کد خبر: ۵۱۷۷۳۰
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲

بستن جاده جنوب کرمان به وسیله کشاورزان +عکس

کرمان اگرچه پهناورترین استان کشور بوده و صنایع و معادنش مشهور، اما جنوب این استان از جمله مناطقی است که همواره با محرومیت ها مختلف مواجه بوده است. انواع مشکلات نظیر کمبود مراکز بهداشتی و درمانی و مشکلات اقتصادی در طی سالهای اخیر بیشترین فشار را به مردم این استان که بخش قابل توجهی از اقشار آسیب پذیر را در خود دارد، وارده کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
صبح روز سه شنبه کشاورزان شهرستان رودبار جنوب در اعتراض به عدم خرید محصول کشاورزی‌شان و همچنین پایین بودن فاحش قیمت آن که در این فصل گوجه فرنگی است، اقدام به بستن جاده ترانزیتی رودبار-جازموریان کردند. قریب به چند کیلومتر خودروهای باری سبک کشاورزان که حامل گوجه فرنگی در سراسر این جاده صف کشیده اند.

بستن جاده جنوب کرمان به وسیله کشاورزان +عکس

اعتراض کشاورزان برای چیست؟!

فصل کاشت گندم در این منطقه از بهمن ماه آغاز شده است که متاسفانه به علت نرسیدن سوخت دولتی بسیار از کشاورزان با مشکلات خطیری مواجه شده اند. با این حال نیز قیمت اولیه فروش توسط کشاورزان 150 تا 200 تومان به ازای هرکیلو بوده که متاسفانه به علت تفاوت چشمگیر قیمت خرید از کشاورز و عرضه در بازار محصول آنها روی دستشان مانده، بعضا حاضرند حتی با همین قیمت گوجه را به اداره جهاد کشاورزی و یا هر فروشنده دیگری نیز بفروشند اما اصلی ترین مشکل آنها عبارت است از عدم تمایل مسئولان استانی برای خرید و همکاری نکردن آنها در کمک به کشاورز و تامین نیاز ها جهت بارکشی و حمل و نقل، صدای اعتراض کشاورزان را به جاده ترانزیتی کشانده است.

 دادستان این شهرستان جهت حمایت از اعتراض به حق کشاورزان به میان آنها رفته است و ضمن دلجویی، مطالبات آنها را شنیده است. از دیگر مطالبه کشاورزان نظارت مسئولین دولتی بر قیمت حمل و نقل است. کرایه سرسام آور کامیون و نبود قانون مشخص در تعیین قیمت آن نیز مشکل اساسی کشاورزان رودبار جنوب است.

بستن جاده جنوب کرمان به وسیله کشاورزان +عکس

اگرچه بنابه گزارش های مردمی، مسئولین شهرستان نیز همصدای کشاورزان هستند اما خبرها حاکی از آنست که عدم حمایت استانداری کرمان از این شهرستان محروم کار را به اعتراض اینچنینی کشاورزان رسانده است. همچنین امروز قرار است جلسه شورای تامین برای برطرف شدن مشکل اعتراض در وهله اول و رسیدگی به مطالبه کشاورزان با حضور مسئولین شهرستان برگزار شود.

بستن جاده جنوب کرمان به وسیله کشاورزان +عکس

این در حالی است که هرگونه تعلل مسئولین ذی ربط درخصوص این مطالبه کشاورزان باعث آن میشود که محصول برزمین مانده به جهت ویژگی اش، از بین برود؛ لذا امید است که مسئولین شهرستان رودبار جنوب با حمایت استانداری کرمان مشکل فعلی قشر زحمت کش این شهرستان محروم را برطرف نماید.

منبع: رجانیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین