کد خبر: ۵۱۷۶۳۸
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴

بازار در انتظار دلار 4200 تومان

قیمت انواع سکه و ارز در بازار اصفهان اعلام شد و با وجودی که شب گذشته دولت در یک دستورالعمل، دلار تک نرخی 4200 تومان را تصویب کرد، اما امروز بازار در انتظار این رقم بود و با این وجود حباب سکه ترکید و ارزان شد.
آفتاب‌‌نیوز :
قیمت انواع سکه و ارز در ساعت 14:45 امروز سه شنبه- بیست و یکم فروردین ماه- در بازار اصفهان به شرح زیر است:

سکه طرح قدیم یک میلیون و 781 هزار تومان

نیم سکه 861 هزار تومان

ربع سکه 591 هزار تومان

سکه یک گرمی 356 هزار تومان

اونس جهانی 1336 دلار

یک گرمی 18 عیار 162 هزار و 800 تومان

هر مثقال طلا 17 عیار 705 هزار تومان است.

هم چنین نرخ دلار در بازار هنوز با قیمت 4200 تومان خرید و فروش نمی شود و اما نرخ یورو 7100 تومان و پوند 8850 تومان است. درهم نیز با نرخ 1475 تومان فروخته می شود.

به دنبال گذر دلار از مرز 6000 تومان، بالاخره شب گذشته دولت بعد از چند روز آشوب در بازار ارز، وارد کار شد و در نهایت شب گذشته اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور اعلام کرد که از روز سه شنبه برای تمام فعالان اقتصادی و برای رفع همه نیازهای قانونی و اداری آنان، نیازهای خدماتی مسافران، دانشجویان، محققان و دانشمندانی که برای کارهای تحقیقاتی خود به ارز نیاز دارند، نرخ دلار ۴۲۰۰ تومان خواهد بود و به هر کس دلار بخواهد، با همین نرخ می‌دهیم.

از سوی دیگر امروز صرافی ها منتظر تزریق ارز بودند تا بتوانند دلار را با همان نرخ دستوری دولت به مردم عرضه کنند، بانک مرکزی نیز امروز اعلام کرد که مردم در مقابل صرافی‌ها تجمع نکنند و دلار فقط به متقاضیان قانونی تعلق می‌گیرد. هم چنین خرید و فروش ارز با هدف مبادله در بازار آزاد و خارج از سیستم بانکی جرم محسوب می‌شود. این وجود هنوز دلار با نرخ 4200 تومان عرضه نمی شود و در اصل خرید و فروشی انجام نمی شود، اما شنیده ها حاکی از این است که برخی دلار با نرخ بیش از 5500 تومان معامله می کنند.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین