کد خبر: ۵۱۸۱۰۰
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر تشریح کرد:

آخرین وضعیت امدادرسانی به شهرهای شمالی خوزستان در پی سیلاب و آبگرفتگی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان از جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی شدید در برخی از شهرهای شمال استان به دنبال بارش‌های شدید دیروز خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
صادق سلامت در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جاری شدن سیلاب در برخی از مناطق شمالی استان خوزستان از بعد از ظهر روزگذشته اظهار کرد: در پی پیش‌بینی‌های هواشناسی و دستور ستاد مدیریت بحران خوزستان درباره وضعیت جوی شهرهای شمال استان و بارندگی در اواخر هفته، جمعیت هلال احمر خوزستان از دو روز پیش برای مواجهه با هرگونه سیلاب احتمالی در آماده‌باش قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از بارندگی‌های شدید و سیل‌آسای دیروز در مناطقی از خوزستان، در برخی از شهرهای شمالی، سیلاب جاری شد که 41 نفر از نیروهای هلال احمر شامل 35 نجات‌گر و 6 پرسنل به همراه 6 دستگاه آمبولانس، دو دستگاه خودروی پشتیبانی و دو دستگاه خودروی نجات، در مناطق متأثر از این بارش‌ها جهت امدادرسانی اعزام و مستقر شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: بر اساس گزارش‌ها بخش عشایرنشین هتی در شهرستان لالی، منطقه صالح‌شهر در گتوند، منطقه گلگیر در مسجدسلیمان، مسیر چلو – تاراز در اندیکا، و منطقه مشراگه در رامشیر و شهر میداوود و روستاهای سرگچ و پیرموسی شهرستان باغملک، متأثر از بارش‌های سیل‌آسای امروز و دچار آبگرفتگی و با جاری شدن سیلاب مواجه شدند.

سلامت بیان کرد: بر اثر بارش‌های شدید دیروز، یک اتاق سنتی ساز واقع در یک زمین کشاورزی در مشراگه از توابع رامشیر تخریب شد که خوشبختانه صدمه و تلفات جانی به همراه نداشت. هم‌چنین آبگرفتگی معابر و تعدادی از منازل منطقه گلگیر مسجدسلیمان تا این لحظه گزارش شده که نیروهای امدادرسان هلال احمر برای امدادرسانی به این منطقه اعزام شدند.

وی ادامه داد: بارش سیل‌آسای بعد از ظهر دیروز در لالی تعدادی از عشایر کوچ‌رو ساکن در مناطق مختلف بخش هتی را نیز دچار آسیب کرد. بر اثر بارندگی‌های شدید منطقه صالح‌شهر گتوند نیز دچار آبگرفتگی شده که نیروهای ارزیاب و امدادرسان هلال احمر به این منطقه اعزام شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر باغملک خبر داد: امدادرسانی به 8 خانوار عشایری گرفتار در سیل دیروز باغملک
رئیس جمعیت هلال احمر باغملک از امدادرسانی به هشت خانوار عشایری گرفتار در سیل امروز در باغملک خبر داد.

محسن شیخی علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بارندگی  شدید دیروز در باغملک و جاری شدن سیلاب در برخی از نقاط این شهرستان اظهار کرد: به دنبال بارش‌های سیل‌آسای دیروز در باغملک بلافاصله تیم‌هایی از نجات‌گران و نیروهای جمعیت هلال احمر باغملک به مناطق متأثر از این بارش‌ها اعزام شدند.

وی ادامه داد: امدادگران و نجات‌گران هلال احمر باغملک تاکنون به هشت خانوار عشایری در روستاهای سرگچ و پیرموسی که دچار حادثه شده بودند، امدادرسانی کرده‌اند. هم‌چنین به سه گردشگری که در تپه‌های اطراف شهر میداوود باغملک در اثر این بارش‌های سیل‌آسا گرفتار شده بودند، امدادرسانی شد.

رئیس جمعیت هلال احمر باغملک ادامه داد: در حال حاضر ارزیابی‌ها در مناطق شهری و روستایی باغملک به منظور امدادرسانی ادامه دارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین