کد خبر: ۵۱۷۸۲۵
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸

آمادگی کامل سازمان انرژی اتمی برای اجرای مأموریت‌های جدید

معاون سازمان انرژی اتمی گفت: سازمان انرژی اتمی ایران در آمادگی کامل برای اجرای با قدرت و پرسرعت مأموریت‌هایی است که در صورت خروج آمریکا از برجام توسط مسؤولان نظام به آنها واگذار می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد احمدیان بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اکنون در حال ساخت دو راکتور جدید در نیروگاه اتمی بوشهر هستیم که هرکدام قادر به تولید یک‌هزار و 57 مگاوات برق هستند.

وی اضافه کرد: در 15 پیش قرارداد دوجانبه ساخت دو راکتور جدید در کنار راکتور کنونی، منعقد شد و اکنون نیز مشاهده می‌کنیم که براساس برنامه زمانبندی شده، در حال اجراست و در موقع مقرر قابلیت استفاده دارد.  

معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران اضافه کرد: از نکات حائز اهمیت این قرارداد، مکلف‌شدن پیمانکار پروژه به استفاده از نیروی انسانی بومی و تجهیزات داخلی است.  

احمدیان متذکر شد: از آنجا که معتقدیم هر کار علمی که با تحقیقات و مطالعه میدانی همراه است دارای اثر و وزنه بیشتری در روند اجرای امور است، کارگروه‌هایی برای استفاده از تولیدات صنایع داخلی و شناسایی ظرفیت‌های مورد نیاز نیروگاه اتمی تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: براساس قانون، نیروگاه اتمی بوشهر دارای مسؤولیت‌های اجتماعی در حوزه استقرار خود است که در سال گذشته از این محل اقدام به آغاز ساخت اورژانس هسته‌ای و عمومی و مرکز آموزشی مجهز در عرصه فنی و حرفه‌ای شدیم.

معاون سازمان انرژی اتمی با اشاره به خارج‌ کردن نیروگاه اتمی از مدار تولید برق برای مدت دو هفته، گفت: با وجود اینکه این نیروگاه در سال گذشته اقدام به تولید 7 هزار و 450 میلیون کیلووات ساعت برق و تزریق به شبکه سراسری برق کرده، امسال برای برخی تعمیرات و تعویض سوخت از مدار تولید خارج می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، احمدیان یادآور شد: سازمان انرژی اتمی ایران در آمادگی کامل برای اجرای با قدرت و پرسرعت مأموریت‌هایی است که در صورت خروج آمریکا از برجام توسط مسؤولان نظام به آنها واگذار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین