کد خبر: ۵۱۷۷۷۷
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
جلسه ستاد اقتصادی دولت در خصوص مدیریت بازار ارز

روحانی: سیاست اخیر ارزی دولت گامی مهم برای کاهش نگرانی مردم، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است/ در چارچوب این سیاست قیمت کالاهای اساسی و دارو افزایشی نخواهد یافت

رئیس جمهور در جلسه ستاد اقتصادی دولت در خصوص مدیریت بازار ارز، سیاست اخیر ارزی دولت را گامی مهم برای کاهش نگرانی مردم، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و کاستن از ابهام و افزایش پیش‌بینی‌پذیری و امکان برنامه‌ریزی آنان دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در این جلسه ، تقویت پایه‌های امنیت ملی و پیشگیری از شکل‌گیری فساد ناشی از عملیات سفته‌بازانه و مغایر منافع ملی را از دیگر ضرورت‌های سیاست اخیر ذکر کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، روحانی شفافیت را از سیاست‌های اصلی این دولت دانست  و گفت: شفافیت زمینه‌های شکل‌گیری فساد را مسدود می‌کند و این سیاست اقدامی در جهت ایجاد شفافیت در بازار ارز است.

رئیس جمهور تأکید کرد که در چارچوب این سیاست قیمت کالاهای اساسی و دارو افزایشی نخواهد یافت و دولت همه پیش‌بینی لازم را برای حمایت از حفظ قیمت این کالاها انجام داده است.

رئیس جمهور اجرای موفق این سیاست را یک ضرورت ملی دانست و همه دستگاه‌ها و قوا را به همکاری کامل با آن فرا خواند.

دکتر روحانی با اشاره به وضعیت مطلوب درآمدهای ارزی کشور در بخش صادرات نفتی و غیرنفتی و مثبت بودن تراز تجاری کشور، موقعیت کشور را برای ایجاد انضباط در مدیریت ارزی بسیار مساعد ارزیابی کرد و مدیریت بازار ارز را برای مقابله با تهدیدات و کاهش آسیب‌پذیری ضروری دانست.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین