کد خبر: ۵۱۸۱۹۳
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
100 تا 120 موشک به مواضع نظامی و پایگاه‌های ارتش سوریه شلیک شد

حمله هوایی آمریکا و متحدانش به سوریه/دولت سوریه: بیش از 15 موشک را منهدم کردیم/واکنش‎ها/مسکو: سوریه را به "اس ۳۰۰" مجهز می‌کنیم+فیلم و عکس

دوناالد ترامپ شامگاه جمعه در پایان نشست فوق العاده با مشاوران امنیتی کاخ سفید و پس از رایزنی های تلفنی با امانوئل ماکرون و ترزا می از آغاز حملات مشترک آمریکا، فرانسه و بریتانیا به سوریه خبر داد. رئیس حمهوری آمریکا با هولناک توصیف کردن حملات ارتش سوریه اعلام کرد به همراه فرانسه و بریتانیا عملیاتی را برای مقابله با «بربریت» آغاز کرده است. دونالد ترامپ تاکید کرد به نیروهای تحت امر خود دستور داده است پایگاه هایی را که حملات شیمیایی رژیم بشار اسد از آنجا هدایت و سازماندهی می شود، هدف قرار دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش شبکه اسکای نیوز، بامداد امروز شنبه صدای انفجارهای شدید از چندین نقطه دمشق‌، پایتخت سوریه و نقاط دیگیر از این کشور به گوش رسید. آمریکا، انگلیس و فرانسه در حملاتی 50 دقیقه‌ای مناطق متعددی از دمشق و دیگر بخش‌های سوریه را هدف قرار دادند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ بنا بر اعلام خبرگزاری فرانسه اولین انفجار ساعت 4 بامداد به وقت محلی روی داده است. تلویزیون سوریه نیز از مقابله پدافند هوایی این کشور درباره تجاوز آمریکا و متحدانش خبر داد.

حمله هوایی آمریکا و متحدانش به سوریه/دولت سوریه: بیش از 15 موشک را منهدم کردیم

دولت سوریه نیز اعلام کرده که پدافند هوایی ارتش این کشور بیش از 15 موشک را در اطراف دمشق رهگیری و منهدم کرد.

این حملات به بهانه استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در شهر دوما انجام شده در حالی که هیچ منبع مستقلی تاکنون موضوع استفاده از سلاح شیمیایی را تایید نکرده است. دولت سوریه خود رسما از سازمان منع گسترش سلاحهای شیمیایی(opcw) برای بازدید از شهر دوما و راستی آزمایی ادعاهای آمریکا و متحدانش، دعوت کرده است.

حملات هوایی آمریکا و متحدانش به شکل حملات موشکی و حملات با استفاده از جنگنده‌های این کشورها بوده که وارد حریم هوایی سوریه نشده‌ و موشک‌های خود را خارج از مرزهای سوریه شلیک کردند.

حمله هوایی آمریکا و متحدانش به سوریه/دولت سوریه: بیش از 15 موشک را منهدم کردیم+فیلم و عکس

حملات بر سه استان دمشق، حمص و حماة متمرکز بوده و جنگنده‌های آمریکایی از پایگاه هوایی العدید این کشور در قطر به پرواز درآمده بودند. منابع محلی در سوریه می‌گویند دست‌کم 30 موشک کروز و تام‌هاک به دمشق شلیک شده است.

مسئولان آمریکایی می‌گویند در این حملات بین 100 تا 120 موشک به مواضع نظامی و پایگاه‌های ارتش سوریه شلیک شد و جنگنده‌های میراژ فرانسه و تورنادو انگلیس در کنار بمب‌افکن‌های بی‌-1 آمریکایی از آسمان و کشتی‌های نظامی آمریکا در دریای مدیترانه در حمله مشارکت داشتند.

دمشق: تجاوز سه‌گانه آمریکا، انگلیس و فرانسه به اهداف خود نرسید

دولت سوریه اعلام کرد که تجاوز سه‌گانه آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه این کشور نتوانسته به اهداف خود برسد و نباید در مورد آن بزرگنمایی کرد.

بنابر اعلام مسئولان سوری، بسیاری از موشک‌های شلیک شده از سوی کشتی‌های نظامی و جنگنده‌های متجاوزان، توسط سامانه پدافند هوایی سوریه هدف قرار گرفته و نابود شده است.

دولت سوریه با این حال اعلام کرد که برخی مراکز تحقیقاتی و پایگاه‌های نظامی این کشور هدف حملات موشکی متجاوزان قرار گرفته است.

ترامپ، می و ماکرون حمله را تایید کردند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که دستور حمله به سوریه را صادر کرده است. او گفت، حملات در پاسخ به "استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی" انجام شده و انگلیس و فرانسه نیز در آن مشارکت دارند.

ترامپ همچنین به روسیه هشدار داد که از "حرکت در مسیر تاریک" دست بردارد و گفت: روسیه از عمل به وعده‌های خود از جمله درباره سلاح‌های شیمیایی در سوریه سر باز زد.

حمله هوایی آمریکا و متحدانش به سوریه/دولت سوریه: بیش از 15 موشک را منهدم کردیم+فیلم و عکس

نخست وزیر انگلیس نیز حمله به سوریه را تایید کرده و مدعی شده است که این حملات به منظور کاهش توان نظامی سوریه آغاز شده است.

ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس گفت که به نیروهای مسلح این کشور اجازه داده حملاتی را علیه ارتش و دولت سوریه "برای کاهش توان نظام سوریه در استفاده از سلاح شیمیایی" انجام دهند. او گفت: هیچ جایگزینی برای حملات نظامی نیافتیم. حملات محدود و علیه اهداف معین خواهد بود.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز گفت که به نیروهای کشورش دستور داده تا با مشارکت آمریکا و انگلیس حملاتی را علیه سوریه ترتیب دهند.

پایان حملات؛ پنتاگون: حملات بیشتر فعلا در دستورکار نیست

ساعاتی پس از آغاز این حمله، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که حملات به سوریه پایان یافته و فعلا برنامه‌ای برای حملات بیشتر وجود ندارد. پنتاگون اعلام کرده که هنوز گزارشی از نتایج این حملات به دستش نرسیده است.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا هدف از این حمله را ضربه زدن به توان ارتش سوریه دانست اما گفت، حملات بیشتر در دستور کار نیست. با این حال رسانه‌های غربی از جمله سی‌ان‌ان به نقل از مسئولان غربی حملات امروز را بخش اول اقدام نظامی آمریکا و متحدانش اعلام کرده و می‌گویند حملات بیشتر نیز برنامه‌ریزی شده است.

حملات چه مناطقی را هدف گرفت

بنا بر اعلام رسانه‌های غربی و نیز منابعی در داخل سوریه، عمده مناطق هدف قرار گرفته، پایگاه‌های نظامی یا مراکز وابسته به ارتش سوریه بوده است.

مرکز تحقیقاتی برزه واقع در اطراف دمشق که از مراکز علمی پژوهشی ارتش سوریه محسوب می‌شود از جمله مناطقی است که هدف حمله قرار گرفته و تلوزیون سوریه نیز آن را تایید کرده است.

انباره‌های مهمات ارتش سوریه در 15 مایلی مرکز استان حمص نیز از دیگر اهداف این حمله بوده که ظاهرا 4 فروند جنگنده انگلیسی آن را بمباران کرده‌اند.

پایگاه‌های گارد ریاست‌جمهوری و لشکر چهارم ارتش سوریه در اطراف دمشق که مسئولیت حمایت از پایتخت سوریه را بر عهده دارند نیز از مناطق هدف قرار گرفته اعلام شده است. پایگاه‌های گارد ریاست جمهوری و لشکر چهارم عمدتا در داخل و اطراف شهر دمشق مستقر است.

پایگاه‌های و مراکز تحت اختیار حزب‌الله لبنان نیز از دیگر مناطقی است که منابع داخلی سوریه گفته‌اند در حملات بامداد امروز هدف قرار گرفته است.

واکنش روسیه به حملات سه‌گانه آمریکا، فرانسه و انگلیس

وزارت خارجه روسیه لحظاتی پس از این حمله اعلام کرد: دمشق پایتخت سوریه درست زمانی هدف قرار گرفت که در حال حرکت به سوی آینده‌ای صلح آمیز بود و فرصت برای صلح فراهم شده بود.

وزارت خارجه روسیه رسانه‌های غربی را در این تجاوز شریک دانست و اعلام کرد: رسانه‌های غربی نیز مسئول این حملات هستند چرا که با استناد به اخبار آنها این حملات صورت گرفت.

سفیر روسیه در آمریکا هم آمریکا، فرانسه و انگلیس را مسئول پیامدهای این حمله دانست و گفت تمامی تبعات آن متوجه این سه کشور خواهد بود.

از سوی دیگر، خبرگزاری اینترفاکس به نقل از یک منبع نظامی روسیه اینکه رزم‌ناوها و زیردریایی‌های این کشور پس از حمله هوایی آمریکا و همپیمانانش به سوریه، بندر طرطوس در این کشور را ترک کرده باشند، تکذیب کرد.

این منبع اظهار داشت: گزارش‌های منتشر شده مبنی بر اینکه روسیه از ترس حملات آمریکا تمامی رزم‌ناوهای خود را از بندر طرطوس بیرون برده است، نادرست و بی‌اساس هستند.

منبع یاد شده گفت: نیروی دریایی روسیه که در دریای مدیترانه حضور دارد برای شارژ مهمات و تجهیزات خود و نیز انجام برخی تعمیرات کوچک از مرکز تعمیر و نگه‌داری روسیه در بندر طرطوس استفاده می‌کند و به همین دلیل رزم‌ناوهای روس مرتبا وارد بندر طرطوس می‌شوند اما پس از انجام کار خود به نقاط اصلی استقرار بازمی‌گردند.

به نوشته خبرگزاری ایسنا؛ وی تاکید کرد: رزم‌ناوها و زیردریایی‌های ناوگان دریایی روسیه اخیرا به صورت مستمر در حال گشت‌زنی در مساحت‌های نزدیک به رزم‌ناوها و زیردریایی‌های آمریکا و همپیمانانش در ناتو مستقر در  بخش شرقی دریای مدیترانه هستند تا تمامی اطلاعات مربوط به هر گونه فعالیت نظامی در هوا و روی آب و زیر آب در نزدیکی سواحل طرطوس را رصد کنند.

انتقاد ترامپ از پوتین

دونالد ترامپ در بخشی از سخنان خود به ایران و روسیه در خصوص هرگونه حمایت از بشار اسد هشداد داد و تاکید کرد ولادیمیر پوتین نتوانست به وعده خود برای ممانعت از هرگونه استفاده از سلاح های شیمیایی توسط ارتش سوریه عمل کند.

دیده بان حقوق بشر سوریه، سازمانی غیر دولتی که مقر آن در لندن است در اطلاعیه ای اعلام کرد حملات هوایی مشترک آمریکا، فرانسه و بریتانیاف پایگاه های نظامی و مراکز تحقیقات علمی در داخل و اطراف دمشق را هدف قرار داده اند.

روسیه: سوریه از سیستم دفاع موشکی ساخت شوروی برای دفع حملات استفاده کرد

وزارت دفاع روسیه گفته است سوریه از سیستم موشکی سطح‌ به‌ هوا اس-۱۲۵ و سامانه موشکی بوک که محصول شوروی سابق هستند استفاده کرده است. این سیستم‌های دفاعی بیش از سی سال پیش ساخته شده‌اند.این وزارتخانه گفته است از سیستم‌های جدید ساخت روسیه برای دفع این حملات استفاده نشده است. همچنین سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور را در جریان آخرین تحولات سوریه قرار داد.

ارتش سوریه: بیشتر موشک‌های دشمن متجاوز رهگیری شد

به گزارش سایت شبکه المیادین، ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، موشک‌های دشمن متجاوز  که یک پایگاه نظامی در نزدیکی حمص را مورد هدف قرار داد، از مسیر خود منحرف و انفجار آن منجر به زخمی شدن سه غیرنظامی شد.ارتش سوریه تصریح کرد، آمریکا، انگلیس و فرانسه حدود ۱۱۰ موشک به سمت اهداف سوریه شلیک کردند.

فرمانده کل این ارتش در بیانیه‌ای اعلام کرد، سامانه‌های دفاع هوایی سوریه موشک‌های دشمن متجاوز را رهگیری و اکثر آنها را سرنگون کردند.وی بر ادامه دفاع از سوریه و حفظ جان شهروندانش تاکید کرد و گفت، اینگونه تجاوزها؛ نیروهای مسلح این کشور را از ادامه نابودی بقایای گروه‌های تروریستی موجود در خاک سوریه بازنمی‌دارد.فرمانده کل ارتش سوریه در ادامه تصریح کرد، این تجاوز تنها موجب می‌شود سوریه در دفاع از تمامیت ارضی و امنیت کشور و مردمش مصمم شود.

پیشتر یک منبع امنیتی سوریه به نووستی گفته بود، سامانه‌های دفاع هوایی سوریه توانستند بیش از ۲۰ موشک را که صبح امروز از موشک‌ها و جنگنده‌های دشمن شلیک شدند، رهگیری کنند. این منبع گفت، موشک‌های بالدار مرکز تحقیقات و فرماندهی گارد ریاست‌جمهوری و یکی از فرودگاه‌های نظامی و مقرهای نیروهای ویژه سوریه را هدف گرفتند.

اهدافی که آمریکا در سوریه بمباران کرد

حملات آمریکا و هم‌پیمانانش که دست‌کم یک ساعت طول کشید حدود ۱۰ هدف در سوریه را هدف گرفت که اکثر آنها در دمشق و ریف آن به اضافه حمص در مرکز کشور بود.

سایت شبکه روسیا الیوم به نقل از منابع نظامی سوری اعلام کرد، حملات جدید آمریکا و هم‌پیمانانش در سوریه مراکز زیر را هدف گرفت:

- گارد جمهوری تیپ ۱۰۵ دمشق

- پایگاه دفاع هوایی جبل قاسیون دمشق

- فرودگاه نظامی المزه در دمشق

- مرکز تحقیقات علمی برزه دمشق

- تیپ ۴۱ نیروهای ویژه در ریف دمشق

- مقرهای نظامی نزدیک الرحیبه در قلمون شرق در ریف دمشق

- مقرهایی در منطقه الکسوه در ریف دمشق

- روسیا الیوم گزارش داد، این بمباران‌ها همچنین شامل مرکز تحقیقات علمی در ریف حماه و نیز بمباران انبار تسلیحاتی ارتش در حمص بود.

- رویترز هم گزارش کرده یک پایگاه نظامی در منطقه دیماس در نزدیکی مرز با لبنان نیز هدف قرار گرفت. گزارش شده که جنگنده‌های اسرائیلی در سال ۲۰۱۴ این منطقه را بمباران کرده بودند.

منابع نظامی اینکه فرودگاه بین‌المللی دمشق در معرض بمباران بوده باشد را تکذیب کردند.

پدافند هوایی سوریه سه حمله آمریکا فرانسه و انگلیس را با ده‌ها موشک در مناطق مختلف رهگیری کرد. خبرگزاری رسمی سوریه نیز گزارش داد، ۱۳ موشک بر فراز الکسوه ساقط شد، در حالی که فعالان گفتند حدود ۱۵ موشک را در الکسوه ساقط کردند.

شبکه الاخباریه سوریه نیز گزارش داد، پدافند هوایی موشک‌های دشمن را در منطقه دنحه در حومه غربی حمص رهگیری کرد.

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد، حملات جنگنده‌های این کشور بر مقر نظامی ارتش سوریه در ۲۴ کیلومتری غرب حمص تمرکز داشت و بمباران جنگنده‌های این کشور مقری را هدف گرفتند که به ادعای آنها نظام سوریه در آن تجهیزات اولیه ساخت سلاح شیمیایی را ذخیره کرده بود.

وزارت دفاع انگلیس افزود، چهار جنگنده تورنادو در حملات به اهدافی در سوریه مشارکت داشتند.

پنتاگون نیز ادعا کرد، نیروهای آمریکایی،‌ انگلیسی و فرانسوی اهدافی را که با تولید و انبار و استفاده از سلاح‌های شیمیایی در ارتباط بودند، بمباران کردند و نابودی آنها قدرت نظام سوریه را در استفاده از این نوع سلاح‌ها نابود خواهد کرد و موج اول عملیات خاتمه یافت.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری در پنتاگون بعد از این حملات مدعی شد: هدف اول مرکز علمی در منطقه دمشق بود که موسسه تحقیقاتی برای تولید و آزمایش سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی است.

تماس تلفنی پوتین و نتانیاهو حول محور سوریه

رئیس جمهور روسیه در تماسی تلفنی با نخست‌وزیر اسرائیل از وی خواست تا هیچ کاری که منجر به بی‌ثباتی سوریه شود، انجام ندهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در جریان این تماس تلفنی به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت: اسرائیل احتمالا کمپینی را برای جلوگیری از تثبیت قدرت نظامی ایران در سوریه به راه می‌اندازد.

سوریه، ایران و روسیه تاکید دارند، که اسرائیل حمله هوایی روز دوشنبه به یکی از پایگاه‌های هوایی سوریه را که منجر به کشته شدن هفت پرسنل نظامی ایرانی شده، ترتیب داده است؛ مساله‌ای که اسرائیل نه آن را تایید و نه تکذیب کرده است.

بر اساس بیانیه منتشر شده در وب سایت کرملین، در جریان این تماس تلفنی، پوتین به نتانیاهو گفته که بسیار مهم است که به استقلال و حق حاکمیت سوریه احترام گذاشته شود.

دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای در خصوص این تماس تلفنی گفت: نتانیاهو تاکید کرده که اسرائیل اجازه نخواهد داد ایران حضور نظامی خود در سوریه را تثبیت و تحکیم کند.

بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره تجاوز امروز/مسکو: سوریه را به "اس ۳۰۰" مجهز می‌کنیم

وزیر دفاع روسیه در واکنش به حمله نظامی آمریکا به سوریه اعلام کرد، حملات هوایی به سوریه هیچ خسارت جانی نداشت و این کشور اوضاع در سوریه را بعد از وقوع حمله بررسی می‌کند.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی؛ سرگئی رودسکوی، رئیس اتاق عملیات در ستاد نیروهای مسلح روسیه تصریح کرد: فرودگاه‌های سوریه که هدف حمله قرار گرفتند آسیبی ندیده‌اند و  به جز نیروهای حراست افراد دیگری در آنجا حضور نداشتند.

این مقام نظامی روس گفت:  تمام موشک‌هایی که فرودگاه‌های سوریه را هدف قرار دادند ساقط شدند.

رودسکوی فاش کرد، سامانه‌های پدافند هوایی سوریه ۷۱ موشک از مجموع بیش از ۱۰۰ موشکی که شلیک شده بود را رهگیری کردند.

وی در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است، جنگنده‌های اف ۱۵ و اف ۱۶ از موشک‌های بالدار در بمباران مواضع در سوریه استفاده کردند.

این مقام نیروهای مسلح روسیه در کنفرانس خبری گفت: روسیه سامانه‌های دفاع هوایی سوریه را پیشرفته کرده و این مدرن سازی آنها را به نحو بهتر ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: مسکو موشک‌های سامانه‌های اس ۳۰۰ را به سوریه تحویل خواهد داد. ما باید بعد از حمله امروز و اتفاقی که افتاد مساله مجهز کردن سوریه به موشک‌های اس ۳۰۰ را بررسی کنیم.

رودسکوی نشست فوق العاده شورای امنیت درباره سوریه را خواستار شد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد، جنگنده‌های آمریکایی از پایگاه اشغالی التنف برای حمله به سوریه استفاده کردند.

براساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، دو پایگاه حمیمیم و طرطوس در رهگیری حملات موشکی به سوریه مشارکت داشتند.

براساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، ۳۰ موشک به مواضعی در برزه و جرمانا شلیک شد که هفت مورد آنها ساقط شد.

وزارت دفاع روسیه ادامه داد، این حمله که امروز رخ داد ضربه‌ای به تیم تحقیقاتی درباره سلاح‌های شیمیایی در سوریه بود که قرار بود امروز کار خود را شروع کند.

پوتین حملات علیه سوریه را "به جدی‌ترین شیوه ممکن" محکوم کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه حملات آمریکا و متحدانش به سوریه را "به جدی‌ترین شیوه ممکن" محکوم کرده و گفته است روسیه خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت خواهد شد. در بیانیه‌ای که تلویزیون دولتی روسیه پخش کرد آقای پوتین حملات علیه سوریه را یک اقدام تجاوزکارانه خوانده است. رئیس‌جمهوری روسیه حملات شیمیایی ادعا شده در شهر دوما را "صحنه‌سازی" خوانده که از آن به عنوان بهانه‌ای برای حمله استفاده شد.






بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
2
13
اس 400 های پیشرفته روسیه جواب خوبی به آمریکا دادند!!!
روسیه بیشتر به ببر کاغذی می ماند. دلخوش کردن به اقتدار و پشتیبانی روسیه حماقتی بیش نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
3
2
حمله موشکی بوده نه هوایی...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
6
3
الانه که اصلاح طلبها زاری و شیون راه بندازن و زهرشون آب بشه و بگردن دنبال ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
2
5
عکس العمل متحدان سوریه چی خواهد بود فقط بیانیه دادن کافی نیست باید اقدام عملی شود و دست متجاوز را قطع کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
1
2
دیگه راه برای چنین حملات مقطعی و بدون تلافی باز شد
یحیی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
6
2
قابل توجه بعضی ها که از این حمله خوشحالند.
دست به دست دادن سه کشور عضو دائم شورای امنیت که به اصطلاح سه ابرقدرت اتمی دنیا هستند واز راه دور به یک کشور ویران شده که شش سال است مورد حمله و بمباران و تخریب هست حمله موشکی کردن هنر قابل توجهی نیست .
هنر اصلی مقاومت دلیرانه کشور کوچک (ازلحاظ وسعت جغرافیایی) سوریه و رئیس جمهور شجاعش بشار اسد قهرمان است که شش سال در محاصره انواع و اقسام تروریستها و حامیانشان مقاومت کرد و از ترس جانش هموطنانش را تنها نگذاشت.
بشار اسد می توانست به پیشنهاد آل سعود از ایران و مقاومت فاصله بگیرد و در قدرت در ناز و نعمت باقی بماند و کشورش هم بازسازی شود و بشود مثل اردن ، مثل مصر وو ولی عزت خود وملتش را با دلار و رفاه مادی عوض نکرد بر سر آرمانهایش ایستاد . امروز موشکها وبمبهایی که بر سر او و مردمش فرود می آیند ناشی از حقد و کینه شیطانهای غربی ، عبری وعربی است که نتوانستند در عزت و شوکت او رسوخ کنند وادار به تسلیمش کنند .
بشار اسد چه در زیر بمبارانها و موشک بارانها کشته شود و چه زنده بماند پیروز و عزیز است .
امثال اردوغان و بن سلمان و دیگران در نهایت ثروت ورفاه دنیوی ذلیل هستند.
آمریکا انگلیس و فرانسه از راه دور با موشک اهدافی را زده اند . اما جرات ندارند رو در رو با نیروهای شجاع مقاومت به نبرد بپردازند.
آن الله مع الصابرین.
پاسخ ها
امير ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
متاسفام از اینکه خیلی پرتی
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
0
2
اگه روسیه جواب امریکا رو با موشک نده بنظرم خیلی واضحه این یک معامله بین روسیه و امریکاست که دارن ازش سود میبرن...روسیه از ...امریکا از کشورهای عربی ...و اسرائیل داره جاش محکمتر میکنه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
0
0
جنگ سوم جهانی اگر در بگیرد فقط جنگ موشکها و پدافند ضد موشک خواهد بود لذا بنظر میرسد آمریکا بصورت غافلگیری که در سوریه کرد به یکباره در شبانگاه مراکز هسته ای و نظامی و استراتژیک کشورهایی که مخالف منافع آمریکا هستند مورد حمله قرار گیرد . مثل کره شمالی. ظاهرا آمریکا اول پدافند موشکی را خلع سلاح میکنند یعنی با پرتاب چتد مینی موشک و کم هزینه آنرا خلع سلاح و خالی میکنند سپس به بمباران مشخص دست میزنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
0
0
یه ضرالمثل هست که دلت راه داشته باشه خونت راه نداشته باشه ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
2
0
گزارش شما غلط است از 105 موشک شلیک شده 70 موشک منهدم شده است نه از 110 موشک 15 تا منهدم شده است به دشمن روحیه ندهید آنها خودشان روحیه را باخته اند چون می خواستند همه موشکها به هدف بخورد اما نه تنها نخورد که حیثیت خود را نیز از دست دادند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
1
1
اونها از روسیه ترسیدن نه از ارتش سوریه.برای سوریه که دیگه نه قدرت زمینی مونده و نه هوایی......
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین