کد خبر: ۵۱۸۱۳۵
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳

بارش ۱۷ میلی‌متر باران در لرستان/بارش شدید باران و تگرگ در کرمانشاه

خرم‌آباد- مدیرکل مدیریت بحران لرستان از بارش ۱۷ میلی‌متر باران در این استان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
رضا آریایی در گفت‌وگو با مهر در سخنانی با اشاره به مقدار بارش‌های نقطه‌ای سامانه هوایی اخیر در ایستگاه‌های هواشناسی شهرستان‌های لرستان از آغاز بارش‌ها تا ساعت ۱۲ ظهر امروز جمعه اظهار داشت: در این راستا میزان بارش‌ها در نورآباد ۲۹ میلی‌متر، کوهدشت ۲۷ میلی‌متر، بروجرد ۲۱ میلی‌متر، پلدختر ۲۱ میلی‌متر، رومشکان ۲۱ میلی‌متر و الشتر نیز ۱۷ میلی‌متر بوده است.

وی همچنین میزان بارش‌ها در ازنا را ۱۴ میلی‌متر، دوره چگنی ۱۲ میلی‌متر، خرم‌آباد ۱۰ میلی‌متر، الیگودرز ۱۰ میلی‌متر و دورود را ۹ میلی‌متر اعلام کرد.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان متوسط بارندگی‌های لرستان را ۱۷ میلی‌متر عنوان کرد و گفت: بارش‌ها به همین شکل و به‌صورت منقطع با شدت و ضعف تا روز سه‌شنبه ادامه دارد.

آریایی تأکید کرد: تاکنون هیچ‌گونه خسارتی گزارش نشده است.

بارش شدید باران و تگرگ سبب آبگرفتی معابر در کرمانشاه شد

همچنین بارش‌های پی در پی از ۴۸ ساعت گذشته شهرهای مختلف استان کرمانشاه را در برگرفت و در برخی ساعات بارش تگرگ سبب بروز خسارتی ب مزارع و باغ های استان شد.

همچنین بارش شدید باران سبب سیلابی شدن و آبگرفتی نقاط مختلف شهر کرمانشاه و نیز سایر مناطق شد و عوامل هلال احمر برای خدمت رسانی  در آماده باش قرار گرفتند.

بارش تگرگ سبب سفید پوش شدن برخی از محلات و خیابانهای شهر کرمانشاه شد و مشکلاتی در تردد و عبور و مرور شهروندان به وجود آمد. خیابان مصوری، ده مجنون، جعفرآباد، چهار راە جوانشیر، شهرک نوکان، رودکی، مسکن و... دچار آبگرفتگی شدید معابر در شهر کرمانشاه شدند.

بر اساس اعلام غلامرضا رضایی مدیر عامل سازمان آتش نشانی کرمانشاه بیش از ۱۵۵ نقطه نقطه شهر کرمانشاه بر اثر بارش ها دچار آبگرفتگی شده است.

وی با بیان اینکه عملیات‌های امدادرسانی بسیاری از سوی آتش نشانی برای رهاسازی خودروهای گرفتار در آبگرفتگی انجام شده است، گفت: عوامل آتش نشانی در آماده باش قرار دارند.

محمد خسروی مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه نیز میانگین بارش ها در استان را ۳۹ میلیمتر اعلام کرد و گفت: بیشترین بارش مربوط به شهرستان پاوه با ۶۶ میلیمتر و جوانرود با ۵۷ میلیمتر و گواور با ۵۵ میلیمتر بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین