کد خبر: ۵۱۷۹۸۰
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸

قاچاق 424 دستگاه خودرو از گمرک تکذیب شد

مدیرکل گمرک شهید باهنر بندرعباس ادعای قاچاق 424 دستگاه خودرو را تکذیب کرد و گفت: تشریفات گمرکی این خودروها قانونی بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
مهدی رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، در پی انتشار خبری مبنی بر توقیف 424 خودرو قاچاق، اظهار کرد: تمامی 424 خودروی خارجی در ماه‌های بهمن و اسفند سال گذشته طی 14 فقره به گمرک اظهارشده و اطلاعات اظهار مربوط به این خودروها مجوزهای قانونی و مقرراتی سازمان‌های ذی‌ربط، روشن و شفاف در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی موجود است.

وی ضمن رد خبر منتشر شده در این خصوص عنوان کرد: از مجموع 424 خودرو، تعداد 319 دستگاه طی 12 فقره اظهارنامه به این گمرک اظهار شد که پس از بارگذاری مجوز ثبت سفارش توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و مجوز استاندارد توسط اداره کل استاندارد در سامانه جامع امور گمرکی، تشریفات گمرکی آن‌ها در حال انجام شدن بود.

مدیرکل گمرک شهید باهنر بندرعباس افزود: تعداد 319 دستگاه خودرو در داخل گمرک با حکم مرجع محترم قضایی، حین انجام تشریفات گمرکی توقیف و به انبار سازمان اموال تملیکی انتقال داده شد.

رضایی همچنین در خصوص 105 دستگاه خودرو دیگر تصریح کرد: از این تعداد 75 دستگاه در یک اظهارنامه و 30 دستگاه در اظهارنامه دیگری تنظیم و به‌صورت قانونی به گمرک اظهارشده بود و مجوزهای ثبت سفارش، استاندارد و تأییدیه سازمان توسعه تجارت را نیز داشته است؛ حقوق و عوارض گمرکی این خودروها پرداخت شده و تشریفات گمرکی به‌طور کامل انجام و پس از صدور پروانه الکترونیکی جهت انتقال به انبار شرکت مذکور در داخل شهرستان از گمرک خارج شد.

وی ادامه داد: پس از صدور پروانه گمرکی برای این خودروها در هنگام در هنگام بیرون بردن از درب خروج به دلیل  قطع بودن سیستم درب خروج با اخذ تعهد از صاحب کالا در چهارچوب قانونی و وفق مقررات، موضوع، صورت‌جلسه شده و به استناد قانون امور گمرکی بدون پته عبور، خارج و به محل انبار اختصاصی صاحب کالا در داخل شهرستان بندرعباس حمل شده‌اند، ضمن اینکه روز بعد مورخ 16 اسفند با رفع مشکل سیستم درب خروج، پته عبور خودروها صادر شده است.

مدیرکل گمرک شهید باهنر بندرعباس در پایان خاطرنشان کرد: این محموله به انبار صاحب کالا در نزدیکی گمرک منتقل و از استان خارج نشده و به همین دلیل در همان روز به پته عبوری نیاز نداشته است، چراکه پته‌های عبور در هنگام خروج کالاها از استان و برای ارائه به ایستگاه‌های ایست بازرسی به کار برده می‌شود.

به گزارش ایسنا، روز گذشته مورخ 22 فروردین 1397 از سوی رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان و همچنین فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان اعلام شد یک باند سازمان‌یافته قاچاق خودروهای خارجی منهدم و 424 دستگاه خودرو خارجی توقیف شد که از این تعداد 105 دستگاه خودرو با اسناد جعلی و حتی بدون صدور پته‌های گمرکی از گمرک ترخیص شده‌اند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین