کد خبر: ۵۱۷۵۶۰
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

حال و هوای بازار ارز ساعاتی پس از اعلام تک نرخی شدن دلار/ دلار روی تابلوی صرافی‌ها: ۴۲۰۰ تومان +عکس

مشاهدات از بازار ارز در ساعات اولیه امروز نشان می‌دهد که هنوز دلار با قیمت ۴۲۰۰ تومان عرضه نمی‌شود و عمدتا این نرخ تنها بر روی تابلوی اعلان قیمت‌های صرافی‌هاست.
آفتاب‌‌نیوز :
بازار ارز صبح امروز با حضور نسبتا گسترده متقاضیان همراه شده و در مقابل برخی از صرافی‌های خیابان فردوسی صف‌های طولانی شکل گرفته است.

حال و هوای بازار ارز ساعاتی پس از اعلام تک نرخی شدن دلار

این اتفاق در حالی افتاده که شب گذشته جلسه فوق‌العاده ستاد اقتصادی دولت با حضور رئیس جمهوری برگزار شد و پس از آن اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اعلام کرد که نرخ دلار برای تمامی افراد و فعالان ۴۲۰۰ تومان است و فروش دلار با بیش از این نرخ قاچاق به حساب می‌آید و عملا با نرخ ۴۲۰۰ تومان دلار تک‌نرخی شده است.

اما مشاهدات از بازار ارز در صبح امروز حاکی از آن است که عملا هنوز این اتفاق نیفتاده و برخی از دستفروشان و دلالان دلار را با نرخ بیش از ۵۵۰۰ تومان عرضه می‌کنند. در میان صرافی‌ها همچنان تعداد زیادی از خرید و فروش دلار خودداری می‌کنند و تنها چند صرافی به شکل محدود که عمدتا صرافی بانک‌ها هستند، دلار می‌فروشند.

حال و هوای بازار ارز ساعاتی پس از اعلام تک نرخی شدن دلار

مشاهدات نشان می‌دهد که بر روی تابلوی اعلام قیمت‌های این صرافی‌ها بر اساس آنچه معاون اول رئیس جمهوری اعلام کرده است، نرخ خرید و فروش دلار ۴۲۰۰ تومان ثبت شده است. اما عملا با این نرخ فروخته نمی‌شود. در مقابل یکی از صرافی‌ها که صف نسبتا طولانی شکل گرفته است، دلار با نرخ حدود ۴۹۰۰ تومان فروخته می‌شود و پرس و جو از برخی متقاضیان نشان می‌دهد که این ارز تنها با ارائه مدارک مسافری از جمله پاسپورت و ویزا امکان‌پذیر است و سقف آن هم بین ۱۰۰۰ دلار تا ۳۰۰۰ دلار است. برخی از صرافی‌ها عنوان می‌کنند که هنوز ارز به صرافی‌ها تزریق نشده و قرار است طی ساعات آینده دلار با قیمت ۴۲۰۰ تومان فروخته شود، اما آنچه واضح به نظر می‌رسد این است که شرایط فعلی بازار با ابهام مواجه است و خیلی از متقاضیانی که در صف‌ها ایستاده‌اند، اطلاع دقیقی از وضعیت بازار ندارند و نمی‌دانند که قرار است در ساعات آینده چه اتفاقی در بازار بیفتد.

یکی از متقاضیان می‌گوید که نرخ ۴۲۰۰ تومان امکان‌پذیر نیست ممکن است برای یک دو روز با این نرخ فروخته شود، اما مجددا شرایط به حالت قبلی برمی‌گردد. برخی دیگر از متقاضیان اظهار می‌کنند که در ماه آینده و در صورت خروج آمریکا از برجام قیمت دلار با شتاب بیشتری صعودی خواهد شد. برخی نیز معتقدند تک نرخی شدن دلار تصمیم درستی بوده است. به نظر می‌رسد برای مشخص شدن وضعیت بازار ارز یک روز پس از جلسه فوق‌العاده ستاد اقتصادی دولت همچنان باید منتظر ماند و دید آیا وعده معاون اول رئیس جمهوری عملی خواهد شد یا خیر. گفتنی است که در بازار امروز حضور ماموران نیروی انتظامی برای کنترل بازار نسبتا گسترده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین