کد خبر: ۵۱۸۱۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳
آمریکا مدعی شد که ایران و روسیه هیچ اهمیتی به منافع سوریه نمی‌دهند

آمریکا: اطمینان یافته‌ایم که دولت سوریه مسئول حمله شیمیایی دوما است/نگرانی روسیه از تصمیم بریتانیا علیه سوریه

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور با هم‌پیمانانش به این نتیجه رسیده‌اند که این دولت سوریه بوده که به شهر دوما حمله شیمیایی کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: نظام سوریه مسئول حمله شیمیایی در دوما در حومه شرقی دمشق است و آمریکا و هم‌پیمانانش به این نتیجه رسیده‌اند که این کار از سوی دولت انجام شده است.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما اطمینان بالایی داریم که حمله شیمیایی بوده و از سوی دولت سوریه طرح‌ریزی و اجرا شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، این وزارتخانه همچنین مدعی شد که ایران و روسیه هیچ اهمیتی به منافع سوریه نمی‌دهند و به دنبال حفظ منافع خود هستند.

روسیه بریتانیا را به «فتنه‌انگیزی» درباره حمله شیمیایی دوما متهم کرد

همچنین ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت:‌ «ما شواهدی داریم که ثابت می‌کند بریتانیا به شکل مستقیم در برنامه‌ریزی این فتنه‌انگیزی دخیل بوده است.»

سفارت این کشور در بریتانیا نیز امروز نسبت به تصمیم بریتانیا برای اقدام نظامی در سوریه ابراز نگرانی کرد. این سفارتخانه در بیانه خود اعلام کرد مقامات روسی که از شهر دوما بازدید کرده‌اند هیچ ردی از به کار رفتن تسلیحات شیمیایی در این شهر نیافته اند.

از سوی دیگر کارن پیرس نماینده بریتانیا در سازمان ملل نیز اعلام کرد این کشور هیچ نقشی در حمله شیمیایی اخیر در سوریه نداشته است. وی افزود: «مسخره است، یک دروغ شاخدار است،‌ این بدترین خبر جعلی است که تاکنون از دستگاه تبلیغاتی روسیه شنیده‌ایم.»

این در حالی است که نیکی هیلی،‌ نماینده ایالات متحده در سازمان ملل امروز گفت: «برآورد ما این است که بشار اسد در جنگ داخلی سوریه دست‌کم ۵۰ بار از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است.»

وی همچنین افزود: «رئیس‌جمهور ما هنوز درباره اقدام احتمالی در سوریه تصمیم نگرفته است اما اگر ما و متحدان‌مان تصمیم به اقدام علیه رژیم سوریه بگیریم این تصمیم برای دفاع از اصولی است که همه ما به آن معتقدیم. اگر به اسد اجازه دهیم استفاده از سلاح شیمایی را عادی کند،‌ تمامی ملت‌ها و تمامی افراد آسیب خواهند دید.»

صبح امروز بازرسان ویژه جنایات جنگی سازمان ملل از مقامات مربوط خواستند به هیچ کدام از طرفهای درگیر اجازه ندهند شواهد و مدارک موجود در منطقه دومای سوریه را دستکاری کنند.

این مقامات خواستار آن شدند که مناطق،‌ اشیا،‌ شاهدان محلی یا قربانیان پیش از رسیدن بازرسان ویژه سازمان ملل دست نخورده باقی بمانند.

به نوشته یورونیوز، سازمان جهانی بهداشت در هفته جاری اعلام کرد حدود ۵۰۰ تن بیمار در دوما راهی مراکز پزشکی شده‌اند که همگی «علائم و نشانه‌های مشخص تماس با مواد شیمیایی سمی» داشته اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
1
0
آمریکا حیثیت نداشته اش را نیز از دست داد سوریه عراق نیست سوریه پر است از نیروهای مقاومت نه مزدوران صدام که با شلیک چند موشک تسلیم شدند چون سران رژیم صدام به آنها خیانت کردنداما در جبهه مقاومت خیانت کار وجود ندارد بلکه همه جان بر کفند و خیانت کاران سوریه نیز 7 سال قبل صفشان را جدا کردند و بمدت 7 سال به ملت خود خیانت کردند و به امید آمریکا بودند که این امید را هم از دست دادند
ناظر
|
Germany
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
0
ملاک گزارش opcwاست با عقل جور در نمیاید که اگر چنین حمله ای صورت گرفته باشد......
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین