودیم چون بالاخره وزنه خودش را دارد و از نظر امتیازی بیشتر از استقلال جدا شدیم؛ همه دربی‌ها جایگاه خاص خود را دارد؛ نمایش‌های خوب زیادی داشتیم.
سرمربی پرسپولیس پیرامون عملکردشان در دربی برگشت اذعان کرد: ما نتوانستیم روی احمدزاده حساب کنیم؛ شاید یک تغییر دیگری در سیستم تیم می‌دادم ولی در طول فصل خیلی گمراه نشدم؛ در لیگ قهرمانان هم وقتی 4 بر صفر به الهلال باختیم، مشکل این بود که چهار ملی‌پوش نمی‌توانستند با تیم بازی کنند و مسابقه آنطور پیش رفت، اما در کل از نتایج تیم رضایت دارم؛ چیزی را تغییر نمی‌دادم و شاید بازیکنی که شما طرفدارش هستید(مسلمان) را بازی می‌دادم و سعی می‌کردم محترمانه‌ترین رفتار را نسبت به بازیکنان داشته باشم.
او افزود: فکر نمی‌کنم فصل قبل پایان تلخی داشتیم؛ نیمه نهایی لیگ قهرمانان را بازی کردیم و هر تیمی به این مرحله برسد، موفقیت بزرگی کسب کرده است؛ بدشانسی ما این بود در مسابقه اول مشکل داشتیم؛ وقتی در بازی اول یک بر صفر بودیم، داور در 18 قدم پنالتی ناحقی گرفت؛ نباید فراموش کنیم مقابل الاهلی بازی 2 بر صفر را برگرداندیم؛ امسال الهلال نتوانست از مرحله گروهی صعود کند و به همین خاطر به بازیکنانم افتخار می‌کنم که در لیگ قهرمانان هم علمکرد خوبی داشتند و از مرحله گروهی صعود کرد؛ سروش رفیعی و طارمی را از دست دادیم ولی در فاز هجومی پیشرفت داشتیم.

برانکو در خصوص چند دستگی در فوتبال ایران درآستانه جام جهانی گفت: واقعا نمی‌دانم مشکل کجاست؟ نمی‌خواهم دوره تیم ملی خودم با الان را مقایسه کنم؛ آن موقع مشکلات شناخته شده‌ای بود و حملات زیادی به من شد؛ در چهار سالی که سرمربی تیم ملی ایران بودم، بهترین نتایج را در تاریخ تیم ملی ایران کسب کردیم؛ تا جایی که می‌دانم و می‌بینم، تیم ملی بیشترین امکانات را در اختیار دارد و هر چیزی کادر فنی تیم ملی خواسته، آقای تاج و مدیریت ایشان تامین کرده است؛ واقعا نمی‌دانم الان مشکل کجاست؟
سرمربی پرسپولیس درباره جلسه با کی‌روش برای همدلی و وفاق ملی اظهار کرد: آنقدری که می‌دانم بنده و آقای شفر مشکلی برای تیم ملی ایجاد نکردیم و هیچ برنامه تیم ملی را برهم نزدیم؛ نمی‌دانم و نمی‌بینم مشکل کجاست؟ اگر  مربی پرسپولیس و استقلال بودید، در فاز مرحله حذفی لیگ قهرمانان بازی داشتید، چه واکنشی نشان می‌دادید؛ اینکه بچه‌ها به تمرینات آماده‌سازی ملی بروند یا برای تیم باشگاهی خود بازی کنند؟ آیا بازیکنانی که در تیم‌های اروپایی هستند، می‌توانند به تمرینات تیم ملی بیایند؟ تاثیرات این کار چیست؟ البته اگر آنها(کادر فنی تیم ملی) بتوانند در 40 روز بازیکن را به سطح رونالدو و مسی برسانند، من کل تیم را در اختیارشان می‌گذارم و خیلی خوشحال می‌شوم به این نقطه برسم؛ شما مربی باشید چه کاری انجام می‌دهید؟
او یادآور شد: دو مسئله را روشن کنم؛ نه صباباتری و نه سپاهان زمانی که سرمربی تیم ملی بودم، به ما بازیکن ندادند، در حالی که آنها در مرحله‌ای از لیگ قهرمانان آسیا بازی می‌کردند که نتیجه آنقدر مهم نبود؛ مسابقاتی بود که همینطور برگزار می‌شد تا تیم به مرحله‌ای برسد و حذف شود ولی الان مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیاست؛ نمی‌خواهم به مشکلات آن زمان در تیم ملی مثل مصدومیت‌های علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا، هاشمیان و فریدون زندی اشاره کنم ولی می‌توانید از بازیکنانم بپرسید چه شرایطی بود.
برانکو تصریح کرد: 100 بار به آنها گفتم هیچ وقت در پرسپولیس برای کسی مشکلی ایجاد نخواهم کرد و به خودم اجازه نمی‌دهم نگذارم بازیکنی به تیم ملی برود؛ واقعا در هیچ کجا مشکلی نمی‌بینم؛ اواخر ماه می میلادی و 15 روز قبل از جام جهانی 2006 بود که علی دایی، یحیی گل‌محمدی و سهراب بختیاری‌زاده بدون یک روز استراحت از تیم صباباتری به تمرینات ما اضافه شدند.
سرمربی پرسپولیس تاکید کرد: ایشان کادر فنی خودشان را دارند و نمی‌دانم می‌توانند چه کمکی به تیم ما داشته باشند؟ من با هیچ کسی مشکل ندارم؛ آیا از من شنیده‌اید که ناراحت شوم، به کسی توهین یا تحقیر کنم؟ با هیچکس مشکل ندارم؛ مشکل کجاست؟ بازیکنانی که به تیم ملی دعوت شوند، خواهند رفت.
برانکو در خصوص برگزاری جلسه با کی‌روش عنوان کرد: نمی‌دانم؛ استقلال که به تیم ملی بازیکن خواهد داد؛ این قدم مثبت کجا انجام شده است؟ تمام برنامه‌های تیم ملی و تمریناتی که بازیکنان ما دعوت شده‌اند، به آنجا رفته‌اند.
سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا فارسی یاد نگرفته است، گفت: یاد می‌گیرم اما اعتراف می‌کنم که یکی از اشتباهات بزرگم است که فارسی یاد نگرفتم؛ مترجم‌های خوبی داشتم و شاید بتوانم تمرین را بدون مترجم برگزار کنم؛ خیلی تلاش نکردم فارسی صحبت کردن را یاد بگیرم ولی کارم زیاد است و نمی‌توانم یاد بگیرم؛ اگر روزانه یک کلمه یاد می‌گرفتم، 500 کلمه می‌شد و از شما بهتر فارسی حرف می‌زدم؛ الان از خجالتم بخاطر این موضوع شروع به عرق کردن شدم.
برانکو در پایان برای بازیکنانش و تیم ملی ایران در جام جهانی آرزوی موفقیت کرد.

    مصاحبه جذاب با 4 بازیکن پرسپولیس

در بخشی از برنامه نود، گفت‌وگویی ضبط شده با محسن ربیع‌خواه، علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده و گادوین منشا پخش شد که صحبت‌های این چهار قرمزپوش را در زیر می‌خوانید:
ربیع‌خواه: اگر قهرمان شدیم، بخاطر تلاش و زحمت‌های زیاد بازیکنان و تیم بود؛ خدا هم کمک کرد تا به دو قهرمانی متوالی برسیم؛ فکر نکنم تیمی اندازه ما تمرین انجام دهد؛ روز تولد بچه‌ام در ایران نبودم و بعد از چهار روز او را دیدم؛ تا جایی که بتوانم سعی دارم کار خودم را انجام دهم؛  صلاح تیم و مربی را به کار می‌گیریم و شاید به مذاق یک سری خوش نیاید.
بیرانوند: سختی‌های زیادی کشیدیم؛ بچه‌ها دوست دارند یک روز مرخصی از آقای برانکو بگیرند؛ همان یک روز که مرخصی را کنار خانواده هستیم؛ یک بازی آقای برانکو به شجاع گفت گل بزنی به تو ساعت می‌دهم که همینطور شد؛ رامبد جوان من را به برنامه خندوانه دعوت کرد که 30 دقیقه در آنجا بودم؛ بخاطر ان برنامه رامبد جوان 2 میلیون تومان به من داد ولی برای همین برنامه 140 میلیون تومان از طریق باشگاه جریمه شدم؛ ای‌کاش آن بازی جام حذفی با صنعت نفت را می‌بردیم چون تا فینال می‌رفتیم؛ در نهایت نشد؛ ما عشایر بودیم؛ شاید پدرم در شناسنامه 36 سالش باشد ولی بالای 50 سال سن دارد؛ یک پسر عمه دارم که 25 سال سن دارد ولی سه سال قبل شناسنامه گرفت!؛ در بازی دربی من زاویه را بستم ولی وریا شوتش را خیلی بد زد؛ رسانه‌ها حرف من را اشتباه گفتند؛ منشا خیلی غذا می‌خورد ولی به همه گیر می‌دهد که چقدر غذا می‌خورند؛ می‌خواهم یک بچه دیگر بیاورم تا از سربازی معاف شوم؛ چرا وقتی بازیکن یک رقیب ما در جام جهانی گل خوبی می‌زند، می‌گویند چطوری بیرانوند؟ واقعا این کارها به من انگیزه می‌دهد؛ من هم می‌گویم چطوری رونالدو؟!
خلیل‌زاده: بخاطر این زودتر قهرمان نشدیم چون می‌خواستیم لیگ جذاب‌تر شود؛ یک بازی برانکو گفت هر کار دوست دارد انجام بده ولی گل بزن؛ وقتی بیرانوند به داور بازی می‌گوید coach ، چه انتظاری از انگلیسی صحبت کردن او دارید؟
منشا: شرایط بازی در پیکان و پرسپولیس متفاوت است؛ فصل اول حضور در تیم‌های بزرگ واقعا سخت است؛ دشوار است که در نخستین سال حضورت در تیم بزرگ همه چیز برای تو عالی و خوب باشد؛ با سیامک نعمتی بیشتر دوست هستم چون از پیکان با او هم‌تیمی بودم؛ با بیرانوند هم رفاقت دارم؛ در بین غذاهای ایرانی قرمه سبزی را دوست دارم.

* پدیده 0 پرسپولیس 1

نکات بازی

پرسپولیس تمام تیم‌های لیگ هفدهم را حداقل یک بار شکست داده است.
پرسپولیس بدون باخت برابر پدیده.
سید جلال حسینی با 6 قهرمانی لیگ، رکورددار قهرمانی بین بازیکنان در تاریخ لیگ برتر.
پدیده 6 شکست در 7 بازی اخیر.
- کنفرانس مربیان
برانکو ایوانکوویچ: یک بار دیگر به بازیکنانم بخاطر فصل خوبی که داشتند و قهرمانی را به اثبات رساند، تبریک می‌گویم؛ از دو ماه قبل قهرمانی را قطعی کرده بودند و امروز هم نشان دادند چرا قهرمان هستیم.
محمدرضا مهاجری: تا زمانی که بچه‌های ما توان داشتند، نمایش خوبی داشتیم؛ دقیقه 70 به بعد مثل دیدار با فولاد تحلیل رفتند؛ وقتی مقابل تیم‌های آماده قرار می گیرید، همین می‌شود.

    کارشناسی داوری پدیده و پرسپولیس با پیروز سیف‌الله‌پور

سید جلال روی محمد قاضی خطا کرد و باید یک پنالتی در ابتدای مسابقه به سود پدیده اعلام می‌شد.
خلعتبری برای خطای شدید تلاش می‌کند که اخطار به او درست بود ولی اگر با علیپور برخورد می‌کرد، باید اخراج می‌شد ولی کارت زرد کفایت می‌کرد؛ ضمن اینکه علیپور باید خویشتن‌داری می‌کرد و باید با کارت زرد جریمه می‌شد.
تصمیم داور در میانه زمین در اعلام خطا به سود پرسپولیس درست بود.
توپ به دست اکبر صادقی برخورد نکرد و عدم اعلام پنالتی برای پرسپولیس درست بود.

* آنالیزی به عملکرد هجومی درخشان استقلال طی هفته‌های اخیر که منجر به پیروزی‌های پُر گل این تیم شده، اختصاص داشت.


* ذوب‌آهن 3 سپیدرود 0
نکات بازی

سپیدرود بدون گل زده در بازی‌های خارج از خانه نیم‌فصل دوم.
ذوب‌آهن بهترین تیم نیم‌فصل دوم.
پنجمین برد پیاپی خانگی ذوب‌آهن
- کنفرانس مربیان
علیرضا امامی‌فر: به لحاظ فنی تیم ما خوب کار کرد ولی اسیر تجربه ذوب‌آهن شدیم.
امیر قلعه‌نویی: بازیکنان یک فوتبال خوب بازی کردند؛ گردش توپ و ... را به خوبی انجام دادند؛ ما در زمین خودمان بود و با تجربه‌تر کار کردیم؛ از صمیم قلب دعا می‌کنم این تیم(سپیدرود) در لیگ بماند.
* سایپا 4 نفت تهران 2
نکات بازی
علی قلی‌زاده، دو بازی، 2 گل و 2 پاس گل.
محسن بنگر 8 بازی و 4 گل زده.
آرمان رمضانی 3 بازی و 4 گل زده.
پُر گل‌ترین بازی فصل.
سومین برد پیاپی سایپا مقابل نفت تهران.
نفت بدون پیروزی در مسابقات خارج از خانه.
- کنفرانس هومن افاضلی: ما کار می‌کنیم که فوتبالی خوبی ارائه دهیم ولی این مسائل دردی از ما دوا نمی‌کند؛ ما باید ببینیم چرا وقتی 6 توپ به سمت دروازه ما می‌آید، چهار توپ تبدیل به گل می‌شود؛ باید این اشکالات را برطرف کنیم.

    کارشناسی داوری

- ذوب‌آهن و سپیدرود
توپ به دست مدافع ذوب برخورد نکرد.
حسین کعبی روی مهاجم ذوب خطا کرد و باید یک پنالتی به سود این تیم اعلام می‌شد.
قبل از گل دوم ذوب‌آهن، هافبک این تیم در میانه زمین مرتکب خطا شده بود.
پیش از گل دوم ذوب آفسایدی اتفاق نیافتاد.
- سایپا و نفت تهران
رضا علیاری شبیه‌سازی می‌کند و برخوردی با دو مدافع نفت نداشت.
سارفو، مدافع سایپا در محوطه جریمه نفت شبیه‌سازی انجام داد و باید اخطار می‌گرفت.
محسن بنگر هم شبیه‌سازی کرد و باید داور به او اخطار می‌داد.
داور تصمیم درستی در عدم اعلام خطا روی قلی‌زاده داشت.

* آیتمی به سالروز درگذشت مرحوم سیروس قایقران، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران اختصاص داشت.

 
* تراکتورسازی 1 سپاهان 1
نکات بازی


سپاهان 12 بازی اخیر خارج از خانه و یک برد
تراکتورسازی 5 بازی اخیر خانگی و تنها یک پیروزی.
- کنفرانس مربیان
منصور ابراهیم‌زاده: یک بازی سخت برای هر دو تیم بود؛ به بازیکنان خداقوت می‌گویم که بعد از دریافت گل، گلزنی کردند و به تیرک دروازه حریف زدند.
ارطغرول ساغلام: چند موقعیت خیلی خوب داشتیم؛ دو تیم فرصت‌هایی به دست آوردند و حق هر دو تیم مساوی بود؛ درست است یک امتیاز ما را خوشحال نکرد ولی ناراحت هم نشدیم.
* استقلال خوزستان 1 گسترش فولاد 2
نکات بازی

نخستین پیروزی گسترش فولاد برابر استقلال خوزستان در اهواز.
پیروزی گسترش فولاد بعد از هشت بازی.
عبدالله ویسی بدون برد مقابل فیروز کریمی.
- کنفرانس مربیان
فیروز کریمی: اگر تفاوت نتیجه اتفاق افتاد، بخاطر تجربه بازیکنان ما بود.
عبدالله ویسی: می‌توانستیم با کسب سه امتیاز خودمان را از منطقه خطر بالا ببریم ولی آنقدر بی‌عرضه و بی‌لیاقت بودیم که نتوانستیم حتی یک مساوی هم به دست بیاوریم؛ با یک مساوی حداقل یکی، دو هفته خیال خودمان را راحت می‌کردیم.


* صنعت نفت 1 پیکان 0
نکات بازی
شکست پیکان بعد از پنج بازی.
کمالوند برای نخستین بار موفق به شکست جلالی شد.
- کنفرانس مربیان
مجید جلالی: فاصله دو بازی ما خیلی کم بود؛ استنباط داور روی پنالتی دو تیم یکی نبود؛ وقعتی موقعیت
از هر نظر استحقاق پیروزی بودیم؛ علاوه بر یک مقداری از پول را دادند؛ از پارسال 35 درصد طلب دارند و امسال 50 درصد از پول‌شان را . نمی‌دانم این انگیزه را از کجا بیاوریم.

* پارس جنوبی جم 0 فولاد خوزستان 0
نکات بازی

تقابل رکوردداران تساوی در لیگ هفدهم.
فولاد 6 بازی و یک برد.
ششمین تساوی خانگی پیاپی پارس جنوبی جم.
- کنفرانس مربیان
سید سیروس پورموسوی: فاصله دو بازی ما کم بود؛ پارس برای باخت نیامده بود و ما هم دنبال مساوی نبودیم و می‌خواستیم به دروازه پارس جنوبی نزدیک شویم.
مهدی تارتار: در تصمیم و پاس‌های آخر دقت لازم را نداشتیم و نتوانستیم موقعیت های آن چنانی ایجاد کنیم؛ تیم حریف هم عقب نشسته بود؛ مثل جایگاه دو تیم، بازی نزدیکی شاهد بودیم.

    کارشناسی داوری

- تراکتورسازی و سپاهان
یک پنالتی به سود تراکتور گرفته نشد.
اخراج پورقاز به دلیل خطای شدید درست بود.
- استقلال خوزستان و گسترش فولاد
اخطار به بازیکن گسترش فولاد به دلیل هُل دادن بازیکن استقلال خوزستان درست بود.
مدافع گسترش فولاد خطای پنالتی روی مهاجم استقلال خوزستان مرتکب نشد.
در تصویر مشخص نیست خطای هند پنالتی مدافع گسترش اتفاق افتاده یا خیر.
- صنعت نفت و پیکان
گل اول صنعت نفت توسط شیمبا به ثمر رسید و بازیکن دیگری توپ را نزد.
باتیستا روی مومنی مرتکب خطای پنالتی شد که داور چنین تصمیمی نگرفت.
داور تصمیم درستی در عدم اعلام خطای هند پنالتی برای پیکان داشت.
پریرا زودتر از برخورد با مدافع پیکان خود را بر زمین زد و پنالتی نباید برای صنعت نفت گرفته می‌شد.

    نتیجه نظرسنجی

بیشتر مخاطبان برنامه نود به سید جلال حسینی به‌عنوان بهترین بازیکن پرسپولیس در لیگ هفدهم رای دادند.
برنامه نود این هفته ساعت 02:12 بامداد روز سه‌شنبه، بیست و یکم فروردین ماه خاتمه یافت.

ورزش 3

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین