کد خبر: ۵۱۷۶۶۸
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷

وزیر دفاع: تلاش 500 نفر در آمریکا برای ضربه زدن به اقتصاد ایران

این 500 نفر آن‌قدر با هم هماهنگ هستند که مانند یک ساعت سوئیسی کار می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
 امیر سرتیپ امیر حاتمی عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان اظهار داشت: ما امروز با شرایطی روبه‌رو هستیم که عده‌ زیادی تلاش می‌کنند تا این موضوع را القا کنند که نظام جمهوری اسلامی کارآمدی لازم را ندارد و این‌ها همان‌هایی هستند که آروز می‌کردند در ابتدا سال نخست انقلاب و پس از آن سال‌های دوم و سوم انقلاب را نبینند.

وی با اشاره به اینکه اینها برای تحقق آرزوهای خود اقدام و عمل کردند جنگ را بر ما تحمیل و نا امنی در کشور ایجاد کردند ابراز کرد: اکنون هم می‌گویند سال چهلم انقلاب نباید تمام شود اما به کوری چشم آن‌ها اطمینان داریم انقلاب شاداب‌تر و سرزنده‌تر، صدها سال و تا اتصال به حکومت حضرت ولی عصر(عج) پیش خواهد رفت.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمنان مصمم هستند و برای اهداف خود اقدام می‌کنند خاطرنشان کرد: در وزارت خزانه‌داری آمریکا 500 نفر مدام بحث‌های اقتصادی کشور ما را پیگیری می‌کنند که برای ما مانع‌تراشی کنند و این 500 نفر آن‌قدر با هم هماهنگ هستند که مانند یک ساعت سوئیسی کار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیش از 11 سال گذشته عناوین اقتصادی را برای شعار سال انتخاب کردند بیان کرد: امسال نیز ایشان عنوان حمایت از کالای ایرانی را در راستای تقویت مباحث اقتصادی تبیین فرمودند که بیانگر این است که درگیری ما در این حوزه است و مسئولیت همه را سنیگن‌تر می‌کند.

امیر حاتمی ابراز کرد: در نخستین جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی با حضور معاون اول رئیس جمور و فرمانده قرارگاه اقتصاد مقاومتی محورهایی برای فعالیت جمع‌بندی شد که به زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی حمایت از تولید کالا و خدمات ایرانی و ایجاد اشتغال را نخستین محور برنامه سال 97 عنوان کرد و افزود: تحریک تقاضا و ترویج مصرف کالای ایرانی، توسعه صادارت و مدیریت واردات و ممانعت از قاچاق کالا از دیگر محورهای آن است که البته موضوع قاچاق بسیار به کالای ایرانی ضربه می‌زند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مشارکت عمومی و خصوصی را محوری مهم برشمرد و گفت: بحث اصلی استفاده از توان بخش خصوصی برای پیشبرد پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام مفید و قابل استفاده برای بخش خصوصی است که تعداد آن‌ قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه رفع فقر مطلق و توسعه عدالت اجتماعی و نیز شفافیت مالی و بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد از دیگر محورهای برنامه سال 97 است بیان کرد: این مباحث خیلی به برنامه‌های 96 دولت نزدیک است و دولت در واقع تاکید بر این دارد که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری ما دو برنامه نخواهیم داشت. یک برنامه برای اقتصاد مقاومتی و شعار محوری سال و یک برنامه سال دیگر این دو برنامه هرچقدر بر هم منطبق باشند می‌توانیم شعار محوری را بهتر پیاده کنیم.

امیر حاتمی تصریح کرد: انتظار و خواهش نخست من این است که به محض دریافت این محورها در استان هم یک برنامه منسجمی متناسب با این برنامه و ظرفیت‌ها و منابع برای سال 97 داشته باشیم و روی این مباحث تمرکز و آن را پیگیری کنیم.

وی افزود: نکته دوم این است که علاوه بر مجموعه‌های دولتی و حکومتی همه به عنوان شهروند، تولید کننده، مصرف کننده، نیروی امنیتی و انتظامی، همه بر اساس آن چیزی که مقام معظم رهبری تبیین فرمودند تکلیف خود را در مورد حمایت از کالای ایرانی انجام دهیم تا شاهد رونق و شکوفایی اقتصاد باشیم.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم در پایان امسال شاهد رونق و شکوفایی باشیم باید همت و تلاش کنیم، ابراز کرد: از نکات مدیریتی که می‌تواند به این موضوع کمک کند یک ارزیابی دقیقی باید از خودمان داشته باشیم.

وی با ابراز خرسندی از آمار اشتغالزایی استان زنجان گفت: دولت هم توانست در سال 96 به موفقیت‌های اشتغال دست یابد و بیش از 900 هزار فرصت شغلی ایجاد کند‌.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه سال 96 دیگر تمام شد و باید برای سال 97 برنامه‌ریزی کنیم، عنوان کرد: ایجاد یک اشتغال هم می‌تواند گره یک ‌خانواده را حل کند‌‌.

وی افزود: امروزه وقتی که با مردم مواجه می‌شویم مطالبات نخست آن‌ها اشتغال و کار است و باید بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

امیر سرتیپ حاتمی در ادامه با تاکید بر اینکه باید در سال 97 به گونه‌ای تلاش کنیم که شرمنده جانبازان و شهدا نباشیم، گفت: در آغاز امسال در دیدار نوروی با آسایشگاه جانبازان با جانبازی روبه‌رو شدم که 30 سال است روی تخت دراز کشیده است و ما باید به گونه‌ای رفتار کنیم که شرمنده این بزرگواران نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید به نتایج گزارشات بیشتر توجه کنیم، گفت: گزارش اشتغال و آمار استان زنجان خوب بود و باید به نتایج بیشتر تلاش کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه خیلی از مسائل و مشکلات با پیگیری حل می‌شود، خاطرنشان کرد: رفع شدن مشکل سند شهرک صنعتی خرمدره با یک پیگیری حل شد.

وی به دیدار چند روز گذشته فرماندهان‌ نیروهای مسلح با رهبر معظم انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: بعد از ارائه گزارش نیروهای مسلح به محضر رهبر معظم‌ انقلاب، ایشان تاکید فراوان به موضوع پیگیری کردند و من احساس کردم معظم له حتی از پیگیری نیروهای مسلح هم راضی نبودند.

امیر سرتیپ حاتمی به تولید با کیفیت ایرانی تاکید فراوان کرد: برای تولید با کیفیت محصول ایرانی نیازمند سرمایه‌گذاری و نوآوری در دستگاه‌ها هستیم.

وی به مدرن شدن و توسعه تجهیزات تولیدی اشاره کرد و افزود: امروزه دنیا به سمت دیجیتال شدن و مدرن شدن پیش می‌رود و باید روش‌های سنتی را کنار بگذاریم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان گفت: وزارت دفاع وزارت معین استان زنجان در مبحث اقتصاد مقاومتی است و بحث‌های استان را جدی دنبال می‌کنیم.
تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین