کد خبر: ۵۱۷۹۴۴
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹

باران شدید در ۵ استان و سیلابی‌شدن مسیرها

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز (۲۳ فروردین ماه) شدت بارش در استان‌های ایلام، شمال خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری و جنوب کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود که این بارش‌ها می‌تواند موجب آب گرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیرها و در برخی مناطق مستعد باعث بارش تگرگ شود.
آفتاب‌‌نیوز :
احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی سامانه بارشی که روی کشور فعال است طی امروز (۲۳ فروردین) در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی برخی از مناطق جنوب و جنوب شرق کشور سبب ابرناکی، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت می‌شود.

وی با بیان اینکه از بعد از ظهر امروز سامانه جوی ضمن تقویت در غرب و شمال غرب کشور به نواحی مرکز و شرق گسترش می‌یابد،گفت: فردا (۲۴ فروردین) این سامانه بارشی به جز بعضی مناطق شمال شرق و جنوب شرق روی دیگر نقاط کشور کاملا مستقر می‌شود و توسعه می‌یابد.  در اکثر نقاط کشور جوی ناپایدار همراه با بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در نقاط مستعد کوهستانی همراه با بارش تگرگ حاکم خواهد بود. از ظهر فردا ( ۲۴ فروردین) با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر بارش باران همراه با افت دما در سواحل دریای خزر تشدید می‌شود.

وظیفه ادامه داد: طی روز شنبه (۲۵ فروردین) بارش باران در نیمه شمالی کشور به‌صورت رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود. حداکثر میزان بارش در این روز برای استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و در غرب کشور در استان‌های کرمانشاه، کردستان و جنوب آذربایجان غربی است. همچنین از فردا تا روز دوشنبه (۲۷ فروردین) به‌تدریج کاهش دما در نیمه شمالی کشور به ویژه سواحل شمالی پیش بینی می‌شود. افت دما نیز در صبح روز دوشنبه در نوار ساحلی شمالی کشور محسوس‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه طی امروز شمال خلیج فارس و بعد از ظهر جمعه و طی روز شنبه دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود درباره وضعیت آب و هوایی تهران طی سه روز آینده گفت: فردا (۲۴ فروردین) آسمان تهران نیمه ابری، در بعد از ظهر ابری و اوایل شب همراه با رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی  می‌شود. در این روز حداکثر دمای هوا ۲۳ درجه و حداقل آن ۱۳ درجه سانتیگراد است. روز شنبه (۲۵ فروردین ماه) هوای پایتخت نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۲۱ و ۱۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین