کد خبر: ۵۱۷۹۱۶
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
اینکه نماینده‎ای بگوید اگر به سیف هجمه نمی‎کردیم، مردم به خیابان می‎آمدند؛ قابل پذیرش نیست

گلایه معاون روحانی از مجلس: میزبان با میهمان دعوا نمی‌کند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اعتراض و هجمه برخی نمایندگان به رئیس کل بانک مرکزی در جلسه علنی مجلس گفت: جامعه ما براساس موازین اسلامی و اخلاقی باید اداره شود. خلاف شئون یک کارگزار نظام جمهوری اسلامی است که بخواهد با میهمان خود بداخلاقی کند.
آفتاب‌‌نیوز :
حسینعلی امیری درباره هجمه برخی نمایندگان به ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در جلسه روز سه شنبه این هفته مجلس گفت: آنچه روز سه شنبه 21 فروردین ماه در مجلس اتفاق افتاد جالب نبود، آقای لاریجانی هم خیلی تلاش کرد این اتفاق نیفتد؛ اما متأسفانه چند نفر از نمایندگان مجلس آمدند و آن اتفاق را رقم زدند که در فضای مجازی تصاویرش دیده شد.

وی با بیان آنکه کار آن چند نماینده در اعتراض به رئیس کل بانک مرکزی پسندیده نبود، افزود: هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی دعوت کرد تا او درباره موضوع ارز به نمایندگان توضیح دهد، آقای سیف میهمان مجلس شورای اسلامی بود. معمولا میزبان با میهمان دعوا نمی کند. البته این اتفاق خواسته کل مجلس نبود و فقط چند نفر از نمایندگان چنین کاری کردند. امیدواریم انشاءالله از این به بعد ما شاهد این نوع رفتارها در مجلس نباشیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به این سئوال که «یکی از نمایندگان معترض به رئیس کل بانک مرکزی گفته اگر ما چنین اعتراضی نمی کردیم مردم همانند دی ماه به خیابان ها می آمدند، آیا چنین زمینه ای در جامعه بود؟» اظهار کرد: خیر، دولت شب قبل تصمیم خود را گرفت، ابلاغ کرد و پای این تصمیم خود نیز محکم ایستاد. بنابراین دولت در مقابل نوسان بازار ارز منفعل نبود.

امیری افزود: اینکه نماینده ای بگوید «اگر ما این اعتراض را به رئیس کل بانک مرکزی نمی کردیم اعتراض خیابانی پیش می آمد»، حرف کارشناسی و قابل پذیرشی نیست، چون بعد از تصمیم دولت به کاهش نرخ ارز و یکسان سازی آن، این اتفاق در مجلس افتاد. من از نمایندگان و اعضای هیأت رئیسه محترم مجلس که جلوی تشنج را گرفتند و از رئیس کل بانک مرکزی دفاع کردند و بعضا از ناحیه پا ضربه و صدمه دیدند، تشکر و سپاسگزاری می کنم.  

منبع: خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین